I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Atle - Hatar att jag älskar dig

Vår Hiphop - Audio & Video

Groupie

2010-06-07 23:35

[Video] Atle - Hatar att jag älskar dig

Hata eller älska :)
Ge gärna konstruktiv kritik!

det var den godaste kyccklingen!
Den enda som fått bättre kyckling är tuppen!

2010-06-08 00:05
tycker denna låten va vråltung :) diggar som fan!

Groupie

2010-06-08 00:23
Tack så mycket :)!!
Rappare

2010-06-08 00:25
Fint de där Atle Gillar dit flow och din röst !

2010-06-08 09:21
good work brotha!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2010-06-08 11:33

2010-06-08 12:05
äh, jävla techno skit
"I don't hate women - they just make me mad sometimes" - Marshall Mathers

2010-06-08 12:06
langa texten

Groupie

2010-06-08 12:15
Vers 1
Jag ville bara säga baby att jag tänker på dig varje dag, För när jag var med dig så kännde jag mig helt total, Försöker ta dig från mitt hjärta men det känns som att du sitter kvar, Men ett enda minne som jag har med dig är bra, Som jag aldrig ville ha, men du sätter dig på skallen och jag hatar att du finns! (Lilla gumman här har du mitt finger, Är det några klockor som ringer nu, Jag vill inte ha dig tillbaka men de hoppas jag du visste nu x2) Lilla baby jag vill inte ha dig kvar, pallar inte tänka på dig jagg vill glömma dessa dar, Vill kunna flyga iväg men vingarna jag hade dom har du brutit av!
Ref
Take these broken wings
And learn to fly again, learn to live free
When we hear the voices sing
The book of love will open up and let us in
Take these broken wings...
Vers 2
Ey jag tänker på dig varje dag, Vill inte tänka något mer jag försöker stänga av! Du lämnade mig helt utan svar ey du är en fucking bitch & det vet jag idag, (Du ringer på min lur men jag pallar inte prata med dig, du knackar på min dörr men jag pallar inte fucking se dig) Gumman stick från mitt liv har du inte fattat någonting, din fucking parasit jag är trött på dit skit.

2010-06-08 12:17
fett gjort ! langa speedyshare ?
Groupie

2010-06-08 12:22
Rappare

2010-06-08 14:46
Visst du kan flowa, och låten i sig är bra, men du har rappat lite väl länge för att ha en sån pissig text.... fortsätt droppa!

fridens

2010-06-08 17:12
haha du lägger ju upp dina bars helt cp! Förstår nu varför du måste ta pauser varannan rad.... Knappt aldrig diggat nått du gjort, kommer nog inte göra de heller.

Tack för mig!
http://www.youtube.com/user/LuffarNMusik?feature=watch
Groupie

2010-06-08 17:13
Hehe okej. Satsar mera på helhet & delivery, Det finns inget som säger att man måste andända sig av dubbelrim & metaforer för att skapa en hit :)!! men självklart ska man försöka utveckla sin talang att skriva. Men min åsikt är att helhet & delivery är mycket viktigare än text. tack för att du tog dig tid att kommentera: )!

2010-06-08 18:08
Bra jobbat Atle mah man!:) riktigt fet, bra budskap!
KEEP IT UP!:)
/ B
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-08 20:02
Texten är ju det viktigaste i rapp-låt, om du ens vill kalla det du gör för rapp? Fattar inte hur du resonerar när du påstår att dubbelrim & metaforer inte är viktiga.

Som Bror sa ditt delivery & ditt flow är bra och jag tycker det är övertungt när du småsjunger. Men öva på texten så ska du nog se att många fler diggar.

2010-06-08 20:21
En låt är inte bra i sin helhet om texten inte är bra. Man behöver inte heller använda sig utav dubbelrim och metaforer för att skriva en OK text, men den här texten skulle någon som gick på mellanstadiet kunna skriva.

Tycker du flowar bra och sången är skön, men lägg ner mer tid på texten!

2010-06-08 21:17
du är fan sämre än Piii&Nanaa!
Keep it real! Peace babe ;D

"Så länge de rimmar"
Groupie

2010-06-08 21:23
låten är faktiskt bra. skulle lätt kunna lyssna på detta. OM du hade kommit med något bättre till text. FAKTISKT! som sagt, i rappen är texten väldigt viktig.. Du kan ju flow och delivery.. Kom igen nu, jobba ihop någon riktigt grym text och kom med en tvärtung låt till oss. det känns för osäkert på nåt sätt när texten är så pass tvivelaktig

2010-06-08 23:29
Finns inget att säga, du gör det bra.. SOM alltid!!
Let's kick it !!
Producent

2010-06-08 23:37
video?!

till låten, beatet kunde ha gjorts bättre. vem har producerat?
texten känns väldigt tråkig, tycker såna här låtar ska vara lite originella.

flowet är det väl inte direkt något jättefel på, dock tycker jag det var lite tråkigt :)

2010-06-08 23:40
beatet va rätt fett. tyckte texten va rätt simpel. Diggar mixen som fan, jävligt bra & flowet va roligt /M

2010-06-09 02:11
finns inget som säger att man måste andända sig av dubbelrim & metaforer för att skapa en hit :)!! Men min åsikt är att helhet & delivery är mycket viktigare än text.

Men för helvete...
Du kan flowa, du kan mixa- men du kan inte lyricism för fem öre. Och även om du nu vill göra hitmusik (en typ av musik som sällan utmärks av utmärkt lyricism) så kan du väl försöka skriva på en något högre nivå?...
EYYY, JAG TÄNKER PÅ DIG VARJE DAG. Nä, som sagt. Känns som att även om du påstår att du ska öva på lyricismen så har du nöjt dig med nivån du ligger på, och den är ärligt talat inte okej..
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Groupie

2010-06-09 11:46
N_jack du är ju bara ett bra exempel på hur det låter med en bra text utan nice delivery & mix? jag föredrar nog att få till en bra låt istället för en bra text. men självklart ska man alltid efterstreva att utvecklas text mässigt! :)

2010-06-09 13:23
bra låt
Borgan ..

2010-06-09 13:50
oshit, detta va ju inge vidare

texten va urdålig, förstår inte varför du snackar om att texten inte är viktig, alla lyssnar på texten.. Ditt flow va ju hyfsat bra men ändå jävligt tråkigt. skön röst och dedär men inget annat va bra
Finns ingen snyggare person än mig.

2010-06-09 14:28
ärligt talat så är det så att vanliga människor som inte håller på med rap/lyricism har lättare att relatera til en text om den är enkel att förstå, och ofta är det känslan i dina rader som får folk att fastna inte hur komplicerade rim och metaforvändningar man får till!
men mellan olika rappare så är det alltid ett plus när någon skriver feta texter!

Men det är inte den avgörande faktorn!

/Gudde
Groupie

2010-06-09 14:54
Word på Gudde
Rappare

2010-06-09 15:03
Klart att texten är viktig i en låt. Visst de är bra o få ut budskapet men om vi säger att Eminem skulle börja skriva lätta texter simpla rim och sånt. tror du han hade varit lika bra då? Nej.

http://soundcloud.com/infinite-struggle

Jag är mer underground än arkeloger
Groupie

2010-06-09 15:47
Johan : Det finns ju massa amerikanska rappare som inte har speciellt komplicerade texter som slagit stort world wide?
Rappare

2010-06-09 15:56
Johan : Det finns ju massa amerikanska rappare som inte har speciellt komplicerade texter som slagit stort world wide?

Då suger dom anus! Som t.ex 50 Cent :)
www.youtube.com/ajdiin91
Producent

2010-06-09 16:56
Atle-klicken
det är skillnad på budskap och komplicerade texter/rim :) FNISS

2010-06-09 17:33
tyckte den var sådär, kändes som beatet tog över mer än vad du gjorde
Groupie

2010-06-09 18:35
Okej. Kan ni ge mig några bra exempel på duktiga rappare som hänger här på whoa? :)