I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Legenden - Skenet bedrar

Vår Hiphop - Audio & Video

2011-03-21 14:37

[Audio] Legenden - Skenet bedrar

Haft en av de värsta perioderna i mitt liv.. ja tjejer har verkligen makten att pissa ordentligt på en. Gjorde en låt... vet inte, checka gärna och se vad ni tycker.

Vers 1:
Jag älskar dig än fije, kan inte förneka det
Jag hämtar dig hem så vi kan leta i tvekandet
Sökte dig i drömmens tjej, minnena förökar sig
Försök att bemöta mig, du vet att jag dör för dig
tänkt nu i timmar, vad jag själv borde sagt
Nu står jag här och vinglar vid självmordets brant
om jag tar ett kliv, bryr du dig ens för dagen?
om jag lämnade mitt liv, skulle du ens besöka graven?
jag skakar av att sakna dig, försvagas av att hata dig
privata mail du skapade, och pratade om saknaden
Zickzack i ord, fanns i allt som du sa
Hur mycket skitsnacks-behov följer med till din grav?
så mycket jag vill säga, men inget kommer ut
så många smycken jag vill bränna, tills minnena tar slut
De rinner ner från kinderna, men vinden är mjuk
Möter himmel med en blick och kastar ringen från ett stup

Ref:
Baby, hur kan du?
bara göra så mot mig?
du tog den enda glädjen livet hade kvar (för mig)

x2

Vers 2:
Jag älskar dig än, men jag vill stänga av
för längtan är hemsk, när jag känner mig svag
du lyssnade för mycket på vad vännerna sa
du behandla mig så bra, tills du vände totalt
våra stunder var intima, men allt oftare
börja flamman å förtvina, och vi kallpratade
låg och snackade i timmar tills salt droppade
från dina ögon som var finare än handplockade..
all ångesten som trycker nu hårt på mitt bröst
alla sångerna vill ut, och bistå med sin tröst
alla gångerna jag ringde bara för att få höra din röst
helt fången å jag föll för dig som löven i höst
och mina vänner, vart var ni när jag behövde ert stöd?
kanske kände ni aptit när jag blödde i nöd?
jag skriker men faller, mentalt är jag död
men skriken bara ekar i en värld som är döv

I always tell the truth, even when I lie
Graffare

2011-03-21 15:55
Jovisst är brudar skit, men du är 30 bast... Kanske dags att sluta gråta i micken och gå vidare med livet?
-

2011-03-21 16:07
Håller med tizm samtidigt som jag inte tyckte något utav låten lät bra, pz!

2011-03-21 17:11
Tizm: Nu är det såhär. Tjejen jag träffade och jag gjorde slut en kortis förra året hon träffade en jag en annan. Inget mer än så.. sen blev vi tillsammans på nytt och hon blev gravid. Jag gick på ultraljud och allt var galet underbart. Två månader efter min dotter fötts, och hela min släkt och alla runt en vet om att man fått barn får jag veta att det kanske inte är min dotter och antagligen inte heller. Hon har gått med denna hemlighet hela tiden.

Det är DET som gör så jävla ont. Spelar det ngn roll om jag är 15 eller 55 då?

2011-03-21 19:25
ja det gör det, du borde ha erfarenhet av såna situationer och inte låta nån blåsa dig.. låter du som du haft ett jävla fjortisförhållande, just sayin.

Låten lät som min första kärlekslåt, diggar rimschemat men tycker refrängen är riiiktigt wack. Var har du spelat in denna, ljudet lät också skit, du lät som en 15 åring..

Bättre lycka nästa gång!!, me låtarna o förhållandet..
http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA

2011-03-21 19:33
Tråkigt du inte gillade den faktiskt :)

2011-03-22 02:34
fin låt!! verkligen, refrengen va rätt kass, för seg osv. resten va bra, bra text, fyndiga rim!

2011-03-22 03:06
Så länge barnet är i magen så kan du inte göra något mer än att bara vänta o tro på tjejens ord om att det e din. Men sen kan du göra faderskapstest för att vara säker. Bull bara att inte tjejen var en bra tjej o berätta att hon varit otrogen från hela början.
Har du ens kollat om det är din unge? eller sitter du där o bara betalar strax över tusenlappen till tjejen varje månad för att hon skrivit in dig som pappa till barnet.

Över till låten.
bra text. verser. Men shit mannen vad har hänt, e det pitch på mixen eller har du opererat stämbandet? det låter faktiskt som en pojke.
reffen diggas inte, borde inte försökt sjunga den.

Ps: Du kan bara säga till släkten. Fan vad glad jag e att det inte är min unge då hon bara var en såndär tjej jag hade kul med o inte kände nån love för. Glöm inte ta tillbaka alla presenter din familj get tjejen som nybliven mamma haha.
Intresserad av att spela in. Hör av dig......
TBB The Big Bang

2011-03-22 03:25
Förrensten. Du har bara skickat tjejen 1 mil längre bort ifrån dig med denna låten. Du vet att tjejer faller inte för sånt. Dem vill inte ha en kille som visar sig svag för dem. Se tjejer som en hund. inget illa menat. folk älskar o behandlar sina hundar bra :P. Men hursomhelst när du snackar med en tjej, använd inte frågetecken (?).
Hej baby, Kom sett dig här. istället för Hej baby, vill du komma hit. KOm vi går ut en sväng, vi äter potatis idag. Inga frågetecken. Du behöver inte fråga om hon vill för att om inte tjejen gillar det så säger hon det själv, Nej men jag sitter bra här, nej men jag e inte sugen på potatis. Det är en psykolagisk sak. Du blir mer o mer ointressant jo fler frågetecken tjejen hör o ser hos dig.

Fråga inte hur jag vet haha ;)
Intresserad av att spela in. Hör av dig......
TBB The Big Bang

2011-03-22 10:11
Tycker fan låten va bra
Peace

2011-03-22 11:42
PAN: Nej hon var inte otrogen. Hon träffade en när jag träffade en annan när vi gjorde slut. Det som är fucked up är att jag inte vet om barnet är mitt. 2 månader efter hon fötts och har inte berättat det långt innan. Jag försöker inte få tillbaka henne med denna låten. Musiken är min terapi helt enkelt.

Rösten är pitchad såhär ja. Jag har alldeles för mörk röst för denna och det lät inte bra när jag körde på som vanligt på denna beat.

BTW har redan gjort dna-test svaren kommer om 2 veckor. Fredens.

Jeppe: Kul som fan att höra!

2011-03-22 11:43
Såg inte dig radiostyrd: Tack som fan till dig med! Gillades inte reffen? Okej, kanske är sant som du säger. Men som sagt denna låt var mest till för att få skriva av mig. Jag bryr mig inte speciellt mycket om den bara. Thx again. //L

2011-03-22 16:32
Tyckte verserna var grymma, rimmen och raderna hade betydelse och en koppling.
Dock måste jag medge att refrängen sög riktigt hårt, och att rösten var allt för olik dig.

Måste bara gilla att du skrev 'Musiken är min terapi helt enkelt." stämmer väldigt bra.

7 av 10 brudar får den!
http://www.youtube.com/user/Nicholasmaekinen
http://www.myspace.com/NickoN92
http://www.facebook.com/home.php?sk=lf#!/pages/NICKON-/119697598068105

2011-03-22 22:12
va spelar det för roll om han e 30?

hur gamla tror ni alla usa artister är som bara gör såna här låtar?

inte min kopp av te, men bra gjort!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-22 22:33
skoj som fan höra något från dig igen =). gillar det jag hörde =) keepit upp

2011-03-22 22:48
Fin låt, men vad har hänt med din röst? Tycker du tar i för mycket. Du har en skön röst, använd den istället.

2011-03-23 10:47
Mjr: Min röst blev på tok för mörk för låten så den e pitchad ordentligt med tanke på ack.

Darkis och alla ni andra! Tack tack jag vet att det är lite fjortislåtsvarning på den som sagt jag kommer inte ha med den på ngt seriöst utan kände bara att jag ville skriva av mig och är faktiskt ganska nöjd med texten iaf... fredens!

2011-03-23 12:51
Tung!
4/20 24/7

2011-03-23 13:52
fuck åldern du skriver vad du känner , men rösten förstörde denna.. skulle kört med vanlig röst den låter fuck , word på d-nice om rimmen
http://www.facebook.com/pages/Inga-Gr%C3%A4nser/102563323185335

2011-03-23 15:53
Får tänka på det till nästa gång då grabbar.

tack ni som ändå gillade vissa saker med den..

2011-03-25 18:56
Shit, hur kan folk vara så kalla mot stackarn... Oavsett ålder så gör sånt här ont.. Med det sagt så har jag hört bättre låtar, men vissa rim var bra och verserna får helt godkänt, men dessvärre inte refrängen...

Men pissa inte på hans känslor så där.. Hoppas det löser sig och barnet får en kärleksfull familj etc.. I feel you..

Det roliga är att folk tror man är fjortis om man visar lite känslor.. Patetiskt.. Sen kanske man inte ska överdriva så klart, då jag själv har blivit sårad och blivit riktigt kall som resultat..

2011-03-26 16:18
Palle: Jag respekterar ditt inlägg jättehårt. DU säger mycket av det jag skulle vilja säga men du säger det så mycket bättre. jag har också hört bättre låtar :) Jag har dessutom gjort bättre låtar. Fred

2011-03-26 19:21
Fattar inte vad det spelar för roll om man är 14 eller 30, alla har känslor, utan dom hårdaste på whoa förstås, dom här riktiga ghetto snubbarna som lever hardcore livet ! Fan vad löjligt-

Till låten : Gillade verserna, men reffen var lite sådär tyckte jag, fortsätt med terapin och jag hoppas att allting löser sig !

2011-03-26 23:48
Asså säger såhär, låten är sjukt bra!!!!
Men tjejer dom är kassa :O
Fick fucking rysningar utav låten!!! :((

Här har du en låt jag gjorde om mitt ex :(

FUCK YOU, HATAR DIG DIN JÄÄÄÄÄÄÄVEL :@

2011-03-28 14:20
Känns så skönt att det finns folk som faktiskt kan relatera och förstå en idiot som mig.
Tack för låten rappmannen! Ska lyssna!

2011-03-28 19:12
Jag älskar denna låt. Tack.<3

2011-03-28 23:28
Jasså? Tack som fan!! Det gör mig glad!

2011-03-29 02:57
Jag förstår dig till 100% ska du veta legenden, hatar verkligen kärlek, kärleken leder till döden :(
vad tyckte du om låten ? ;D

2011-03-29 11:13
Seth Dee, denna låten var till och med sämre än dina vanliga låtar.

2011-03-29 13:23
rappmannen: Jag har faktiskt sett ngt av dig förr här inne och det har låtit bra ju! Denna låt du la ut hade en jävla skön känsla, men tror du hade kunnat göra den ännu bättre !Good luck!

2011-03-29 17:22
Hehe okej, tror du har kommenterat mig 2,3gånger förut men inget du kanske mins hehe!!!
Kul att du iallafall gillade den :)
Kärlek är förjävlig håller du inte med ? :O
Din låt där emot var en jävla känsla man!!!

pzzz