I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Helt Okej Boden - Om Vi möts ft. Jennifer Nissinen

Vår Hiphop - Audio & Video

Sångare

2013-01-18 00:09

[Audio] Helt Okej Boden - Om Vi möts ft. Jennifer Nissinen

Tja!

Vårt senaste släpp finns nu ute på spotify och vi söker nu kritik. Tänk på att vi är färska musiker och alldeles nya på det här.

Vi mixar allting själv, och vet att det finns mycket att jobba på där.

Är det så att du inte har ett spotify konto så fungerar soundcloud helt utmärkt också för att lyssna på låten.

2013-01-18 00:31
Kör på!... Har lite svårt för sångreffar av den här typen... Är ni samma dudes?:

Isåf är det verkligen på väg åt rätt håll med låten i den här tråden
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-01-18 17:18
Nej dom har baitat sitt namn! Du hör väll att de är 1000 mils klasskillnad!

2013-01-21 11:02
skön låt som sjutton :)
för att jag kallas koma :P

2013-01-21 11:05
men kommer inte reffen in fel? hon sjunger riktigt bra så ingen kritik så sett bara undrar
för att jag kallas koma :P

2013-01-21 18:38
Kan ni byta namn så vi slipper förknippas med eran skit? /helt okej!

2013-01-21 19:37
Word på Treat !

Rappare

2013-01-21 23:33
Är varje vers är indelad i olika inspelningar? Låter som att du hoppar in lite då och då..
Real Hip Hop Is Not On The Radio.

2013-01-23 01:58
Kan inte ens ta er seriöst när ni baitat gruppens namn. Tips nummer ett är att byta gruppnamn och sen kan jag nog eventuellt överlägga att lyssna igenom detta.
Alexander "Wizzie Dee" Wallace
[email protected]
www.wizziedee.com
Sångare

2013-01-24 11:00
Uppskattar er som nu gillar det.

Otacksam? Om inte annat tar vi ju upp eran musik igen?

För att nu bringa lite klarhet i detta, så försöker jag förklara på ett sätt du möjligtvis kan förstå.

Vi har inte alls haft för avsikt att ta erat namn eller eran "Shine", gruppen bildades och då föll namnet "Helt Okej Boden" nästan som en självklarhet. Den byggdes upp genom åren då vi stod på stan och spela gitarr och sjöng till folk. Efter det gick vi vidare till festival och behövde då ett namn som dem kunde förknippa oss med, allt kom som hastigast på lördags festen då det var någon som kom fram och sa "Ni är ju ändå helt okej, visst är ni från Boden?".

Och innan dess var det många som sa att vi var helt okej, gång på gång. Därför heter vi nu idag Helt Okej Boden.

Försök se det positivt? Man hör väl stor skillnad i eran typ av musik och vår? Ni behöver inte oroa er för att bli förknippade med vår musik, och gör ni det är det ju bara att berätta som det ligger till?

"Nej vi är inte dem, grabbarna är från Boden".

Vi låter inte ens lika i rösterna.

Är varje vers är indelad i olika inspelningar? Låter som att du hoppar in lite då och då..

Det är tyvärr så, dels var det allt för långt mellan inspelningen utav första versen tills dess att refrängen och andra samt tredje versen las. Vi hann byta programvara och mikrofon. Detta bidrog till att det inte lät likt i hela låten. Det blir som splittat efter 0.42

Beklagligt, men tyvärr ingenting vi kunde göra åt då vi saknar kunskapen för detta. Ingen utav oss har tränat speciellt mycket på varken EQ, mix eller att producera speciellt mycket.

Hoppas detta får er att försöka hata oss en gnutta mindre i alla fall ;)

2013-01-24 13:26
Det roligaste är ju att ni som säger att ni inte vill bli förknippade med "Helt Okej Boden" är ju många nivåer sämre än vad dom är :) BIG UP HELT OKEJ BODEN

2013-01-24 14:40
Det roligaste är ju att ni som säger att ni inte vill bli förknippade med "Helt Okej Boden" är ju många nivåer sämre än vad dom är :) BIG UP HELT OKEJ BODEN

This men tror ni tjänar på namnbyte... Jag kunde ju uppenbart förknippa det, kanske för att det inte va nått markerat "voice-id" på nån av akterna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-01-24 19:45
aaah det är sant menade absolut inte att det är okej att baita nåns namn sådär men att Helt okej skulle förknippas med "denna skit" tycker jag var skrattretande , vad sägs om - "Mer Än Okej Boden" ni har säkert utvecklats från dagarna på gatan då ni va helt ok .. pz

2013-01-24 22:15
Mr-Treat skrev:

Det roligaste är ju att du blir dissad i redan första inlägget.

2013-01-25 16:57
Det spelar väl ingen roll hur länge ni blivit kallad för "Helt Okej"?
Kommer man på ett namn man gillar så lär man väl kolla upp det först så det inte är taget? Eller såg ni att vi redan fanns och sedan la till Boden i erat namn?
Sorry men ganska jävla dåligt agerande hur som helst..

2013-01-27 20:04
Du Mr-Treat bajta mer än 50% av Helt Off, och 100% av tidningen Okej. Så jävla lat du är, den andra la ju till nåt eget.

Säger sig självt, du förlora !

2013-01-27 20:28
Och du kan ju byta namn på whoa också, Mr-Treat Donuts har ju funnits liiite längre än dig..och att du tog bort Donuts betyder bara att du var hungrig.

Fan, du skulle tagit det som en komplimang att fler ville ha "ditt" namn. Speciellt när namnet var det enda som var helt okej.

2013-01-28 11:37

Skönt att höra låtar på samma bakgrund. Tyckte låten var helt okej men inspelningen var inte helt 100.

2013-01-28 15:29
Varför snackar du om bajt? haha
Jag har aldrig påstått att dom har bajtat vårat namn?
För både deras och våran skull så skulle komplikationer undvikas om dom som nytt band byter namn helt enkelt.
Och sen att du har googlat på mitt namn och funnit ett (!) bageri i texas och tror att jag bajtat det är bara skrattretande.

Fan, du skulle tagit det som en komplimang att fler ville ha "ditt" namn.

Varför skulle jag vilja ha en grupp till med namnet Helt Okej när vi som grupp jobbar på att bygga upp vårat namn? Befängt.

2013-01-28 16:41
Varför kontaktade du inte PRV om ni nu jobbat så hårt ?
Sångare

2013-01-28 23:10
Mr-Treat skrev:

Varför skulle jag vilja ha en grupp till med namnet Helt Okej när vi som grupp jobbar på att bygga upp vårat namn? Befängt.

Finns det någonting konkret ni gjort för att bygga upp erat namn? Ni har släppt en platta på spotify 2011? Inte speciellt mycket material sedan dess verkar det som, tänker främst på spotify då. Har ni spelningar, syns ni ute bland folk? Eller marknadsför ni bara samma gamla platta?

I så fall ska ni ju uppskatta att vi tar upp era namn igen?

2013-01-28 23:51
Av olika anledningar har vi haft ett segt 2012. Dock har vi mycket material i studion som kommer släppas som en EP i år. Och ja vi har förfrågningar ang. spelningar

Borde väl inte vara något problem för er som är ett nytt band att byta namn ist för att heta likadant som ett annat?

2013-01-29 01:21
Ni heter fortfarande inte lika !

Tummen upp till Helt Okej...Boden alltså =)

2013-01-29 10:07
Behåll namnet. Battlaren Tech 9's artistnamn är accepterat trots att det är exakt samma namm som Tech N9ne bara annorlunda stavning. tycker "Helt Okej Boden" låter helt okej som artistnamn, vem fan bryr sig om något som "Helt Okej" som de flesta ändå aldrig kommer höra talas om (kände inte ens till namnet förrän nu)

2013-01-29 11:53
Jag tycker båda kan lägga ner.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2013-01-30 07:09
Jag tycker att nån borde kalla sig Orgamism 11 och göra ett album som heter petar på döda saker med fingrar