I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Robie - Internet battle (P-lex diss, rond2)

Vår Hiphop - Audio & Video

2010-07-01 19:45

[Audio] Robie - Internet battle (P-lex diss, rond2)

Speedy

Jag trodde först att du hade ställt en brud framför micken
men sen kopplade det, det var ju du hela tiden!
jag spökskrev lite & du fick ingen röst
ett steroidmonster med en flickig röst!?
det blir jätte kul, barnen får leka i timmar
om vi sätter dig i bur & delar ut några pinnar
Mona lisa titta jag fuckar dig med nödrim
för du är hiphopens svar på en annan del av Köping
känner du vibbarna? din framtid är slutsåld
Borås borde skämmas om du är ansiktet utåt
- jag bränner av en & den flyger rakt emot dom
killarna videobloggar & gör smygreklam för botox
man blir förvirrad, är du en man eller inte?
(om jag spänner på mig lite mer då kanske jag vinner)
ser när allting briser, du bad om dissen
& nu sitter du fast i skiten som karlssons klister

du är ett muskelberg med ett litet huvud
vars tid är ute, jag skriver ut dig!
nu pyser det, du får spaghetti armar
& vad är det jag har hört? har du sex med din pappa?
jävligt kinky & en aning insest
nu har jag torkat mig i arslet, ska du ha tillbaks din text?
(har du tagit den?) jag har inte tagit den..
den hoppade upp i mitt arsel & tog tag i mig!
han riktar in sig på min son, min sambo & min pappa
men failar totalt & skämmer ut sig inför alla
du är bara aviss killen, du vill ha min titel
jag är inte glad i spriten, det går bra i livet
din pojkvän B-dub han väsnas han också
men han kan inte rappa så du sätter han på outrot
k-kling & klang men det klingar inte alls
du är inget vidare vass, börja mima din rapp

håll dig borta från micken, använd flaskpost
& satsa på ett yrke som maskot i Bangkok
jag känner gubbar, det är inget skitsnack
dem pissade i ditt dopvatten nån timme innan
är jag fotbollsproffs då spelar du i knatteligan
fast vid sidan på bänken med B-dub
han är ett stort skämt din dirigent
det låter som du rappar till ett ostämt instrument!
- det låter otäckt & inåtvänt
& du ser ut som Loket -96
ett riktigt drägg, flintskallig med dialekt
nu kom han på sig själv, han runka till fel kasset
du låter som en brud som får den bak i & stönar
klart du blundar för bibeln när den avvisar bögar
vill så gärna vara kristen, vilket fattigt påhitt
du får tolka det hur du vill nu har jag sagt min åsikt!

www.papparob.se

Rappare

2010-07-01 20:10
ajdå, kanske har man underskattat dig lite ändå, men det enda jag tyckte var bra var beaten och några rader, återstår att se fall lex svarar
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2010-07-01 20:25
Detta va bra, du åt han enligt mig. Fan va nice att du kör mer toner :) pz

2010-07-01 20:27
ojdå! Du verkar ha tagit åt dej av mina tips vad gäller inspelningen.. tyckte även att attityden var mer jordnära denna gången. bra jobbat.

Låten innehöll många snygga rim, men jag hittade inte många rader som träffade tyvärr, känns som allt du säger om mig är taget ur luften, för att låta snyggt på beatet? ,eller ska jag bli arg över att du kallar mig muskelberg? i dont get it.

kramar
Detta är min forumsignatur

2010-07-01 20:34
nejnejnej
"I don't hate women - they just make me mad sometimes" - Marshall Mathers

2010-07-01 21:09
Okej, här gjorde du bra ifrån dig .. Gillade beatet .. Vem har gjort de ? Eller är det free? Släpp de här nu Robin :P
Education is an admirable thing. But it is well to remember from time to time, that nothing that is worth knowing, can be taught.

2010-07-01 21:10
Nee, tyvärr man, P-Lex är nivåer över dig..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-01 21:15
ännu en gång dödade du killen! fett robie.

2010-07-01 21:19
alltså, lyriken gillar jag, beatet e dope, men de är ditt talfel som stör som mest just nu tyvärr!

1-1 för min del.

rond 3, final battle!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-07-01 23:00
"klart du blundar för bibeln när den avvisar bögar"

Jävligt snyggt faktiskt, en klassiskt gaypunch dock som går att använda på alla, jag är lite mer för personals då det kräver mer talang, men som sagt, återigen. Jävligt snyggt!

2010-07-02 00:26
Du vann denna, nu blir jag glad på dig! Good job din jäfel! Såja!
Coastin' Chucks!
Producent

2010-07-02 00:33
det låter som du rappar till ett ostämt instrument!

onödig bajt från "ozone battle".

du flyter helt okej i denna låten, rätt okej text fan. Men tråkigt när dissar inte är personliga.

2010-07-02 00:49
man blir förvirrad, är du en man eller inte?
(om jag spänner på mig lite mer då kanske jag vinner)

Riktigt sköna rader Robie fan gillar dig när du kör såhär många punches attityd och stadigt flow..

Skrev nyss att lex lyckades med sin senaste till dig men fan nu får han sätta sig o fundera va han ska göra :D
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !

2010-07-02 02:00
för lite som träffar för att vara ett svar i en battle. annars hade du väl attityd i allafall. men rappmässigt sämre och talfelen drar ner sjukt mycket i skillnad mot plex... förlust

2010-07-02 02:23
"är jag fotbollsproffs då spelar du i knatteligan
fast vid sidan på bänken med B-dub"

Hahaha, skrattretande! Fortsätt med punches och din attityd, du käkar honom!
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker.

2010-07-02 02:30
Robie: fyndig o rolig text men lite väl mkt nödrim och opersonlig skit!
Jag är 100% down med P-Lex och skulle absolut kunna erkänna om du tog honom, men det gjorde du absolut inte!
dåligt flow o mumlig text = inte bra!

som Bruzz skrev, P-lex är många nivåer över dej!

keep up the bad work så kanske det blir good work en vacker dag.

P-Lex vs Robie
2 --- 0

kör b-town style!

2010-07-02 09:12
B-dub, jag hör tydligt vad han säger :).
kanske du/ni som inte vill lyssna/kan inte svara på't, så ni dissar honom för att ni inte hör vad han säger?

Och klart du skriver att det är 2-0 till p-lex när du är polare med honom.
Skrattretande =D

2010-07-02 09:58
Denna var fet men enligt mig tog Petter detta endå.
marginalen mellan er är inte så stor dock
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2010-07-02 10:53
You battle he ones, P-lex is dead, No sequal, ne du har redan tagit han enligt mig.
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns

2010-07-02 10:59
steroidmonster det hadde iaf jag tagit som en komplimang haha p-lex tar dig som ja sagt tidigare

2010-07-02 13:05
klonkarn: seriöst, som jag skrev, jag o lex e såpass down att jag hade kunnat erkänna om robie hade vunnit , OM han hade gjort det! men hitta flowet i robies låt och säg vart d e, för det finns inte! Jo han e otydlig, d e bara att hålla med! textmessigt, nja, lex tar det! men kör bara kör, o försök att lyssna en gång extra nästa gång du lägger ett inlägg...

peeys mayne!
kör b-town style!

2010-07-02 13:52
Hur kan någon tycka p-lex är bättre? Du tar honom i alla lägen robie, och det vet alla som har skrivit här inne. Dock har du blivit hatad av så många för så många anledningar att dom går och håller på han andra snubben istället.

P-lex är verkligen inte bra, och har minst lika irriterande röst.

Robie vinner.
Producent

2010-07-02 15:12
det låter som du rappar till ett ostämt instrument!"

jävligt roligt

du vann
:)

2010-07-02 15:51
Känner igen mycket från o-zone battles?
I will allways be the same, No mather what!

2010-07-02 16:20
VictorLöfstrand:
det låter som du rappar till ett ostämt instrument!"

det är en välskriven rad, men är den verkligen "rolig" ?

nje, P-Lex skriver roligare, han har ju humor som främsta vapen i sin diss, eller vad tycker du om detta:

en annan sak, vi är många här som undrar
varför din tjej är hål 19 på en golfrunda

...gjorde en disslåt och du blev helt vild
å du va inte hemma kvällen då ditt barn blev till

de fanns gott om bilder på din lilla tattarblogg
är de inte lite gay med en blogg? papparob!

Tycker du verkligen inte att det är roligare skrivet? de raderna fick mig att skratta lite iallafall, Robie hade välskriven text, men jag log aldrig när jag hörde den dock, vilket gör att P-Lex i mina öron lyckades leverera en kort sagt bättre diss!
www.realtalk.se

2010-07-02 17:39
Diggar inte nån utav er, robie är en bättre mc än p-lex, skriver bättre, flowar bättre, men rappar otydligt. P-lex, skriver väl okej men kan inte flowa för fem öre... dels har han en jävla irriterande röst tycker jag.

Måste ge robie denna, killen hade varit jävligt fet om han kunde prata med tungan rätt i mun.
http://www.youtube.com/user/LuffarNMusik?feature=watch

2010-07-02 18:48
jag skrev ett rätt långt inlägg om varför robie är bättre än plex, men suddade sen ut det då jag inte orkar bry mig egentligen.

robie vinner det här.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2010-07-02 20:02
men hitta flowet i robies låt och säg vart d e

b dub ? snacka inte om flow och säg att hans inte finns, p lex har för långa rader och massa flowmissar, långt ifrån bra flow : ) jag tror att ni överskattar eran förmåga väldigt mycket. Bara för att ni spelat mer, fått mer betalt än robie kanske betyder det inte att ni är bättre. pejs out /Jonis
www.myspace.com/jonis016

2010-07-02 20:13
Jonis
P-lex flowar på ett annorlunda sätt, alla gillar det inte men du kan inte säga att han inte flowar bra, visst flowmissar han då och då men det gör Robie minst lika mycket.
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2010-07-02 20:53
jo klart alla flowar olika, men när man flowar ska man gärna lägga de rätt och de gör han inte.
www.myspace.com/jonis016

2010-07-02 21:29
du tog detta även fast jag tyckte p-lex text va rätt rolig och bra men du visar att din nivå är högre så skippa detta nu och lägg fokus på annat! pzzz

2010-07-03 01:32
fyfan! detta var så jäkla tungt robie!!
i denna tar du han så lätt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-03 02:37
innan tyckte jag p-lex fuckade dig! han har mkt fetare flow en vad du har, men din text var feet :)
FUCK YOU, HATAR DIG DIN JÄÄÄÄÄÄÄVEL :@

2010-07-03 18:50
Du blir bara bättre mannen. Fortsätt såhär!
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2010-07-04 00:04
B-dub, finns inge mer att skriva.. haha skrattretande

2010-07-04 00:47
Flowet var stundtals sjukt jobbigt. Sen låter det lite som om du satt och kolla på "the o-zone battles" när du skrev denna. Står fast vid min åsikt, P-Lex tar detta. Men det var en riktigt jämn "beef".

Skippa dissarna nu och kom med något mer seriöst.
/freddah

2010-07-04 10:22
2-0 Till papparob

Producent

2010-07-04 10:38
Garra: ostämt instrumnet raden fick mig att le lite extra högt med smilgropen.

Jo jag förstår hur du menar men i helheten tycker jag Robie vann just den här ronden.
Texterna var i jämnklass lika feta enligt mig, båda är duktiga textskrivare men robie har attityden och känns mer erfaren. P-lex låter jävligt oseriös med rösten & har även ett simpelt flow,men det är min åsikt.
:)

2010-07-04 11:00
Murdah murdah murdah, kill kill kill!

Jag tackar alla som tagit sig tid att säga sin åsikt. 2disslåtar var räcker bra enligt mig. Vi behöver inte gå till en 3e rond, onödigt. Det har hänt en massa saker omkring mig nu, jag kommer inte ha tillgång till studion & jag skulle endå inte orka lägga energi på ett till svar.

Min mening är att det var extremt onödigt av Plex att dissa mig från från början. Med tanke på att vi inte känner varandra & att vi inte hade något otalt. Den enda negativa energin som hängde över oss var att han klankade ner på mig i mina trådar.

& att jag skulle ha baitat är bara bullshit! Jag är ingen baitare, det är fakta på papper. Det stämmer inte heller att jag skulle ha glott på nån battle & snott en rad, det är bull. Kan det vara så att vi körde en liknande rad? det är männskligt. Det har man ju råkat ut för förut.

Vi ses! Nån gång framöver..

2010-07-04 11:32
Förstår inte hur man kan säga att P-lex har fetare flow? Checkade hans låt, skit simpelt flow ju. Saknar delivery och hela köret.

Nää detta tog du Robie, i allt för den delen.
Moderator

2010-07-04 11:46
Texten hade fan ett par rader som jag blev förvånad över, du har börjat flowat mycket bättre nu. Men kommer aldrig kunna säga att din röst/ditt uttal är skönt, det drar ner allting så mycket =/
//TW

2010-07-04 13:43
klonkarn: ............
kör b-town style!

2010-07-04 14:32
RobieMusik
En rad från ozone? Jag relatera runt 4-5 stycken till battlen. Det är inte bait, men det låter som om du fått insperation ifrån battlen.

/ freddah

2010-07-04 15:16
Jag tar det lite som om Robie har fått nog av mina dissar :) håller med om att det inte behövs en 3e rond eftersom jag själv tycker att beefen är avgjord med vinst tilldelad mig själv ^^

men ja kom precis hem från falkenberg med ett nyskrivet svar till dej, får väl se om jag spelar in den eller skiter i det. Du sa vissa grejer i din sista låt som jag inte vill låta dej komma undan med egentligen, men vi får se.

Whoa! ska jag göra min 3e eller vem tycker ni vann?

peeys
Detta är min forumsignatur

2010-07-04 15:17
du vann lex men kör över han igen :)

2010-07-04 15:51
Jag är nyfiken på hur detta kan utveckla sig, kör på P!

2010-07-04 15:55
Lex man, du har redan vunnit enligt mig, det behövs inte en tredje men som sagt kan va kul att se en rond till dock..
Rappare

2010-07-04 23:52
Lex är en skön kille som droppar fina saker.

Men tyvär robbie vann den hära ronden.
fosho

2010-07-05 21:42
Nu ska jag yttra mig! Eftersom jag är som alla andra sjukt jävla bra på musik så "röstar" jag på P-Lex, inte bara för att han är bättre, roligare texter, man hör vad han säger utan för hans attityd att inte behöva spela tuff för att vara tuff, medans robie får ligga i med ett röstläge för att folk ska tro tuffa saker..

Jag gillar det tobbskii skrev "du vann lex men kör över han igen :)" vore sjukt kul och höra en till diss från P-Lex, vemvet, robie kan ju trots allt överraska och ta hem det? :)

-Liquid.
Producent

2010-07-05 23:21
Inget jag diggade sorry.
I dont have to die, to go to heaven.

2010-07-06 00:45
vet inte riktigt hur man ska avgöra vem som "vinner"
P-lex tycker jag låter mycket bättre på beats än vad du gör helt enkelt
Era texter är jämlika.. ingen rad som riktigt slog
Du har bättre attityd, mycket.

Så vart står vi?