I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Makke - Kör Äkta Rap

Vår Hiphop - Audio & Video

2010-07-02 00:12

[Audio] Makke - Kör Äkta Rap

Skrev ihop en FET låt igår/idag. Lyssna och kommentera!

TANKA

Vers 1.

Makke glider in och spottar på hatare
snor din flickvän, och gör henne gladare
jag är lika fly som flaggan på månen
kollar ner mot jorden och där står du och tror dig
rappar lika bra som eminem asfet
och du låter som 50cent med talfel
så du kan nog inte vara han som
ens kan försöka att ta sig frammåt
ne, ingen idee att du försöker
för makke ligger högre än 1 miljon klöver
flowet flyter som en ström i vattnet
ditt flow räcker inte till en resa till spanien
du skickar punches men träffar aldrig
jag är skottet i pistolen som spräcker ditt skallben
äter dig som kamben, med krydda på den
jag är personen av den snygga versionen

Hooken:

jag kör äkta rapp och ingen mainstream
vill inte vara slav för nån som har nåt hemligt
skriver egna budskap för mig själv
behöver ingen fucking idiot som ger mig hjälp

Vers 2.

jag är de störande ljudet i dina speakers
börja putsa mina kritvita sneakers
som en skomakare med inget i betalt
kandidat men fick inte vad han ville ha
de vi snackar om vi skapar energi
dynamo, ja vi får fart på vår publik
vi är som råttgift i din kopp te
och vi förvandlar ditt sound till en spotthink
du har trasiga kläder och äckligt hår
du fastnar i nätet jag kör över dig med båt
jag kommer alltid vara nummer 1
du ligger på botten som en liten undertext
är inte med i radio men det är så okej
mainstream e bull om du frågar mig
flowar som en kung krona inkluderat
ni som suger efter 3 år, synd för er (ha)

2010-07-02 01:07
Vissa rader kanske inte är så genomarbetade men fan det är soft att lyssna på dig, diggar din stil kommer checka framtida släpp med dig ! peys
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !
Rappare

2010-07-02 10:01
Trots att du enligt refrängen är anti mainstream så rappar du om det alla andra rappar om. det tyckte jag va lite tokigt.

Flaggan på månen flyger inte. Kopp te/spotthink rimmar inte.

jag är de störande ljudet i dina speakers
Det där va väll inte så snällt sagt om dig själv? Även om det är sant att det låter jävligt störande.

jag är personen av den snygga versionen
Den snygga versionen av vad?
Kamben? skallben? (kamben/skallben va ett ganska nice rim btw).

Vore det inte bra om lyssnaren också fick förstå budskapen? Så det finns en anledning att lyssna?

Jo.

Det här känns väldigt dåligt genomtänkt. Men du har en skön röst och ett skönt flow som jag gärna skulle höra med lite bättre genomtänkta texter. Fortsätt jobba.
Ja

2010-07-02 14:49
Tack N.M.E kommer mera släpp snart! :)

otäcka typer:
tacktack!

Piggalo: Nej, jag rappar inte om de som alla rappar om.. Tycker inte jag iallafall. "Störande ljudet i dina speakers" Nja kanske inte va så snällt mot mig kanske, men tycker man en låt är störande + bra som fastnar i huvudet så lyssnar man mer gånger ;) "snygga versionen" en sån rad jag inte genomarbetade tyvärr, ska tänka på det nästa gång när jag skriver en fetare låt iallafall! "Skriver egna budskap för mig själv" Då menar jag inte att "skryt" är ett speciellt budskap jag syftar mer på mina andra låtar jag har släppt, jag menar att jag kan kicka mina egna ideer utan att ha någon som säger till mig vad jag ska skriva/visa blabla (mainstream). Behöver ingen som hjälper mig Jag menar inte på så vis, jag menar som det andra med egna budskap, det är lite svårt att förklara hehe.

OCH, jag kan skriva bra texter bara det att jag inte är så inne på att skriva skryt.. Det passar inte mig känner jag men jag ville ändå pröva lite..

Tack för att du tog din tid att kommentera jag tar åt mig av varenda ord mannen! Håll ögonen öppna för nytt shit som kommer dyka upp! Peace!

2010-07-02 14:56
Får worda Piggalo lite, texten drar ner resten. Men det här kan ju helt klart bli tuuuungt

2010-07-02 14:58
Jag tycker det låter fett man! Hooken är skön, svängig kanske inte den bästa lyriken men fan den fastnar i huvudet ändå!

Bara fortsätt nöta man, kikar dina nästa släpp!:)
B
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-02 15:10
tack killar kul att höra! :)

glömde en sak också

piggalo: kopp te/spotthink rimmar inte jag vet. Men råttgift/spotthink rimmar!
Rappare

2010-07-02 16:03
OCH, jag kan skriva bra texter bara det att jag inte är så inne på att skriva skryt.. Det passar inte mig känner jag men jag ville ändå pröva lite..

Riktigt kul att det finns någon på whoa som tar åt sig av kritiken. :)
Det ända jag kan säga då när skryt inte passar dig är.. Gör inte skryt låtar.. Det gäller att man hittar sig själv i musiken och det man vill ha sagt. Gör musik för att du tycker om det(vilket det märks att du gör) och inte för att det är coolt osv. Det är något fler svenska rappare borde tänka på.
Ja

2010-07-02 16:47
fortfarande genomruttet

2010-07-02 16:49

hehe

heheh

jag kör äkta rapp och ingen mainstream

hehehehe, det här är ju så mainstream det går

2010-07-02 16:59
Okej illuminati, lite onödiga hehe mellan citaten, men vad är det som är så mainstream det går då?

2010-07-02 17:46
jag tycker låten va skön.

däremot så va vers 2 mycket bättre än första flowmässigt, riktigt gott på sina ställen.

bra jobbat, har bara en sak jag stör mig på, det är när svenska rappare kör "fucking" i texten, fucking idiot osv som du körde, speciellt i hooken man! annars va de grymt som sagt.

1luv
peeys
Detta är min forumsignatur

2010-07-04 17:18
tack så mkt P-Lex!

mera ? fan ingen över hela helgen :(

2010-07-04 17:53
folk gör väl som jag och åker bort på helgerna kanske ? :)
Detta är min forumsignatur

2010-07-04 18:01
haha, jag menade att jag har varit borta i helgen, trodde de skulle vara nån kommentar då :P

2010-07-04 18:02
feet låt mannen! du blir bara bättre och bättre efter varje låt tycker jag :D:D:d

2010-07-05 00:02