Markulin - EP:n Ensam och bitter
Först och främst tack till Dalish som designade grundkoden till den nya sajten. Tack till snubbarna från Realtalk som lärt mig hur man skriver bra lyrik, Hightyde för många beats till mina låtar, Dino Da Don för alla beats du producerat till mig och sist men inte minst Litanol för beatet du producerat till "Minnets korridor. Till er som inte redan vet det så är planerna på albumet skrotat så jag lägger upp alla färdiga låtar direkt på hemsidan. pga att jag måste hinna med lite övriga grejer i mitt liv just nu. Låtar laddas ner via hemsidan www.markulin.tk Minnets korridor * Det första brevet (Feat Korsfest & Pojo) * Det andra brevet * Det krigas * Freestyle koopa * Rostig kärlek (Feat Michael) * Ensam och bitter Det är alla färdiga låtar, hoppas det diggas! - Inlägget är låst på grund av för mycket uppningar osv. (Inlägget ändrat av ramuz 2010-01-26 13:52:38)
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
Minnets korridor - har hört och sett videon, rätt ok låt där du påminner en del om legenden^^ en ok låt alltså :)Det första brevet (Feat Korsfest & Pojo) - tyckte ingenting va bra i den :( tyvärr för mkt simpla rim å tråkig mix... Det andra brevet - bättre än Det första brevet men inget i min smak... Det krigas - rätt okey låt ! lungt å soft... Freestyle koopa -diggade den, både beatet å freestylen :) Rostig kärlek (Feat Michael) - ok låt. Ensam och bitter - var likadan som rostig kärlek, samma låt alltså något fel med min dator eller filerna :s Overall Rating - din stil att rappa på är inte i min smak men den är speciell så fortsätt !!
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx
lyssnat igenom lite halvt nu, inget som direkt fastna för min del tyvärr, många låtar va bra ju o så, men de va ngt jag inte kan sätta fingert på som inte föll mig i smaken tyvärr! men bra jobbat hur som helst, o lycka till i framtiden dude! :D
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
fuck märkte nu att länkarna cpar, ska ficksa de nu
länkarna ska funka nu!
kanske ska passa p att säga att De första brevet spelades in för läääänge sen, men den hör ihop med andra så ja kände att jag avr tvungen att langa upp den också. Den är verkligen inte bra textmässigt enligt mig. Flowmässigt, nja, nej, tror inte ja diggar den själv. Men övriga låtar e ja nöjd med btw Dizzy och kungen , synd att ni inte gillar min stil men tack för den ärliga kritiken. uppskattas
Producent
2010-01-18 15:48
Tack tack Moonsplash, men lite mer utförlig kritik skulle vara sjukt trevligt :)
Inget hat, men jag diggade faktiskt ingen av låtarna. Känns i överlag som du e jävligt osäker på mikrofonen, dvs. en del flowmissar osv. Och samtidigt som du försöker säga nånting med texterna så blir det ofta väldigt flummigt och osammanhängande. Nej, tyvärr mannen inget jag diggade. Men träna på så blir det bättre. Ps. Beatet på ensam och bitter va rätt soft däremot!
www.myspace.com/verbalvandalmuzic
Vv: ok, alla kan ju inte digga och jag respekterar dina åsikter. Någon mer?
Osäker på miccen btw? Nej fan det bästa jag vet är att stå framför miccen så osäker är jag då verkligen inte.
Känns i överlag som du e jävligt osäker på mikrofonen, dvs. en del flowmissar osv.
www.myspace.com/verbalvandalmuzic
Jaja visst flowmissar jag hajar vad du menar mannen, men jag håller bara inte med dig . Var man får tycka som dom vill
Allt material kanske inte e super, e faktist bara nöjd med Minnets korridor och Ensam och bittter.
Någon mer?
Visdoms ord från Markulin: BÖRJA DROPPA KONSTRUKTIV och nytänkande kritik KRITIK Lär dig stå upp för dina egna ord.
www.myspace.com/anarkirapp
Då menar jag att du bör lära dig att kunna ta kritik.
Nämen sluta med att snacka massa skit nu! Jag hör vad ni säger och vet vad ni menar men håller inte alltid med bara. Jag tycker jag presterar bra, ja står för det och tänker inte ändra på mig bara för att ni säger att jag ska det. Jag tycker det är bra att ni är ärliga men kan också skilja på skitsnack och kritik.
Där har vi det igen. Du vill att folk ska ge dig konstruktiv kritik men om den kritiken är dålig så tar du inte åt dig för att du tycker det du gör är bra? Hur får du den grejen att gå ihop? Och sen att du påstår att vi snackar skit för att vi tycker det är dåligt så är jag besvärad av hur allmänt dum en människa kan bli. Och att du påstår att du är säker på micken och att du inte flowmissar antyder ju bara på att du har någon sort av hörselproblem. Lär dig ta negativ kritik för det är något som du kommer få väldigt mycket av. Känns jävligt onödigt att jag skriver i din tråd då jag uppar den.. och själva uppandet verkar du ju jävligt bra på får jag lov att säga av 19 inlägg så har du skrivit 11. Nytt rekord på whoa kanske?
Lol på dig mannen, vad jag tar till mig resp inte tar till mig är inget du har att göra med. Och att kalla mig dumm liksom what da fuck? även om jag skulle vara usel på musik så har min IQ ingenting med det att göra. Ja jag flowmissar i vissa låtar, men i just Minnets korridor och i Ensam och bitter så tycker jag att jag gör bra ifrån mig och jag känner många som tycker likadant.Nu kommer väl NI säga saker som: Ja men VI kan hiphop bättre än dom kan för VI är medlemar på ett forum VI gör själva låtar VI är bäst! Men en sak ska ni veta NI är människor, det är dom också. Och föressten så ska inte du snacka då ditt shit inte är nåt att skryta med för den delen. Men visst, bara för att göra dig nöjd din patetiska lilla bajskorv så: Jag flowmissade ett par gånger... (Or did i?)
Ja mannen föressten, negativ kritik har jag fått ta i tre år nu. Spela inte allvetande med mig.
Orkar inte ge utförlig kritik så jag säger: Naah diggas inte, förutom minnets korridor och det är knappt!
www.youtube.com/ajdiin91
Aight, jag respekterar din åsikt. Nån annan?
AjdiiN P18 Tycker låten är ganska skön faktiskt :D Du låter jävligt mycket som Legenden måste jag säga :O Från tråden med musikvideon till Minnets korridor
Sa aldrig att den var dålig i tråden nu? Sa bara att den var bättre än dom andra
www.youtube.com/ajdiin91
upp!
Upp!
måste tyvärr säga att de blir lite tradigt att lyssna på.. du e duktig men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad de e ... de blir långtråkigt på nåt sätt! men keep em coming, peace
Music makes me feel...
Tycker du utvecklas absolut åt rätt håll. Man måste komma ihåg att du bara går uppåt och det gör du verkligen. Om det inte vore för hur du gjorde bort sig sist när du kommenterade till dig själv under användaren "Simonen" skulle jag varit än mer positivt inställd till dig men så länge du fortsätter gå framåt så ska jag icke klaga för i slutändan handlar de om dina låtar, ingenting annat.
I always tell the truth, even when I lie
Nej men asså, Simonen är min lillebror och vi kommenterar från samma dator haha. Fråga oracle (webmastern) om detaljer ifall han vill ge ut några.
Är det din bror? Låter jättemärkligt... om man kollar hur ni skrev till varann. Simonen 2010-01-10 23:03 Gästbok Förlåt mena Markulin för det är väl ditt artistnamn va? Haha, ja jag kallar mig Markulin det trodde jag var glasklart om man kollar på trådnamnet? Ta det lungt Simonen, alla trådar dör till slut :/ Vet inte med dig men jag och min bror sitter inte jämte varann och skriver som om vi är främlingar.Iaf. Lycka till med det du gör! Sköt om dig
I always tell the truth, even when I lie
Hmm? nej men asså vi kör från samma dator men inte samtidigt, kan erkänna att vi ville krydda tråden lite men han överdrev i slutändan.
upp!
upp!
Jag gillar din röst & ditt flow & jag tror att du kommer bli riktigt grym med tiden. Tyvär så tycker jag inte att den här EP:n var något att hänga i granen. Jag gillade bara 2 st låtar, Minnets korridor & Ensam och bitter. Texterna du skrivit & beatsen du använder i dem låtarna är bra! Jag lyssnade lite snabbt på Det första brevet & när killen som lägger vers 2 började rappa så stängde jag av. Du hade ett helt okej ljud på din acapella & sen kommer han in & det låter genast mycket annorlunda. Nej ska du göra en låt tillsammans med någon så ska du se till att era verser låter likadant & killen du kör med ska desutom nå upp till din nivå;) Nja jag lyssnade lite kort på dem andra låtarna med men det var inget jag föll för. Det lät ganska tråkigt. Jag kommer helt klart hålla ögonen öppna för kommande matrial, jag menar.. Du har det i dig, som jag skrev att jag diggar din röst & dina texter mannen! Ceep going kompis!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Thnx bro, någon mer?
upp!
upp!