I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] J. K. Rollin' - En Douchebags Försvarstal (Prod. Johnny Douche)

Vår Hiphop - Audio & Video

2011-03-23 18:03

[Audio] J. K. Rollin' - En Douchebags Försvarstal (Prod. Johnny Douche)

Vad tycker folket om den här låten?

http://soundcloud.com/johnny-douche/j-k-rollin-en-douchebags-f

(Inlägget ändrat av Gogaku 2011-03-24 19:17:57)

Poet

2011-03-23 22:43
Nanananana, lalalala. Ungefär så går ditt flow. Min spontana reaktion är att du borde öva mer innan du släpper saker till allmänhet, första intrycket är oftast också det sista intrycket. Och nu har jag fått ett intryck av att du är ungefär som 99% av alla andra Whoa rappare. Med detta sagt så hoppas jag du fortsätter att rappa och utvecklas. Men som sagt är intrycket du nu gett mig svårt att tvätta bort. Och jag måste säga att artistnamn står i konstig konstrast till ditt låtinnehåll. Är du verkligen en douche? Du verkar snarare som en trevlig kille som vill testa den här "rapgrejen" lite.

Skönt beat!

Love!
At the gates of Eternity...

2011-03-24 17:53
Tack för konstruktiv kritik! Om jag är en douche eller inte är svårt att säga. Det är väl lite av en definitionsfråga, i mina ögon är en douche en snubbe som mest softar och inte gör så mycket. Doche kan också betyda typ "täbb". Kanske sant det du säger att första intrycket är det sista, men får hoppas att det inte är så. Jag tycker i alla fall att det går framåt och att jag blir bättre och bättre, både textmässigt och rapmässigt. Är ju inte alls särskilt duktig än, det vet jag om, men hoppas kunna utveckla mig med tiden. Mitt artistnamn Johnny Douche är mitt "producentnamn", och annars är det J. K. Rollin' som gäller, vilket kanske också kan tyckas en aning konstigt, då jag hittills bara gjort låtar med svensk text.

Kul att du gillar beatet.

Peace & love!
Manager

2011-03-24 18:50
Är ju inte alls särskilt duktig än, det vet jag om, men hoppas kunna utveckla mig med tiden.

Med den självinsikten borde du insett att det här hör hemma under "Vår hiphop".
Redline!
Manager

2011-03-24 18:53
Konstruktiv kritik: Sluta rappa, satsa på att producera istället.
Redline!

2011-03-24 19:12
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-03-24 19:17
@Dr.Octagon Okej, tack för den kritiken. Kommer dock inte sluta rappa på ett bra tag. Visste inte att det fanns ett sånt forum.

2011-03-24 19:19
Några konstruktiva grejer;

1, rim - bättre och intressantare rim håller kvar intresset
2, självkänslan, det är något i tonläget som andas osäkerhet, se till att bli riktigt bekväm i hur du rappar
3, ändra upp deliveryt lite, så det inte blir monotont

beatet var jävligt mysigt
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-03-24 19:35
Tack, betyder mycket med bra kritik! Ska tänka på allt det där och försöka förbättra mig. Fått höra att jag ibland läspar, känns det igen?