I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Studion fungerar inte. [HJÄLP]

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-12-08 21:39

Studion fungerar inte. [HJÄLP]

Hejsan, har inskaffat mig en liten " mini " studio som består av dessa prylar!

"TUBE MP STUDIO" - av produktutgivaren -ART- <- AMP

"TSMMT87S MK II" <- mikrofonen.

och sen en massa kablar!

Men, har kopplat alla kablar rätt, ändrat kablar hit och dit (dock inte helt säker på att jag har kopplat rätt då det inte vill fungera för mig).

men har som sagt ändrat på alla kablar.
Veti helskotta vad det är som är problemet, står på själva ampen att det är " Power = green. Men, den lyser bara rött.

Någon riktigt bra tekniker som kan hjälpa mig?

Graffare

2009-12-08 23:08
alltså det är fel forum xD
S K B . Graff it dont stop it!!

http://oktaykungblackbook.tumblr.com/

2009-12-08 23:57
fel!
Robinholta af Pankbanken!!

2009-12-09 08:36
Men vad är det för jävla svar ni ger honom. Vet ni inte vad det kan ni väl låta bli att svara över huvudtaget? Jävla know it all
www.myspace.com/zycoreofnewgeneration

2009-12-09 08:59
Tänk på att du ska ändra inställningar i inspelnings programet också!!! Bless
www.youtube.com/viggemusic

2009-12-09 10:25
Se till att du har rätt ljudkortsinställningar aktiverade i det programmet du använder, rätt input och output så att säga, det brukar vara lite svårare än vad det låter men om du går in på ditt ljudprogram sedan klickar du in dig själv till inställningar/drivers så brukar man hitta en sketen liten lista med ca 3 olika valalternativ där väljer du det ljudkort du använder nu och ser till att ljudet som datorn fångar in ligger på input och ljudet datorn skall skicka ut ligger på output..

sen det du nämner med "power" och grön/röd lampa kanske beror på att du har phantom-matning, slagit igång phantomen?

Mer info kan komma om jag kommer på något mer!
I bästa fall har du bara glömt något, i värsta fall är något trasigt! :O

Well well, peace out! / IQ
sluta va så jävla avundsjuk bara för att jag lyckas bättre än vad du gör.