Big-O - När mörkret faller MIXTAPE 2010
Tjena gott folk! Nu är mixtapet släppt och det består av 10 olika ljudspår. Skivan blev försenad pga. flytt och massa andra saker men men.. Alla olika texter på skivan står artisterna för själva. Vill tacka alla som har ställt upp och vart med och mixat. Framöver kommer det även att släppas en massa nytt material både solo och med andra artister. 01. Intro 02. Big-O - Depression som fyller mina tankar 03. Big-O - Kommer alltid leva kvar 04. Big-O - En sekund blir till timmar 05. Big-O - Det ni kallar kärlek 06. Big-O - När mörkret faller (med Dahla) 07. Big-O & NiklasR - We grind down the streets 08. Big-O - Något som vi drömmer om (med Dahla) 09. Big-O - Förblindad av verklighet 10. Big-O - Slutligen över (Outro) Länk: Länk till http://www.speedyshare.com/files/20511072/Big-O_-_N_r_m_rkret_faller_MIXTAPE_2010.rar SKULLE VERKLIGEN UPPSKATTA ALL KRITIK JAG KAN FÅ! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
SOFT SOM FAN :) återkommer när jag lyssnat på allt!peace&love/ hemp
I'm sick and twisted of twisting nipples.
yes :) tack ! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
APPPP
Kommenterar de flesta låtarna ;D "När mörkret faller". Du låter rätt bra, men mixen på dahla sög balleh, och digga inte beatet. Du hade kunnat lägga lite extra tid på reffen för att den skulle bli mer poängterad, lät mer som du rappade vidare på versen liksom, u got it? "Grindin down the streets", uttalet på din engelska var ju sådär, men bra för att vara din första. Helsoft reff, men allt går att utveckla. "Något vi drömmer om". Diggade sången i reffen. Inlevelsen i versen däremot hade kunnat varit mycket fetare. "Förblindad av varklighet". HATAR BEATET, så jävla utspelat. Reffen var sådär, acapellan på verserna hade värdelös kvalité vilket sänkte hela låten. "Slutligen över" Var över förväntan, på denna nivån skulle resten av tapet ligga. "Depression som fyller mina tankar". Texten och flowet är nice, gillar dock inte kontrasten i rösterna i reffen. "En sekund blir timmar". Diggades. Reffen var nice. "Det ni kallar kärlek". Skön känsla, men acapellan går upp och ner. Diggade beatet. Allt som allt: Betyg 3/5 Mixen och mastringen drar ner endel, hade det vart mixat och mastrat bättre + mer känsla hade jag dett en 4!
tycker att kommer alltid leva kvar och något som vi drömmer om var fetast i detta mixtape tkr dock att acapellan på dahla hade kunnat gjorts bättre, man hör inte helt vad han säger för det låter lite mumligt och för mke bas elr ngt vet inte riktigt hur jag ska förklara annars tkr jag att detta mixtape var jävligt najs KEEP ON DOIN THE GOOD WORK ORRE UPP WHOA
tnx!
Bra kritik Ace2n :) tack!
"Depression som fyller mina tankar" Texten är fett nice. Diggar reffen rejält. "Kommer alltid leva kvar".Reffen är sådär. Bra flow i texten. Har hört den några gånger innan, men den är grym. "En sekund blir till timmar". Texten är fet. Flowet och reffen diggas. "Det ni kallar kärlek". Känslosam låt, fett bra. Diggar den. "När mörkret faller ( Med Dahla ). Du gjorde låten nice, lite sämre flow med Dahla. Reffen låter bra. "We grind down the street". Fet för och va första låten på engelska. Men det går ju att jobba på. Gillar beatet. "Något som vi drömmer om". Beatet är nice. Texten är helt okej. Gillar reffen. "Förblindad av verkligheten" Jävligt nice beat, diggar det. Känslosam. Bland dom bättre av låtarna. // Allt som allt, ger 4/5. Första mixtapet gjordes mkt bra av dig och dom andra artisterna.
The plane i was supposed to be on, chrashed/
Tack mer nu whoa! :)
appp!
Det här diggade jag! riktigt nice, haha! kommer med utförligare kommentar när jag lyssnat mer!
ööööööööööööööh
nu kommer det :)Intro Haha de diggas :)Depression som fyller mina tankar det här gillade jag som fan, mannen. texten var grym!Kommer alltid leva kvar Reffen vart lite jobbig efter ett tag, menmen allt kan inte va perfekt! Tyckte det va soft flow å shit!En sekund blir till timmar Tyckte beatet var lite jobbigt, fast det var mest "drumsen". Gillar reffen och verserna.Det ni kallar kärlek Såååå jäääävla skönt beat! Väldigt känslosam, men jävla bra!När mörkret faller Det här diggar jag. Reffen va soft, du la det nice, dahla la det soft!We grind down the street Det var jävla bra för att va första på engelska.. Fast jag tyckte beatet var lite jobbigt, menmen, det är olika från person till person! Den här satte du, mannen!Något som vi drömmer om Reffen va soft, din vers va nice. Dahlas vers va lite sämre flow på men nice ändå!Förblindad av verklighet Gillar det :) mest mixen som förstör denna låten, annars va den fet!Allt som allt: Jag ger det här tapet 4/5 pga mixen och masteringen. Annars var det sjukt fett! PEACE&LOVE/ HEMP
I'm sick and twisted of twisting nipples.
Tack! Kul att se sånhär bra kritik :) mer?
det här diggas! Helt klart ett bra mixtape :) hittar inget som jag tycker låter dåligt, inte hunnit lyssna igenom det noga men det här får du av mig,Flowet - låter bra, det sitter där det ska (=, Texter - Bra! det hörs att du har tagit tid och verkligen varit noga!Beatsen - diggade endel mer än dom andra, allt från mig. love /N
sorry att jag varit lite seg, ska lyssna igenom senare ikväll så återkommer jag med kritik senare ikväll/inatt :) peace <3 //KnotaN
www.soundcloud.com/knotan
helt klart godkänt mixtape, först och främst så tycker jag att låtarna låter rätt lika varandra vilket gör det rätt tråkigt, vissa låtar är bättre än andra, (träna på engelskan) :)) Depression Vet inte riktigt vad jag ska säga här, hört en kille kickat på det och han mördade på det beatet, så vill helst inte kritisera på det låten får 5/10Kommer alltid leva kvar Refrengen är hur skön som helst, njutbar att lyssna på, men sen när första versen kommer, så låter det jätte osäkert, som om du stönar fram din röst, låten får 6/10En sekund blir till timmar Det här är inte riktigt en typ av låt jag brukar lyssna på, Helt godkänd låt, men inget för mig, 4/10Det ni kallar kärlek Väldigt tråkig låt to be honest :/ 2/10När mörkret faller Soft beat, bra text, men du har lagt ut låten rätt tråkig, Och det är en väldigt konstig mix på den andra killen, 5/10We grind down the streets Riktigt skön Refreng faktist :) men ditt engelska uttal på första versen behöves tränas på, p.g.a reffen så får låten en 8/10Något som vi drömmer om Rätt skön låt, tråkigt upplägg dock, du skriver dina rader utefter kicken, försök skriva runt takterna och hamna på hitat, 6/10Förblindad av verklighet Beatet = overplayed 1/10Overall ditt röstläge, det känns som att du använder halsen, försök att få ut rösten ifrån magen, då blir det starkare och låter mycket mer självsäkrare. ibland händer det att du sluddrar, och det beror nog på dedär med att du använder halsen, ( så känns det i mina öron ) och så känns det som att du skriver dina rader ut jämt emot takten, försök hitta dig runt takterna med texterna. keep it up mayne! / Sansa
www.myspace.com/sansarecords håller inte min space så uppdaterad för tillfället, kommer komma ut mycket med musik samt eventuell musik video vid tillgång.
aiit tack så mycket :)
Big-O - Depression som fyller mina tankar : diggar den som fan mannen bra budskap o man känner igen sig i låten lite här o där Big-O - Kommer alltid leva kvar : Reffen älskar jag ,, sen vet jag inte riktigt me verserna ,, hade hoppats på lite mer fart i låten annars bra text flow :) Big-O - En sekund blir till timmar : Beatet e grovt skönt , samma sak som på första låten ,, mkt bra här Big-O - Det ni kallar kärlek : Ännu ett sick beat som du lägger jävligt bra på , finns några ställen du kanske skulle kunna förbättre men diggas mkt Big-O - När mörkret faller (med Dahla) : diggar din vers men Dahla sänker låten rätt mkt lite synd på en grym första vers.. Big-O & NiklasR - We grind down the streets : Inte nått jag digga sry men håll dig till svenskan säger inte du e dålig på engelska xD ,, men man kan inte älska allt aiit ? Big-O - Något som vi drömmer om (med Dahla) : reffen e sick mannen hade hoppats jag va me på den .. samma sak här inget hat mot han men tycker han sänker låten även här . Big-O - Förblindad av verklighet : Beatet är ju en klassiker :) grymt avslut av ditt mixtape digga den igenom mixen kanske va lite knas men diggas :D Love & PeyyZ ! <3
Tacktack! :) Mer?
tycker att hela mixtapen var nice. tycker vissa låtar är bättre än dem andra men tycker ändå att det är upp som gäller FORTSÄTT SÅ ORRE du blir bara bättre och bättre (Y) =)
tacktack kul att höra!
mer? :)
Fyfan detta ska spridas runt alltså. Älskar 2an, man känner igen sig så jävla bra. 5 och 7an, love n peace te dig bror!
Fyfan detta ska spridas runt alltså. Älskar 2an, man känner igen sig så jävla bra. 6 och 7an, love n peace te dig bror! Peace
Tänkte skicka lednaddningslänken tll en polare men den fanns inte så jag tog mig friheten att ladda upp den igen om nåra på whoa vill ladda ner igen.
Klicka Här!