I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] elaz feat.chiggy - The rose

Vår Hiphop - Audio & Video

Rappare

2010-06-15 13:54

[Audio] elaz feat.chiggy - The rose

Här släpper jag en ny låt med chiggy.
Släng gärna en kommentar om vad ni tycker!

Vers 1: elaz
vers 2: chiggy
Mixning: elaz

http://www.myspace.com/elazmusic

http://www.myspace.com/chiggysmusik

/// elaz

All support uppskattas /// Elaz
Rappare

2010-06-15 14:01
fett stötigt flow, enformigt... texten va simpel å played.. beatet va tråkigt, trodde att den genren av hiphop va död faktiskt, kärlekslåtar med smurfröster i reffen kan inte bli fresh längre...

no hatin, just sayin... uppgradera er lite! kör på
Music makes me feel...
Rappare

2010-06-15 14:03
okey tack för att du tog din och kommentera iaf :) jag gillar inte heller smurf röster så men jag gillade själva beatet i vers delarna!
Rappare

2010-06-15 14:07
Låten finns även uppe på Youtube för dom som känner för att lyssna där ist för Myspace!

2010-06-15 23:25
Kom igen whoa! Va inte så snål med komentarer

2010-06-16 15:00
Beatval:
Uselt, klippningarna och liknande är helt fel, det är nästintill i otakt. Smurfröster ifrån pojkbands-låtar är lika inne som hemlösa.

Elaz:
Det känns lite slarvigt upplagt, texten har man hört tio-gånger förut, totalt intesägande. Ostadigt flow och en osäker röst.

Chiggy: Öva på taktkänslan, samt inlevelse överhuvudtaget. Du ligger offbeat, och texten är precis som Elaz, totalt intesägande.

Överlag: Det här är en av de sämre versionerna av gammal kärlekshiphop, som varit ute ett antal år.

2010-06-16 16:03
Först och främst, ett riktigt hemskt beat!
Båda två låter väldigt osäkra och försiktiga, kanske mer i vers 2 än 1.
I vers 2 har du svårt att skriva ihop det ordentligt, du får öva så du slipper snubbla på orden. Ni får rappa om något annat än flickvänner om ni vill! Nu vet jag inte hur länge ni hållt på, men är ni i förstadiet så önskar jag er lycka till! Spela om låtarna, träna och sätt det säkrare och snyggare!

Lyssna på detta så förstår ni http://www.myspace.com/brokenpandas

MVH Ville B
I might have been born yesterday sir, but I stayed up all night

2010-06-16 16:23
Shu, Tack för komentarerna och kriteken, För min del så tycker jag samma som er nu när jag lyssnar på det, Har bara kört 1,5 månad men det är en sak jag inte fattar. Själv tycker jag att jag kör i takt på mina andra låtar, Men alla andra tycker inte det så va fan är takt då? Bättre låtar kommer från min del och från Elaz med, Kan jag garantera!

Ha d bäst!

Rappare

2010-06-16 17:45
Tack så mycket för alla kommentarer och för kritiken. ja jag kan tala om att min text är ett tag sen som jag skrev nu. och jag håller med att beatet är väl inte det bästa precis, kommer göra ett bättre beat val nästa gång och ska träna på det som ni har sagt åt mig. /// elaz