I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Akin - Sverigedemokraterna (Marc Swing prod fd Word Rec)

Vår Hiphop - Audio & Video

2010-09-23 22:50

[Audio] Akin - Sverigedemokraterna (Marc Swing prod fd Word Rec)

http://www.speedyshare.com/files/24381923/Akin_-_Sverigedemokraterna_Marc_Swing_prod_.mp3

Jag skiter i att skriva något om det.. för skulle jag börja skriva så vet jag inte vart jag ska sluta..

Iaf, producerad utav Marc Swing, mixad skriven av mig
http://www.marcswing.com

Låten kommer snart upp på myspacen och en youtube länk e på väg
http://www.myspace.com/akinonline

Ett utdrag av Soran Ismails bloggsvar till Jimmie Åkesson finnes även i outrot

Är du en av de som känner som jag så gör ditt bästa för att ta ställning mot främlingsfientliga partier

Fight the power

//Akin

2010-09-23 22:57
Den var tung, mycket sanning i texten. Diggar din röst och flow (y)

Keep it up!

2010-09-23 23:16
Bästa på Whoa just nu!

Varför kan inte fler artister på Whoa hänga med i svängarna?

Flowet, beatet, mixen, rösten, poängen, sarkasmen, Allt funkar. Fan va kul!

Mvh Emilio! :)

2010-09-23 23:23
sjukt jävla bra och sann text

Rappare

2010-09-24 00:16
fortsätt att snacka skit om blattar i kön till kebaben

Det citatet borde användas oftare !! riiktigt smart sagt !

otroligt bra låt som berör hjärtat !! riktigt dunderbra !
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx

2010-09-24 00:22
FaN VA Kung du e ikväll KUNGEN!

mvh PRINCE :)

2010-09-24 01:38
bra som fan.. bort med SD!!

2010-09-24 06:31
Feet skit!
Micke From Mother Fuckin Miilk

2010-09-24 07:24
Fyfan så fett flow du har mannen, detta var fet skit!
Att dricka alkoholfri öl är som att slicka sin syster,
det smakar som det ska men det känns inte helt rätt..
Rappare

2010-09-24 09:15
detta gav mig rysningar! tugnt gjort, löv it man!
lägg dig inte i, sa mannen som sket i sängen.
http://www.myspace.com/fdrmusik

2010-09-24 09:46
mad najs!

2010-09-24 10:27
Så jävla bra! Big upp till Marc Swing
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-09-24 12:20
Mkt låtar som kommer om SD. För fyra 8 sen var det ett jävla liv om moderaterna haha. Låten var väl helt okej. Kan väl dock bero på det jag nämnde tidigare att man hört många låtar med samma tema på raken.
 Jag hatar inte. Det är bara du som är värdelös.

2010-09-24 12:42
alltså shit vilket beat! big up på det marc swing!
grym låt måste jag faktiskt säga. jag e så trött dock på allt politik snack så jag tänker inte ens argumentera! haha.
men måste säga att du har väl rätt i mkt och du hade några sköna ironiska rader! ;)
diggar alltid ditt shit tycker jag! Keep it up. och åter igen BIG UP på marc swing!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-09-24 13:47
det var riktigt fet skit akin! diggar ditt flow/röst och beatet utav marc! Big up /Robinholta
Robinholta af Pankbanken!!

2010-09-24 15:54
BOOOOOOOOOOOOOOOOM!!!
Detta är min forumsignatur
Producent

2010-09-24 17:00
fett magnus! det vet du
Rappare

2010-09-24 17:27
Lägg ut texten! Fett najs så jävla rätt! låt inte Sverigedemokraterna förstöra vårat land! Människor som människor! folk som kallar dom "svartingar och utlänningar" visst, dom kommer ifrån ett annat land, men förfuckingsake, vad tror ni dom tycker om oss?,, kommer till sverige och får skit så fort dom anländer? är det verkligen så världen ska vara?. Folk hatar dom, för absolut ingenting, vi är vita, dom är bruna/gula/svarta , whatever, Förövrigt, massvis av kärlek till denna låt!

10/10, You rock Akin. keep on.

-mvh / friZone
dä ä näääjs brur!
Rappare

2010-09-24 17:34
BOOOOOOOOOOOOOOOOM!!!

KaaaaBLÄÄÄÄÄÄÄM!!

Fan va tungt det var!!

Två Fingrar / A*
www.youtube.com/ajdiin91
Moderator

2010-09-24 18:56
en massremix på denna krävs ! gött jobbat aki baky peace !

2010-09-24 19:16
en massremix på denna krävs ! gött jobbat aki baky peace !

verkligen inte, skulle bara förstöra den enligt mig!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-09-24 19:48
BÄÄÄÄÄÄÄÄÄST

2010-09-24 20:19
Fet skit man, flowet e dunder bra!!
Dahl, bah gör mitt bästa.

2010-09-24 23:07
herrejävlar vad kärlek jag fått för den här låten! tack allihopa för era kommentarer. Någon snubbe har lagt upp den på youtube, en del Sverigedemokrater som inte är lika förtjusta i låten där..

men seriöst, man kan inte göra annat än att skratta när man läser kommentarer som:
LOL!!! Islam är "största" hotet och de största rasisterna i världen alla är rädda för de, inte för att de är mäktiga utan för att de är mentalt sjukt psykos som spränger sig hur som helst bara för att de ska få knulla 72 st kvinnor i paradiset efter döden... det? står i deras koran de som inte är muslimer ska dö!! hahahah det är tack vare de SD fick så mycket % hahah

aa, vad ska man säga...

eller som den här:
Folk verkar inte fatta att det kanske finns folk som röstat för att de vill att vi skall bry oss om de äldre och ge dem värdiga sista år, istället för att ta in nytt folk som kommer behöva ekonomisk hjälp... vi har redan många arbetslösa och människor som inte tjänar tillräckligt som måste söka ekonomisk hjälp... men många får avslag och riskerar att bli hemlösa för att de inte kan betala sin bostadshyra. Vi har inte råd med att utöka problemet och göra det ännu värre för invånarna? vi redan har.

killen har ju inte den blekaste aning om hur samhället fungerar, eller så saknar han empati för sånna dära "blattar"

jävla idioter

sprid vidare!

2010-09-24 23:31
så sann skit ;D bra som fan
FUCK YOU, HATAR DIG DIN JÄÄÄÄÄÄÄVEL :@
Producent

2010-09-24 23:47
verkligen inte, skulle bara förstöra den enligt mig!

hur fan vet du det?

2010-09-25 17:12
Så jävla tungt!
they say hiphop was born in the bronx but the bronx was born in sweden!

www.fillson.blogg.se

2010-09-25 20:03
thanx people!

fan, en mass remix kanske kunde vart rätt tungt.. bara man ser till att hålla en hög ribba och enbart ha med folk som vet vad dom snackar om på riktigt, kom gärna med förslag
Moderator

2010-09-25 20:13
Om man håller en klockren stolpe då ? ;D

Nämen jag står för mina åsikter om detta jävla äckliga partiet iaf peace !

2010-09-25 21:23
Inga rasister på våra gator!

Big up Akin, riktigt grymt gjort!
Käft
Producent

2010-09-25 21:58
Akin_O-Y P23
snacka med subdominant och sircuz. och behöver ni beats till nya låtar inom ämnet, h olla. du vet varu hittar mig

2010-09-26 15:14
Konstigt
Oh yeah! får se hur det blir med en massremix, men beats e alltid välkomna :) höhö

har även skickat runt till massa vänster och hiphop bloggar nu, så vi får hoppas att den fortsätter uppmärksammas

2010-09-26 16:34
Riktigt grym låt, sköna rader och du har härlig röst mannen! En fråga: vem är det som pratar i slutet? Han har en grym poäng och kör över honom =D är han någon talesman från något annat parti eller vem e han?=)

Bara kärlek!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-09-26 17:15
Det är ju Soran, hehe..

2010-09-26 19:08
GAIA, komikern?:D

2010-09-26 19:15
riktigt bra skit!

2010-09-26 22:19
xtrazie P18
yes, komikern.. han är med en del i parlamentet på kanal 4.. huvudet på skaft

tack för kommentarerna!

2010-09-27 09:37
Hey! Du blir bara fetare för varje gång jag hör dig, sjukt nice. Måste ge propps till Marc också.
Don't!

2010-09-27 14:09
kul å höra mitchy!
Rappare

2010-09-27 14:30
Utrota främlings-fientligheten, håll rappen levande!
En så sann låt rätt in i betongen, helt rakt ut och in. Ger er alla stjärnor på himmelen, för props förtjänar ni!

Thumbs up!
Rappare

2010-09-27 14:37
schysst
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2010-09-27 14:49
Haha, som vanligt då. "I kön till kebaben", "Drar ändå på chartersemester", "nedvärderar mänsklig rättighet", "hatar negrer", "Sverigedemokrater ska sparkas ut", "vill träffa judar på jobbet"..

Ni kanske ska läsa en bok, kanske en religiös sådan - kanske även lite historia, statsvetenskap och politik på det. Allt ni gör är att lägga orden i mun på Sverigedemokraterna och den här hetsjakten mot Sverigedemokrater liknar mer hetsjakten på judar under 30-talet.

Som en vis man sade för länge sedan; "Framtidens fascister kommer att kalla sig för anti-fascister" - och det var ju mitt i prick. Olagliga demonstrationer, förstörelse, förtal, våldsbrott, utfrysning - och ni kallar er demokrater? Snarare obildade fascister som sväljer rykten och förtal med hull och hår. Tycker ni att gräs är farligare än alkohol också? Det är ju vad media och skolan påstår..

"Alla har en åsikt - om dom tänker som oss". Hjärntvättade kiddies är vad ni är.

Till låten då: Bra gjord, fett beat och grym känsla rakt igenom. Du kan ju din sak, utan tvekan, trots din gnälliga röst.

shuuu

Rappare

2010-09-27 21:22
Det låter riktigt nice :) gillar introt som fan! finns inget att klaga på ...

Upp på denna!

///elaz
All support uppskattas /// Elaz

2010-09-27 21:40
Såg någon på youtube skriva:
"Okej.. Den här låten var den sämsta jag hört. Vilket otroligt fantasilöst tråkigt beat? och den ljusa lite skrikiga svenska rösten..

Att låten dessutom är en propaganda och en riktig hatlåt gör att man bara skäms. Så typiskt svenskt."

Haha riktiga skojare det finns alltså.

2010-09-28 01:59
karim
Haha, som vanligt då. "I kön till kebaben", "Drar ändå på chartersemester", "nedvärderar mänsklig rättighet", "hatar negrer", "Sverigedemokrater ska sparkas ut", "vill träffa judar på jobbet"..

På något sätt så känns dom självklara.. Tycker du inte raderna stämmer väldigt bra med hur det ligger till på riktigt?? Att artister gör liknande rader i sånna här sammanhang går inte att undvika. Att göra en låt om ett främlingsfientligt parti och sedan inte nämna att de "nedvärderar mänsklig rättighet" hade vart fel för mig. Jag hade inte hört en enda låt om SD innan jag gjorde min och jag har bara utgått från mina egna erfarenheter.

Säger inte heller att dom hatar negrer, jag säger "ni får röster av dom som inte fattar politik, men hatar negrer" och jag skulle nog våga säga att dom flesta röster dom har fått är utav snubbar som glider i technodunkande volvobilar och inte bryr sig skit om politik men ändå röstar SD för dom att dom tycker invandrare är efterblivna och snor deras jobb, MEN som ändå äter fet kebabpizza varenda jävla dag. Dom finns, tro mig jag har sett dom. För stadsbor är dom väl mest kända som byfånar.

Som en vis man sade för länge sedan; "Framtidens fascister kommer att kalla sig för anti-fascister" - och det var ju mitt i prick. Olagliga demonstrationer, förstörelse, förtal, våldsbrott, utfrysning - och ni kallar er demokrater? Snarare obildade fascister som sväljer rykten och förtal med hull och hår.

Vart får du det härifrån? Uppmanar jag till våld?? Jag vill uppmana folk att tänka efter och ta ställning. Du verkar vara väldigt snabb att hitta ord som "hata negrer" men missar samtidigt helt och hållet att jag säger saker som "Vi måste lära oss att tackla problemen, så ingen SD kan gå ut i pressen med att nånn blatte slog ner den"... Eller att jag avslutar låten med Sorans tal där han berättar att även SD måste få visa upp sig utan att bli bojkottade i media eller dylikt.

Tycker ni att gräs är farligare än alkohol också? Det är ju vad media och skolan påstår..

Jag fattar inte, menar du att det är fel av våra av media och lärare att lära våra ungdomar att inte hata varandra beroende på ekonomi och etnisk bakgrund?

"Alla har en åsikt - om dom tänker som oss". Hjärntvättade kiddies är vad ni är.
Med det här hoppas jag att du skämtar. Vilka är det egentligen som står för att dom vill ha mångkultur och vilka gör det inte?

Tråkigt att du reagerade på detta sätt då jag försökte få det till att inte bli någon "Fuck Sverigedemokraterna och Jimmy Åkesson"- låt, utan istället utgå från dears valfrågor och manifest för att använda rader som "vad tycker du om sänka straffåldern till 12 år?".. Inte för att jag har läst deras manifest till punkt och pricka, men jag vet exakt vad det här är för typ av parti och det räcker för att jag ska ha rätt till att yttra mina tankar i hopp om att andra ska få sig en tankeställare...

Synd att du bara kunde urskilja dom raderna som är mest uppenbara i sånna här sammanhang och inte textens helhet, men trots allt.. Kul att du gillade låten iaf..

haha

2010-09-28 02:21
Sorry för att jag skriver en gång till.
men kolla det här bara:
"Akin, Passa? dig att sprida propaganda musik. Du kan råka jävligt illa ut!
/danne999" på youtube.

Hahahah, vad ska man säga? skrattretande

2010-09-28 07:53
När fan blev det olagligt att demonstrera?
Don't!

2010-09-28 10:07
Tänker inte ens svara på Karim's inlägg då Akin svarade bra själv, men:
Hjärntvättade kiddies är vad ni är.

Är det några som är hjärntvättade så är det nog minst 90% av alla som röstat SD.

Aja, jag tankar låten! Återkommer med kommentar.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-09-28 10:26
När fan blev det olagligt att demonstrera?

Det blev det aldrig, men säg en SD demonstration som inte innehåller våldsbrott...

Dock håller jag med Akin, men många måste läsa på innan dom skriver.

Akin, FET LÅT! Pumpas flera gånger om per dag!

2010-09-28 11:00
Säg en rasistisk demonstration som inte innehåller våldsbrott.. Nationaldagen säger väl allt.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Rappare

2010-09-28 18:31
Mer än ord, Ren sanning..

Riktigt tungt mannen!

Man skulle ju kunna säga det såhär med

"Jag ber inte om en andra, Det är vår enda chans
Låt inte sverige 2010, bli 40 talets tyskland"
Kvinnor är som klistermärken, man slickar dem, sätter på dem och skickar iväg dem. "PZ"