[Audio] Frida Fröjd - EP "Someone Special"
Släpper nu min Ep "Someone Special " som jag arbetat med under ett år på en musikutbildning som heter "Beats and Rhymes Academy". Nu är den klar och jag tänkte att det kanske är någon som vill ta del av den. Jag vill bara säga att alla låtar är skrivna rakt ur hjärtat och betyder mycket för mig. Det är ganska olika stil på alla låtarna men jag tror att det finns något för alla. 1. Frida Fröjd - För evigt Text: Frida Fröjd Beat: Don Cezaro Mixning: Fonky Fresh2. Kevin Kelly & Frida Fröjd - Midnight Redemption Text: Kevin Kelly & Frida Fröjd Beat: Kevin Kelly Mixning: Svante Englund3. Fredric & Frida Fröjd - Allting i min värld Text: Fredric & Frida Fröjd Beat: Okänt Mixning: Fredric 4. Kevin Kelly & Frida Fröjd - When our worlds collide Text: Kevin Kelly Beat: Kevin Kelly Mixning: Svante Englund5. Frida Fröjd - Promises Text: Frida Fröjd Beat: Pianoslinga från Utada Hikaru och Max Flövik på stråkar och bas Mixning: Svante Englund Hoppas att ni gillar den och ge mig kritik, I need it! Take care / Frida Fröjd
Helt klart tung ep gillart! /robinholta
Robinholta af Pankbanken!!
Graffare
2010-06-02 12:44
Fredric & Frida Fröjd - Allting i min värld Fint som fan (y)
-
Detta är riktigt sköna låtar :) Förevigt är nog den bästa låten! //elaz
All support uppskattas /// Elaz
Tack Daniel!! Kom igen nu whoa
Tack så mycket Leontin=) Prodda nått åt mig då?:D
Har lyssnat igenom hela EP och här är min recension:
1. För Evigt: Jag skrev de för och jag skriver de igen!
Både beat, sång, text, mix och känsla va så jä*la bra. Den här är den bästa du någonsin har gjord! Verkligen! ;) 10/10 får den! 2. Midnight Redemption (med Kevin Kelly) : Både du & Kevin lägger fett! ;)
Refräng-del på beatet va inte riktigt stark nog. Men annars var det helt okej. På tal om beatet, Gjorde Kevin riktigt bra jobb. :) För övrigt var det bra låt. så 9.0/10 får den!
3. Allting i min värld (Med Fredric) :
Beatet. Vackert och tungt! Refräng: Underbart gjord (vet att auto-tunes del finns, men det passar) Frida, Du vet vad jag tycker Frida! ;) Fredric. Visste inte att du kunde sjunga, Men om jag ska vara ärlig så gillar jag inte auto-tunes alls och tycker hellre att du fokusera på rap istället.
No hate man, im just saying. Annars var det rätt okej vers. din rap vers va bättre btw! låten får också 9.0/10!
4. Allting i min värld (Med Kevin Kelly) : Visste inte att det skulle va ca kort låt. Hade hoppas att de hade varit längre. Men sak samma. Grymt bra låt annars! :) 9.5/10!
5. Promises: Nu till din första engelska låt (solo)! Jag säger samma som din låt
För Evigt ! Och jag menar det. Låten va så jä*la vackert att jag vet inte ens hur jag ska beskriva hur bra den här! 10/10 får den! *klappa händer*
Betyg: 9.5/10! Frida Fröjd, Du är och kommer alltid vara en av Svergies bästa R&B Sångerskor som någonsin har funnits, för denna EP va en av Svergies Bästa R&B EP som jag någonsin har lyssnat på i hela mitt liv! Fortsätt med de du gör och dom kommer säkert få skivkontrakt i år hoppas jag!
Kom igen Whoa! Den här förtjänar mer kritiker och kommentarer!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tack JNL för utförlig kritik, sjukt roligt att du gillar den så mycket :D Blir hur glad som helst ska du veta =)
Moderator
2010-06-02 23:09
Det lät riktigt fint och det vet du! Tycker allt var bra men dom tre första var snäppet högre efter några få lyssningar, framförallt låten med Fredric och första med Kevin. Riktigt välarbetat känns det som vilket gillas. Fortsätt jobba såhär :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
Riktigt skön EP Frida!
http://soundcloud.com/infinite-struggle Jag är mer underground än arkeloger
Tack, ja jag har arbetat lite på detta =) känns skönt när det är klart!
Nej tyvärr har diggat din röst förut men nu tyckte jag bara den lät gnällig
På alla låtar? det var inte bra.. thanks anyways!
lite mer kan jag faktiskt få!
fett i stort sätt de mesta! autotunesaken kunde du skippat på epn annars så e de bra.
Har och kommer alltid ha..
Tack så mycket, alla tycker olika om autotune, jag gillar det ibland, tyckte det passade bra till denna låt dock!
Jag uppar åt dig Frida!Snälla Whoa! Den här tjejen har kämpat så jä*la hård med musiken för oss, hon förstjänar mer kritik och kommentarer
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tack Jnl =) Det värmer, och jag uppskattar att du gillar min musik!
Här kommer min recension EP:N ^^För Evigt: Diggade allt med låten. Röst, beat, mixning ja allt klickadeMidnight Redemption: Tyckte Kevin mumlade lite för myckte i början, men det var bara dom första 4-6 raderna typ. Båda ni har väldigt bra sångröster tycker jag. Beatet var också bra. Gillade enkelheten med det.Allting i min värld (remix): Är inte ett så stort fan autotune, men det funkade faktiskt lite på Kevin fast på. Diggade din rapp också Kevin =). Frida vers tyckte jag det lät lite för gnälligt. Beatet var bara för skönt att lyssna på.Worlds Collide: Beatet var lite lite för högt. Var tvungen att anstränga mig lite för att höra vad ni sjöng.Promises: Bra engelska! Fin sång, beatet var fint. Inget som jag tyckte var dåligt med denna låten =). Hoppas det var utförligt nog ^^ =P
Lögner blir sanna när du väljer att tro på dom
Tack så jättemycket! =) Det var mycket utförligt och bra :D Dock är det inte Kevin utan Fredric som är med på låten "allting i min värld" så du vet det :)
oops my bad ^^
Lögner blir sanna när du väljer att tro på dom
grymma låtaaar , het tjej
Producent
2010-06-07 09:57
du har droppat 14 inlägg av 27, kanske dags att lugna sig lite ?:) en rätt nice ep, dock inget jag lyssnar på igen då det är utanför min musiksmak det här :) men du kan din grej.
Tycker bara det är tråkigt när man får dubbelt så många kommentarer av en låt som är med på EPn, och sen ingen respons när man släpper hela! Tack för kritiken anyways!
jag tycker denna är fet, bra jobbat Frida, sköna låtar rakt igen, du kör ditt race liksom, tummen upp för denna
sjukt bra grejer :) diggar din musik (Y) Peace// bass
WWW.BASSMUSIK.SE !
Thaaanks :D ja, detta är lite annorlunda mot vad jag gjort innan, men hoppas att det gillas!
ändå nice
Är lite sent ute.. men en ny länk hade varit guld!
- Rätt In I Moden
Fuck, tiden har gått ut på speedy. kan någon vara jättesnäll och lägga upp en ny länk? :)