I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] En 17-årig hobbyrappares debutlåt - test!

Vår Hiphop - Audio & Video

2012-03-06 19:27

[Video] En 17-årig hobbyrappares debutlåt - test!

Tjena, gjorde en tråd lite längre ner men vet inte om någon läser den just nu så ville ha lite mer feedback här. Vad tycker ni andra? Har jag vad som krävs? Har fortfarande ingen riktig utrustning, bara lattjar lite. Spelat in och skrivit låten idag!

Kolla hela, andra versen börjar rätt sent i klippet! :)

Don't mind the lyrics, det blev riktigt fucked med on-screen lyrics... Lyrics finns i description. Detta är tredje försöket på låten, så blev inte så bra, LÅNGT ifrån som jag vill ha det.

Hit me with criticism!

(Inlägget ändrat av Azera 2012-03-06 19:29:16)

2012-03-06 21:16
Do I have potential? :)

2012-03-07 06:16
You got potential! Hooken later feet comercielt. Och bridgen after hooken ar ocksa tungt. Sjukt bra gjort. Rappandet har en annan kvalite ljudmassigt som far en att tro att du gjorde en ft. pa nan random tagen lat.

Kanske behover bor tanka pa mixning tekniker...

Potential, yes!! Jobba!
DREAM BIG!!

2012-03-07 13:12
EriStyle skrev:
You got potential! Hooken later feet comercielt. Och bridgen after hooken ar ocksa tungt. Sjukt bra gjort. Rappandet har en annan kvalite ljudmassigt som far en att tro att du gjorde en ft. pa nan random tagen lat.

Potential, yes!! Jobba!

Härligt! Har inte mixat något då jag inte kan något om detta. Recordar bara när jag rappar med min iPhone... Får vara så nu i början haha.

2012-03-07 21:46
BUMP, hade varit nice med lite mer feedback! :)

2012-03-07 21:48
Vänta lite. Spelar du in på din iPhone? Jag hör att folk gör det these days, men till den här nivån?
DREAM BIG!!

2012-03-07 21:50
EriStyle skrev:
Vänta lite. Spelar du in på din iPhone? Jag hör att folk gör det these days, men till den här nivån?

Haha ja, har tyvärr ingen bättre mic. Drar igång beatet i hörlurar och sedan sitter jag och rappar in i iPhonen sen klipper jag ihop rösten med beatet med Virtual DJ, något gratisprogram. Skrev nyss en ny låt, funderar på att fixa studiotid så jag kan få till de mer professionellt.

2012-03-07 22:26
Fett tungt ju. Skit bra när man vill stacka lite idéer. Well, bra grejer.

Har du råd med en iPhone så borde du bara fixa en mic. Det finns mics för 1600 som är bra. Shoppa runt. Slösa inte cash på studio tid. Köp en mic och youtuba tricks to mix.

Best
DREAM BIG!!

2012-03-07 22:29
EriStyle skrev:
Fett tungt ju. Skit bra när man vill stacka lite idéer. Well, bra grejer.

Har du råd med en iPhone så borde du bara fixa en mic. Det finns mics för 1600 som är bra. Shoppa runt. Slösa inte cash på studio tid. Köp en mic och youtuba tricks to mix.

Best

Aha, får ta och göra det. Något tips på mikrofoner som är prisvärda? Känner att jag har utvecklats otroligt mycket på de 3 månader jag rappat, och det kanske kan bli något halvdant av det, så det är nog värt då jag älskar detta mer än något annat.

2012-03-08 00:34
Jag recomenderar en mic som heter blue bird. Inte den för 100lax men den i var prisklass. Ska kolla den exakta modelen. Jag spelar in med den och den get ett nice ljud. Jag at inte den basta audio killen direct men jag blev recommenderad till den.

Checka nan av Mina latar sa du far en among om vad du kan fa fran den. Jag posta en lat Har pa whoa Har om Dan. Du kan alltid ga in dar och eventuelt uppa den.

Laten heter same thing - paulos berhe
DREAM BIG!!

2012-03-08 05:29
http://www.guitarcenter.com/Blue-Bluebird-Large-Diaphragm-Cardioid-Condenser-Microphone-102918877-i1127341.gc

Den kommer aven med sin egna "pop filter"
DREAM BIG!!
Rappare

2012-03-08 09:23
Haha, detta diggade jag, faktiskt. :) Köper du en mick och vill köra någorlunda seriöst, tveka inte på att kontakta mig - mixar gärna dina tracks gratis. :) Är inte världens bästa mixare, men kan mixa och mastra dugligt.
Wurrup?

2012-03-08 10:51
Jo det hörs att det är en sämre mic men ljudet lät ändå helt okej tycker jag. Låten är jävligt bra och du rappar bra! du kan bli stor om du fortsätter. :)

2012-03-08 18:22
Tack för komplimangerna! Får ta och införskaffa mig en mic nu när jag får pengar nästa vecka, då blir det någon extra fet låt. Ska pusha mig själv to the limits!

2012-03-08 22:11
Yeah du är duktig på att rappa. Du har texten och flowet men du har fan ingen energi. Släpp iphonen och ställ dig i micbåset! du har potential, you just need some space to grow.
Rappat skitlänge.

2012-03-09 14:21
Skrev just min bästa vers någonsin, funnit min stil. Keepin' it real! Slänger snart upp mitt mest kompletta verk, 3 verser till Renegade-beatet. :D
Rappare

2012-03-09 18:56
EriStyle skrev:

Potential, yes!! Jobba!

beat + hook & bridge är ju inte han som gjort, det är ett freebeat..

Du har potential i rappen, men du har mycket att lära när det kommer till produktion, bara att skaffa dig en mic samt ett DAW(musikprogram) & börja, så ska du se att det blir bättre & bättre.

2012-03-10 17:26
Detta var riktigt fett för att vara första låten, ser framemot vad det kan bli av dig!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2012-03-10 20:15
Här kommer en preview på den andra låten jag tänkt spela in när jag skaffat en riktig mic. Har skrivit klart hela men bara spelat in en liten bit lite snabbt. Blev inte helt nöjd, och flowet är kanske lite stelt och nasalt, men det får vara så...

http://www.youtube.com/watch?v=oANkgrKCCM8&feature=youtube_gdata

Feedback? Ska jag göra klart hela?
Rappare

2012-03-11 00:55
Azera skrev:
Här kommer en preview på den andra låten jag tänkt spela in när jag skaffat en riktig mic. Har skrivit klart hela men bara spelat in en liten bit lite snabbt. Blev inte helt nöjd, och flowet är kanske lite stelt och nasalt, men det får vara så...

http://www.youtube.com/watch?v=oANkgrKCCM8&feature=youtube_gdata

Feedback? Ska jag göra klart hela?

Absolut! Låter? fett! Skaffa bättre mic om du ska spela in hemma, alternativt hooka studio!
You know very well who you are, Don't let em hold you down, reach for the stars, You had a go, but not that many
'cause you're the only one I'll give you good and plenty

2012-03-11 08:45
Det är sällan jag kikar i forumet här nu för tiden. Men jag måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad när jag klickade på play. Du har ett lugnt flow och en behaglig röst samtidigt som du vet hur man bygger upp en låt textmässigt.

Om du inte har råd att skaffa egna grejer för "hemmastudio" i dagsläget så kan du säkert få tag på någon här som bor i närheten där du kan recca.

pz
Jag är legendarisk

2012-03-11 22:00
Tack Så mycket!!:)
Får väl ta och göra klart den, fast just nu har jag så jävlar ont i rösten och har blivit så förbannad för enlig mig själv så låter allt jag gör skit, har fortfarande inte kommit att gilla mig själv än. Kanske för att jag stressat fram massor av texter på sistone och rappat allt för mycket, tagit i för mycket och så. Får ta en paus i några dagar antar jag!

2012-03-12 05:58
Do your thang!! Jag diggar fortfarande inte hur jag later och folk sager alltid att man alltid kommer lata anurlunda fran sattet man vill eller tror att man later som.

Du Maste bli bara bli kritiserad, sagad, hatad och alskad for att bli battre. Keep it up!
DREAM BIG!!