[Audio] Ny låt inför riksdagsvalet! Verbal - Sanningen YÄS! låt oss se vad ni tycker!text/rap : verbalmix : verbalbeat : mårtengåsTexten:"När någon slår dig på den högra kinden, så vänd honom den andr till." Vers : 1vi lever i en illusion där värkligheten reflekterasspegel mot spegel, med insidan som aldrig accepteraspolitiker kör på ytan så klart dom garanterarfår dig med på resan, rättigheterna nämns aldrig meramännskligheten separeras, vad vill jag poängterakanske att större delen av kakan är alltid derasvi kan inte göra något annat än att kritiserafantisera bli förnedrad för vi glider med new eraså jag filosoferar tänker på då vi respekterasnär hatet sinats ut och jag inte är hungrig meramin politiska åsikt är simba och bageraför papprena vi ser är väl manus som är regisseratvi måste reagera, ingripa och redigeragör vi ingenting så tar dom väl makten alltmerajag kommer chockera tills dagen jag blir nomineradsen kan vi kolla över axeln och se vem som är isolerad"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så var på din vakt, för det betyder nämligen att det är du som ska ro."Vers : 2jag vet ett ovanligt bra exempel på sanningenpolitikerna var dom första användarna av särbehandlingenoch för dom inte skulle va dem enda i församlingenså fick dom skolor och yrken med på förfandlingenså jag undrar vem som gör den kriminella handlingenåh du man kan bli straffad för bedrägerimen tydligen inte när du är förmögen & rik så vilider av stress & pannik när dom har tagit ett livför att inkassera sitt när dom skiter i mitt & ditt hoppför ditt hopp är mitt hopp och vårt hopp ligger just nu i hiphop jag har funderingar på att rösta blankt eller inte allsför jag vill inte visa engagemang,åh varför ska vi lyssna på nån ointressant nonchalant dominantsom spelar spelet med arrogans för att dom - tjänar en större slantoutrova på din vakt, stå på dina egna benför när det händer slipper du stå bredvidvärken du eller jag vet vad som ska skemen jag tänker inte stå bredvidoch att gå sin egna väg för att sevad politiken gör mot samhället är inte att stå bredvid"orättvisa ledare ersätts bara för att få nya ledare orättvisa!"LÅTEN:http://www.speedyshare.com/files/24308304/Verbal_-_Sanningen.MP3
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så var på din vakt,för det betyder nämligen att det är du som ska ro."
Saknade känsla typ.