I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Robie - Wannabe (Diss, svar till P-lex)

Vår Hiphop - Audio & Video

2010-06-28 14:56

[Audio] Robie - Wannabe (Diss, svar till P-lex)

Speedyshare

Vi ska inte tala om texten, hela dissen var kass
du har varken flow eller attityd, du brister i allt
att vifta med fingrarna & snacka skit
det gör dig knappat till en bättre mc, asså shit

vad du är pinsam, har skrivkramp men knäcker dig lätt
s-spräcker din läpp då när jag stänger din käft
är jag inte bra på det jag gör? avisst vi säger så
det kom från han som rimmade tecken 2 på tecken språk

kan varken simma eller flowa vad säger det dig?
nu faller bitarna på plats, jag är bättre en dig!
du har aldrig haft nån talang, ingen stöttar dig
killen dissade min son för att höja sig själv..

tycker det säger en hel del, du är en ytlig person
jag har sätt igenom dig mannen, jag spyr på din tro
hur gammal är du egentligen? du låter som en fjortis
ser cancersjuk ut så jag förstår att du är sotis

du spottar i motvind, patetiska dissar
men visst fan blir man skev om man överlevt ett missfall
tappad som liten, det är inga hårda ord
fan det skriker mongolid så att det dånar där du bor

det är bara fakta på papper, vad jiddrar du om?
lär dig rappa till takten nästa gång du ska dissa nån..
en annan har lärt sig att hantera situationen
jag sparkar bort din ribba & stampar ner dig i jorden

du vet inte ett skit om mig, du måste vara bra dum
- jag fuckar upp hela din värld med sin bakgrund!
sträck dig så långt du kan, du kommer aldrig nå mig
- jag skulle kunna stå på knä & slå dig..

jag överlistar dig & alla andra på din planet
vart är du nånstans? kan inte se dig när jag tittar ner..
legat med min brud? titta vad näsan växer..
gör dig själv en tjänst, håll dig till sanningen hädan efter

www.papparob.se

2010-06-28 15:04
okej lex fick snopp! /R
Robinholta af Pankbanken!!

2010-06-28 15:05
frågan är hur du kan tro att du är bra, texterna är bra, men sen snackar vi inte om resten.
"I don't hate women - they just make me mad sometimes" - Marshall Mathers

2010-06-28 15:20
Tack för texten, hade inte uppfattat nåt av det du sa annars.

Nästa gång, försök mixa dina acapellor bättre så man inte hör så tydligt att du spelar in 2 rader i taget. rec. 2 rader. paus. rec. 2 rader. paus. rec. 2 rader osv... eller försök skriva skriva en vers så du kan spela in hela på en tagning <---- lite konstruktiv kritik kompis.

annars va de väl inte så dåligt. kram

Detta är min forumsignatur

2010-06-28 15:31
1-0 robie

2010-06-28 15:44
du spottar i motvind, patetiska dissar

Fet rad. P-Lex blev käkad som kryddad kyckling med curry.

2010-06-28 16:38
1-0 till Robie!

2010-06-28 17:00
HAHAHA.... seriöst! om någon tycker att detta va bra så kan dom f*n inte musik!
nae.. Petter - Robie
1 - 0

Kör bara kör P/lex!
kör b-town style!

2010-06-28 17:00
Texten & attityden dödade P-Lex med hästlängder. Men sättet du kom in på lät riktigt osäkert.

1-0 till Robie!

/freddah
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-28 17:16
Haha fett robie.

2010-06-28 17:31
Gillar båda er 2 som rappare men det här tog du iaf med texten kan jag nämna :) !
Allerhed-$tudio$
Rappen har tagit över mitt liv...
http://myspace.com/gata-i-blodet

2010-06-28 17:43
Jag tycker faktiskt inte detta var så bra helt ärligt. tycker faktiskt P-Lex tog dig. tyvärr. Har aldrig gillat dig och du gjorde inte saken bättre efter cancer grejjen... men fortsätt kämpa!
B
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-28 18:41
1-0 till robie, nu tänker jag inte alls på ditt flow överhuvetaget, det var texten som fuckade P-Lex totalt!
FUCK YOU, HATAR DIG DIN JÄÄÄÄÄÄÄVEL :@

2010-06-28 19:01
Robie tog hem det
Lögner blir sanna när du väljer att tro på dom

2010-06-28 19:05
Jag tycker inte man ska dissa överhuvudtaget, men att säga att Robie käkade Lex är väl inte så nära sanningen? Robie har ju faktiskt inget vidare flyt, han låter bara upprörd och extremt arg, och ska den som skriker mest vinna en beef?

Jag säger inte att denna låten va dålig pga av att P-Lex är min kompis, jag säger det för att whoa måste vakna och inse att det inte ÄR en bra låt överhuvudtaget, musikaliskt. (gillade inte Petters diss-låt heller speciellt mycket, tycker dock han hade skön inställning/laidback attityd på sin låt, för inte kan väl nån va arg på riktigt när de handlar om internet.tjaffs haha)

När ska whoa sluta älska allt robie gör? finns en helt bunt rappare på denna sidan som håller betydligt högre klass, men jag vet hur de funkar... om den som skriver först i tråden är positiv, så håller merparten med, om den som skriver först itråden är negativ så hatar majoriteten av de övriga som kommer in sen. Är man rädd för att bli hatat eller tycker verkligen ALLA att Robies låt va sååå fet, och Plex låt SÅÅ dålig? det tror jag inte på.

Jag ställer mig utanför beefen, så vill inte höra nån kommentar om att jag väljer sida, för det gör jag inte, jag skiter i vilket, men kände att jag ville tömma mina tankar.

Må väl kompisar!!

www.realtalk.se

2010-06-28 19:07
men Plex har en poäng faktiiskt robie, de hörs tydligt att du spelar in versen i flera olika tagningar... inget fel med det egentligen, men försök putsa ljudet så det inte hörs så tydligt!
www.realtalk.se

2010-06-28 19:27
Detta är inte bra :(

2010-06-28 19:53
Garra: hehe, haru läst p-lex kommentarer i sin tråd? :)

2010-06-28 20:43
men Plex har en poäng faktiiskt robie, de hörs tydligt att du spelar in versen i flera olika tagningar... inget fel med det egentligen, men försök putsa ljudet så det inte hörs så tydligt!

jag är inte en person som emot folk som klipper i sina verser för att få till det där bättre ljudet och attityden liksom, men de är rätt fucked att du faktiskt kört nästan 2 bars,paus, 2 bars osv.. så det får du minus på!
attityden diggar jag, aggressivt ger en nice känsla i disslåtar.
men deliveryt i övrigt har jag svårt för i denna då ditt talfel eller va man ska säga stör mig rätt så mkt i denna låten tyvärr!
och sen slutligen textmässigt så äter du faktiskt upp P-lex rätt lätt.

så för min del så 1-0 till dig, men tkr ni ska lägga ner. both of you...
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-06-28 22:41
Robie tog hem det Gryym Text faan :)

pyzZ
jag kallar musiken kärlek, du då?

2010-06-28 23:02
jag hör ingen skillnad på om du gör en glad låt diss eller depp för din rapp låter likadant, betonar samma ord osv.. p'lex helt klart tar detta, han har skönare stil är inte arg bara leker lite på beatet och just därför ligger han klassen över :) min åsikt.
Rappare

2010-06-29 10:10
det kom från han som rimmade tecken 2 på tecken språk

Den där raden funkar inte så bra när du själv rimmar dig på dig Kass på allt och ja you get my point.

Annars tyckte jag
va en ganska kul line.
Tycker dock inte alls om din röst eller delivery. Orkade inte ens lyssna klart på låten tyvärr.
Ja

2010-06-29 12:03
- jag fuckar upp hela din värld med sin bakgrund!

hoppas du skrivit fel men har du lagt den raden så bör du sluta rappa eller be någon annan skriva dina texter för ditt talfel verkar spridit sig till handen också!

2010-06-29 12:39
Mycket bättre än p-lex, du tar han här. Men sluta beefa..

2010-06-29 13:11
Du är hästlängder bättre än P-lex, texten attityden allt är bättre men tycker din röst är grymt jobbig att lyssna på. Battlemässigt tar du dock honom lätt.

2010-06-29 13:38
Varför ska det bli en jävla debatt om Robie så fort han släpper en låt?
lägg ner förhelvete, ni trampar på hans liv som bara fan.
har ni ingen jävla skam i kroppen överhuvudtaget eller? idioter.

2010-06-29 15:05
Cashflow varför ska du alltid försöka knäcka folk i trådar?

2010-06-29 15:19
Robie tog detta lät. ! Fortsätt robie ^^

2010-06-29 16:05
Varför ska det bli en jävla debatt om Robie så fort han släpper en låt?
lägg ner förhelvete, ni trampar på hans liv som bara fan.
har ni ingen jävla skam i kroppen överhuvudtaget eller? idioter.

HAHAHA cashflow: driver du? kolla min tråd med min diss till Robie... det blir en debatt om mig, mitt liv, min tro... ja allt, trampar inte folk på mig då? vill du veta en hemlighet:
Man får skylla sig själv om man tar åt sig, låt de komma bara, se de roliga i det :)

(kram)

2010-06-29 16:08
Robie vann rätt simpelt faktiskt bra gjort boiii!
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !

2010-06-29 16:40
första låten jag hört med dig och måste fråga: låter du sådär eller gjorde du till rösten? För det lät förjävligt, som du var skitnödig eller nåt...
Fattar inte er som säger att robie tog detta, man hur ju fan inte vad han säger:P

2010-06-29 16:46
fan trodde du skulle vara skitbra ju för att så många hypade din låt, men ärligt, petter har tusen gånger skönare röst och äkta västgötska dialekt hehe:D

2010-06-29 16:57
inte alls bra P-lex tog dig

2010-06-29 17:25
Fuck you CASHFLOW!
kör b-town style!

2010-06-29 18:25
Haha, palla sitta och klaga på folk vafan?
ni är inte några änglabarn själva precis.

2010-06-29 20:08
Njae, detta var väl okej, lite whoa-standard typ. Dock så anser ju jag personligen att man ska kunna hantera att köra en vers utan en enda jävla paus, känns lite amatöraktigt annars. Som om vemfan som helst skulle kunna göra det.

no hate, Fred ut!

2010-06-29 20:58

2010-06-29 21:08
word på lasse lindgren! jävligt amatörmässigt faktiskt

2010-06-29 21:10
fan vad skön producent ni har i b-town:D han e riktigt bram hälsa han det;)
btw, fan petter man ser hur du ser ut och sen hör din röst hehe:P den passar inte in på din muskulösa kropp*no homo* om du fattar;)
Producent

2010-06-29 21:19
p-lex är söt

2010-06-29 21:27
Tyckte Robie vann första ronden. Dock gillade jag inte det "tuffa" röstläget, lät lite fejkat faktiskt.

2010-06-29 23:04
1-0 Robie

2010-06-30 08:55
K.o bryshän !

2010-06-30 23:20
attityden fucka hela p-lex..de som är kefft är att du kör två bars sen klipper hela tiden..hörs fett jävla tydligt också.

2010-06-30 23:28
Totalt bättre attityd en P-lex!.
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns

2010-07-01 00:57
jag förstår inte att attityden är avgörande i ett sånt här fall? jag menar, det ska väl vara "äkta" ?
jag tvivlar starkt på att Robie var så förbannad på riktigt när han spelade in den så han inte kunde tygla sin ilska från att sippra ut? Eller står man med pumpande adrenalin och tänker: "nu ska jag mörda honom" när man är i mickbåset?

Själv är jag på gott humör när jag spelar in en disslåt, man ler lite nöjt för sig själv när man kommer på en fyndig rad, spelar in versen och tänker: "haha de här blev fett, hopas folk tycker det va roligt sagt av mig".. asså förstår ni min poäng?
do it lättsamt liksom.

inget hat mot nån av er som gillar attityden, alla tycker olika, men jag ville bara fråga!

peace!

2010-07-01 11:27
Asså du vet att jag inte har något emot dig Robie men detta var inte bra.
Jag kör personligen på att spela in del för del emellanåt men lägg mer tid på mixningen ifall du ska göra så!
Och ditt uttal är katastrofalt i denna låten - Lägg lite tid på att få ditt uttal rätt så att ingen kan klaga på det.

Med detta sagt tycker jag att Petter tog hem detta 1-0 till petter.
Det betyder inte att jag tycker du är kass för jag vet att du kan rappa om du bara lägger tid på det vilket du inte gjorde i detta fallet.

God bless//
I bet you know the rest!
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2010-07-01 18:32
Du vet ju om att du vinner kul att köra då man? plz folk som snackar ass fuck spelar de för roll om du spelar in 2 å 2..det räcker..ditt flyt var inte heller så särskillt utåt..det sög faktist om jag ska vara ärlig. Hoppar på raderna när du byter fuck no, gör inte så. Men sen kan vi alla lugnt säga att denna p-lex inte var bra alls så bara med beatet vinner du. Men ändå, dissa snyggt next time

Skjut safe / R
Coastin' Chucks!

2010-07-01 18:34
All konstruktiv kritik har sagts i alla låtar till båda artister .. Väljer ingen sida, för ingenting är bra .. Mer energi från eran sida i fortsättningen hoppas jag..

P-lex: Attityden folk snackar om (Tror jag) har inget med att göra att han låter förbannad. Attityd=Delivery, Spelar ingen roll om det är laidback eller lättsamt som du säger. Men känsla, att man menar de man säger. Han väljer att lägga det aggressivt, och lyckas, Du valde att lägga det lättsamt och retligt och folk tycker aggressivt va mer rätt håll .. Missförstå mig rätt, de finns inget rätt håll i en diss låt .. Man måste komma på nya sätt att köra, Men jag tror du hajjar vart jag försöker komma :P

Lägg ner det här nu och gör era egna saker .. Fokusera på erat shitt, annars kommer ni INGENSTANS!

Bless!
Education is an admirable thing. But it is well to remember from time to time, that nothing that is worth knowing, can be taught.

2010-07-02 03:27
Gigantiskt USELT!! Sämsta rapp artisten man hört.
Ärlighet varar ju längst. Är man bra så ska man säga det o e man dålig likadant. Annars blir det Knäppt.

2010-07-02 20:18
visst tyckte texten var lite bra, men enligt mig är du absolut inte bra på att rappa..