I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] robie - olycksfågel

Vår Hiphop - Audio & Video

2012-09-06 19:10

[Audio] robie - olycksfågel

2012-09-06 19:17
Det bästa du gjort!
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2012-09-07 11:50
Helt OK låt. Men jag undrar en liten grej... Har hängt här på Whoa i ett x antal år och du kör alltid samma, samma, samma tema hela tiden. Du har haft en jättejättejobbigt uppväxt, knark, utanförskap, arbetslöshet etc. Du är 26 år nu, Robin. Det kanske är dags att sluta leva på en ursäkt. Känner inte dig och har aldrig träffat dig men det behöver man inte för ditt liv finns printat på Whoas Vår hiphop-avdelning. Är man 24 år, arbetslös, stundtals även hemlös om jag uppfattat dina texter rätt så skaffar man väl inte ÄNNU ett barn? Högst oansvarigt och korkat.

Förlåt för OT, men var tvungen att fråga.
 http://soundcloud.com/djskurk-dj-crook

Trixig-person3 F16 -
"Det är ganska konstigt att felstava pussel"

2012-09-07 14:59
du verkar inte ha lyssnat på texten så noga i den här låten? på vilket sätt menar du att jag ältar samma mening i den här låttexten? det är en text skriven till min farmor som betyder väldigt mycket för mig. Tycker du jag gnäller om min levnadssituation här så förstår jag inte riktigt..

ja jag är 26 år. jag tycker inte att jag lever på någon ursäkt? jag har snarare accepterat vem jag är & hur jag lever. jo jag är arbetslös men lever riktigt gott nu kan jag lova (har 15.200kr i mån efter skatt). jag har ett eget kontrakt på en skit fin lägenhet med 3 rum & kök (på 5648kr i mån/hyra) i barnens ögon är pappa favorit;) dom lever gott & trivs bra med mig.
jag har varit bostadslös ett flertal gånger, det stämmer! men vem är du & yttra dig utan fakta? ska du höra om senast jag blev bostadslös? jag hade fått nog & ville separera från min sambo som också var barnens mor. vi hade ett kommunkontrakt då. hon sket totalt i allt, bad mig ta barnen samtidigt som hon vägrade flytta där ifrån.. folk inom kommunen kände till vår situation men gjorde inte ett piss åt saken!
jag packade nån väska & några påsar med kläder & lite annat sen tog jag med mig båda barnen & gick.. (boendestödjarna & socialtjänsten visste om att jag var bostadslös nu med 2st barn också). Men de sket totalt i oss, som tur var fick vi bo hos min mamma på soffan (& hur kul/lätt tror du det var med 2st barn??). jag bet ihop & höll humöret uppe för barnens skull, men tro mig.. jag gick in & grät många gånger på toaletten under de månader vi fick bo där. (de låvade hela tiden oss en lösning, de skulle hela tiden höra av sig men gjorde aldrig det, de påstog att det varken fanns jour eller kommunlägenheter lediga.. sen en dag kommer beskedet: de har årdnat en lägenhet!!!!! "åt barnens mamma, som inte haft barnen på ett halvår då"). jag gick ner på sockontoret & sa att nu får ni fan göra nånting, det här är inte hållbart.. (då säger dom: att jag borde skämmas, som förälder, & att de inte hjälper vuxna karlar)(min boendestödjare sa: men robin du måste ju förstå att vi kvinnor har det svårare i seperationer).. till slut fick jag nog & tog saken i egna händer.. & här står jag idag, & vet du vad?? jag känner mig stolt.. du anar inte vilka djupa jävla dalar man vart nere i, men jag har aldrig släppt greppet om barnen, jag har hållt ihop familjen!!!!!!!!!!!!!!!!!

så sitt du & säg att jag är en oansvarlig förälder som lever på en ursäkt??? du verkar inte veta hur saker & ting fungerar.. HUR jävla knullade folk faktiskt blir..

(P.S när jag var i tonnåren fick min pappa ett längre fängelsestraff & min mamma missbrukade DÄRFÖR placerades jag på en rad olika jourhem,familjehem,hotell,ungdomshem,behandlingshem,slussen,hvbhem,hos släktingar etc. jag flyttade ca 20 gånger på 4-5 år.. är det normalt???)

säg inte att jag lever på en ursäkt när du uppenbarligen inte vet nånting

Rappare

2012-09-07 18:59
Helt OK låt!

Sedan håller jag med Robie, vem fan är du att yttra dig utan fakta DJSKURK?
Vill du fråga han något som inte har med låten att göra, skicka ett mail vettja.
fosho

2012-09-07 20:52
Oj vad upprörd du blev. Tyckte det behandlade temat/ämnet du kör i dina låtar. Det var faktiskt riktat till din musik och inte dig personligen på så vis.

Har bara gått efter dina låtar och känner dig som sagt inte, försökte bara lägga ihop låt för låt men kan ju ha missuppfattat.
 http://soundcloud.com/djskurk-dj-crook

Trixig-person3 F16 -
"Det är ganska konstigt att felstava pussel"

2012-09-14 22:13
thanks