I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Legenden & Billy RockWood - Staden vi bor i

Vår Hiphop - Audio & Video

2011-08-20 15:26

[Audio] Legenden & Billy RockWood - Staden vi bor i

En ny låt. Checka och släng gärna upp en kommentar.

//L

I always tell the truth, even when I lie

2011-08-20 17:38
diggar den.. soft stå upp för ursprunget!
http://www.facebook.com/pages/Inga-Gr%C3%A4nser/102563323185335

2011-08-20 17:49
Tack Pinter! :)

2011-08-20 18:33
bästa med dig legenden som jag hört refrängen nja lite för mycket halmstad blir tjatig i övrigt fett nice

2011-08-20 23:02
wossh nytt med Legenden & Billy RockWood ;). gillart :D... fett tung alltså grabbar :). detta gjorde ni bra som fan :). fortsätt så :D..

hoppas på mer nytt :)

pz

2011-08-20 23:46
Detta är det bästa jag hört med Legenden och Billy RockWood. Ni visar att ni har utvecklats i denna låt.
Legenden. Dina rhymes är riktigt feta denna gång. Flowet går inte att beskriva. har inte hört sånnt här flow med dig förr och detta gör mig riktigt glad :)
Din känsla i låten är otroligt gripande. man sitter och diggar med och vill bara höra mer.
Billy. Du lägger reffen riktigt snyggt. texten i reffen fastnar på en gång.
du har bra röst och en fin känsla i det du säger. bra jobbat grabbar.

Beatet är ett bra val tycker jag.
när man hör beatet så sitter jag och tänker på enformighet. att världen och städer är enformiga och att människors tänkande är enformigt.
men här kommer ni med en låt som skriker respekt.

Bästa meningen.
För alla som lever i en förort vet
att din heder, leder till odödlighet

Låter får helt klart 10 av 10 poäng inget snack om saken. Mvh: Budbäraren
Budbäraren Kommer Med Bud.
Stockholms Musik Productions.

2011-08-20 23:57
Bufbäraren: Shit! Att du verkligen går in för att alltid visa vad du tycker... du tror att jag säger så nu för att du säger ngt bra... men alltid bryter du ner en låt och säger exakt kritiskt vad du tycker.. du borde aktivt arbeta med att kritisera musik...

Tack som fan är allt jag har att säga utöver det.

2011-08-21 00:42
Riktigt fet låt fan! Kommer helt klart spelas i mina högtalare

Rappare

2011-08-21 00:43
Låter helt okej - men ni har båda gjort MYCKET bättre. Legendens flow är lite för simpelt tycker jag, och som sagt, ni har båda två presterat så mycket bättre. Lycka till.
Wurrup?

2011-08-21 01:30
klart man skriver kritiken steg för steg för att kunna göra er glada och för att kunna hjälpa nya ( inte ni ) rappare att bli bättre.

ni lägger ut låtarna för att ni vill at kritik och jag finns här för att ge det :)
Budbäraren Kommer Med Bud.
Stockholms Musik Productions.
Rappare

2011-08-21 10:09
Riktigt tung mannen!
Ett tag sen man hörde dig och jag hör utveckling!
Både rhymes, flow osv!
Diggar texten grovt mycket och att du slänger in bosniska ord/meningar är galet fett!
Refrängen var jävligt soft på något sätt, kan inte riktigt beskriva hur men den sätter sig lätt i huvudet!
Det här gjorde ni bra som fan och hoppas på att nästa släpp är ännu fetare!

Två Fingrar / A*
www.youtube.com/ajdiin91

2011-08-21 11:41
Robie: Tackar! Låter bra som fan! :)

Underhållning: Vad vare som inte riktigt föll dig i smaken? Flowet?

Ajdin: Jag fick ganska nyligen kontrakt så jag har mest skrivit, inte släppt så mycket ;( Men släppte denna som singel och igår denna med en kille från London...

Lyssna på hans röst 2.00 in i låten. Sick :P

2011-08-21 12:21
Vilket bolag är du sajnad till?
You don't know what you got, until you lose it.

2011-08-21 12:36
A & R

Artistconnector

2011-08-21 12:44
Du kan inte säga att du är sajnad för att du är medlem på en sida som lägger ut dina låtar på Spotify. Isåfall är jag också sajnad och dessutom har jag ett "Skivbolag" Så jag är en A&R. Mäktigt =)
You don't know what you got, until you lose it.

2011-08-21 13:28
Nej, det fungerar inte så. Inte så att jag är medlem och kallar mig signad. :) Jag skulle berätta precis om vilket typ av avtal vi har. Känns bara lite halvt lame och onödigt då detta handlar om en låt. Lycka till !

2011-08-21 14:06
Robie: Lyssnade på din back in the days" Fyfan vilken extrem nostalgitripp jag fick..
Rappare

2011-08-21 14:14
Legenden - Ja, tyckte att flowet var lite för simpelt, typ. Kan inte riktigt sätta fingret på vad som inte faller i smaken, men flowet är det nog.
Wurrup?

2011-08-21 14:29
Underhållning: Okej! Tack för att du lyssnade och kritiserade! Uppskattar det..

2011-08-22 04:51
helt oki låt förutom att man hör hur legenden anstränger rösten alltför mycket

2011-08-22 05:30
chabaan: Tack som fan, jag anstränger inte rösten alls faktiskt. Däremot ligger adlipsen med en liten dist på panorerade åt båda håll.
Rappare

2011-08-22 13:13
Nja du har gjort mycket bättre saker. Gillar varken flowet eller beatet. Tycker du låter lika dant som du gjorde när du hade beef mot Bark. Kan inte se någon utveckling på detta. Hatar inte bara säger min kritik!

Men fortsätt och spotta!
http://soundcloud.com/infinite-struggle

Jag är mer underground än arkeloger

2011-08-22 13:36
Johan: Självklart ska du säga vad du tycker! Tack för du lyssnade iaf, hoppas du gillar nästa bättre..

2011-08-22 13:58
Diggar den till 100% bror, riktigt bra:)
Du vet vad jag skrev på fb, så fortsätt så Karim :)
FUCK YOU, HATAR DIG DIN JÄÄÄÄÄÄÄVEL :@

2011-08-22 14:11
Den var nice! :)
JMH-sound.se check it out!

2011-08-22 19:27
Har hört bättre från er! föll inte för den här men den var inte kass! fortsätt kicka /Robin
Robinholta af Pankbanken!!

2011-08-22 20:54
Tack grabbar. Pallar inte göra en ny tråd men släppte denna sen holto. Kanske mer din stil..

2011-08-22 22:36
Mycket fetare:)
Robinholta af Pankbanken!!

2011-08-23 03:14
Mkt mkt mkt bra denna med :)
FUCK YOU, HATAR DIG DIN JÄÄÄÄÄÄÄVEL :@

2011-08-26 09:40
Gillar faktiskt inte din aggro röst, låter för till gjord i mina öron, men resten gillar jag.
men jag personligen tycker att du borde kunna prestera mycket bättre än det här efter så många år du varit med.

6/10

2011-08-27 11:12
Beatet var riktigt tungt! har ni proddat det själva?

Legenden
: Som vissa har kommenterat tidigare om att du har ett enformigt och simpelt flow så måste jag hålla med.. men jag tycker det är genialiskt till denna typ av låt. Det är lätt att uppfatta vad du vill ha sagt och skönt att bara digga med.

Om jag nu ska ge kritik ur ett alldeles eget perspektiv angående texten, så kan jag personligen tycka att det låter fånigt när du säger något i stil med " kurderna lärde upp mig att stå upp som en man, tjafsar du kommer 100 farbröder tills du blir klippt"

Om man nu kan stå upp som en man själv, behöver man då 100 farbröder som klipper EN person? men det är bara jag själv som reagerade på det men annars var låten bra och du levererade enkelt och catchigt!

Billy Rockwood
du har en blytung röst! Jag tror att du har mer power att ge med den rösten än vad du levererar här. Jag minns en låt som hette något i stil med "helt själv" eller något tillsammans med Jimi Libra, och där minns jag att du hade så otroligt tung röst. Därför tror jag att du kunde använt din röst till så mycket mer här, kanske någon stämma? Tyngre add lips? Men men.. det är också bara en smak sak som ur mitt perspektiv kanske skulle kunnat krydda refrängen lite extra.

Men annars tycker jag att ni både gjorde det as bra! Bra hook i refrängen, skönt beat att digga till, och simpelt och snyggt levererat i verserna vilket jag tror leder till fler lyssnare ur den större massan.

Jag tror den kommer pumpas av många!

Kärlek och respekt

2011-08-27 19:46
Tack som fan.

MJR: Det är så jävla svårt det där... vad folk tycker om & inte. Men jag vet en sak. Jag gör aldri till min röst. Det lovar jag dig. Tack!

Doggsan: Uppskattar ditt mail oh vad du skrev här. Utförligt som fan. Jag ska försöka ta till mig vad du sagt.. Det med albanerna handlar inte om det. Det handlar om att folk ser på respekt på olika vis, och hur familjer ställer upp på ett annat sätt, vilket är bättre med utlänningar. Menar inte bråk nu. Men i allt. Sedan gör svenskar 100 andra saker mkt bättre oxå. Det är ju lite av varje... Det du sa i mail om att vara på en annan nivå än många andra på whoa.. hoppas inte du tror att ja tror mig vara nåt alldeles för mkt... jag anser iaf mig själv vara en rätt jordnära person och tror definitivt vi alla här kan lära av varandra. ANnars skulle jag inte be om din och andras kommentarer...

2011-08-27 19:47
Och ja doggsan. Beatet är proddat av Jimi Libra..

2011-08-28 23:41
helt okey låt mannen..tycker bara att du kör för ansträngande från början till slutet..så det låter ganska monoton.. kör lungt/normal, sen där det ska tas i..det tar du i extra... Glöm Flow vad andra skriver..tycker att, har du rätt attityd genom hela låten så kommer attityden ge daj flow oxo ;) men men.. som sagt.. va inte aggressiv genom hela låten..eller va aggressiv i olika tonläge.
Intresserad av att spela in. Hör av dig......
TBB The Big Bang
Rappare

2011-08-29 15:03
Riktigt bra (Y) :D
Det är bättre att vara förberedd på en möjlighet och inte få den, än att få en möjlighet och inte förberedd

2011-08-29 18:29
Feta låtar bägge två, hittar inget dåligt alls förutom att han tjatar ut "halmstad" lite för mycket i refrängen!

8/10

Keep it up!
http://www.youtube.com/user/Nicholasmaekinen
http://www.myspace.com/NickoN92
http://www.facebook.com/home.php?sk=lf#!/pages/NICKON-/119697598068105

2011-09-01 16:10
Panshow: Tack för den konstruktiva kritiken! jag tänker aldrig på hur länge eller mkt jag ska trycka på. Jag kört hårt om jag får den känslan. Beatet, känslan, viben osv ger mig bara en känsla, sen tänker jag inte mycket mer.. :P

Berg: Tackar för kommentaren

Nicko: Kul att höra som fan! :)

2011-10-02 16:50
Riktigt bra flow o text, gillar denna skarpt!
Främja fantasin

2011-10-03 20:04
Fett som fan b! :) .. du fick verkligen mig involverad i låten, ville inte missa någon rad. Skitsamma om den är "enkel" som någon skrev där uppe. den var jävligt äkta. BIGUP!
http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA

2011-10-26 12:42
Kiwano! Skön kommentar. Tackar ! ^^

D-nice: Tack mannen, extra kul då du inte riktigt gillat mina senaste :) ^

Låten har fått 125 000 views på 2 månader och ligger på spotify för er som pallar lyssna, eller vill lyssna där istället.