[Video] Silvertape - Vi drar OFFICIAL VIDEO 2013
Låten finns även på Spotify!
Detta är min forumsignatur
Seriöst.... ingen? hahah har whoa dött?
anskrämligt dåligt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vad hände med den där gamla P-Lex? Nä, det här var inte bra :/
Den gamla P-lex försvann, han vill tjäna cash och skriva radiomusik :) Tack easymode för den utförliga kritiken som whoa är så känd för.
ja hoppas inte RK kommer in här för då får du höra precis vad ja tycker.. MEN, ni kan göra er grej och man ska alltid följa sitt hjärta ! utvecklas !
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx
Producent
2013-05-06 12:12
Typ lika bra som Linda Rosings låtar, fast med en bonus av urusel rap. Skitdålig video också. Är det här enbart ett cynisk försök att tjäna pengar eller är det någon liten del av er som på allvar tror att det finns något i det här som är bra?
Give my regards to King Tut, asshole
Låten finns även på Spotify! ...nån av er måste ha en mjölkmustasch.
låten känns ju duktigt ihopsnickrad för att locka alla med en stureplansnerv.
riktigt ytlig skit det här.
som flera redan sagt så är det dåligt rap, riktigt dåligt. grabben som gjorde zlatanlåten skriver bättre text!(han va 5 år tror jag)
reffen är ju sämre. markolio efter en könsoperation typ...
och musiken....var i musiken känns det här hiphop?
jävla brat-rap. försvinn!
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
inte alls bra mer behöver inte sägas
låten känns ju duktigt ihopsnickrad för att locka alla med en stureplansnerv. riktigt ytlig skit det här. Stämmer bra, då har vi lyckats med soundet så det når rätt målgrupp. Enkelt, dansant och ytligt. Hade inte räknat med att nån på whoa skulle tycka om den, jag menar, vi är ju inte "äkta".
kram och tack för att ni lyssnar iallafall.
du ska ha respekt för ärligheten ;) men fan...hur tänker man när man bara ser till prislappen på musiken och inte konsten i den?
haha jadu, bra fråga :) Alltså, vi ville göra en glad lättsam låt som funkar på sommardansgolven... vi har spelat in låtar i flera år med "seriösa" budskap på smutsiga wutang-trummor förr, men så fort vi gör något upptempo med en enkel refräng (vars syfte är att sätta sig på hjärnan) så hoppar Whoa på direkt och skriker att man inte är äkta osv. Om man inte gillar låten så är det inga konstigheter, men att hata för att beatet är för snabbt och låten för "kommersiell" tyder bara på att man är fast i sitt hiphopsyndrom där man måste spotta på all musik med en tjej på hooken. Men som sagt, tycker man låten är dåligt utförd och våra insatser i den är kassa så är det en vettig åsikt och inget hat. Jag älskar hiphopkonsten och bugar för de riktiga lyricist-konstnärerna såsom Talib, Nas, Guru, m fl, men då vi inte själv är några storytellers av rang väljer vi att göra det vi är bättre på, nämligen underhålla fulla ungdomar som skriker "vi draaaaaar" på dansgolvet. Hänger du med? kram
asså, jag kanske inte vill men förstår nog ändå. tråkigt att ni väljer att göra så. speciellt om du/ni gjort serilsa grejjer tidigare. kanske passande med ett r.i.p. då, rent musikaliskt...? rent receptmässigt så kunde flickan spolats bort långt innan mastring. (till nästa gång kanske) för fulla skallar behövs ingen lam tjejröst på en refräng som jag faktiskt inte minns alls. jag minns bara att den behövde krydda. både textmässigt och röstmässigt. för en bra röjkaka hade ni kunnat sno en röst och bara leka med cut eller så i refrängen. kanske hade till och med jag ryckt på lilltån då.... well, kram på dig mä!
Producent
2013-05-07 11:02
P-lex - I den här tråden är det bara du som har pratat om "äkta". och jag tror inte det är nån brist på "äkthet" som gör att du inte får positiv respons här. Problemet är mer att ni gjort en sanslös slätstruken och meningslös låt som musikaliskt är helt intetsägande och textmässigt är sämre än den mesta barnmusik. Och jag kan inte riktigt acceptera att musik behöver vara så här dålig för att funka på sommarsdansgolven eller stureplan. Så vad man undrar är om er enda ambition med det här är att tjäna pengar eller om ni på allvar menar att ni tycker att det här är bra musik.
Give my regards to King Tut, asshole
Ingen DJ vid sina sinnens fulla bruk skulle nånsin spela detta på ett dansgolv
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
är det bara jag som blir riktigt förbannad när jag hör sånt här :( en låt lite mer än 3 minuter utan någon själ eller något jävla pop skit fan
vad händer??
Som många sagt så är inte problemet typen av musik utan utförandet. Jag förstår er målgrupp och vad ni försökte göra, men det föll väldigt platt. Beatet är tråkigt, rapen är tråkig och refrängen är sanslöst dålig. Jag lyssnar sporadiskt på många uptempolåtar och gillar allt från Oscar Linnros tilll WUTANG och det här är dåligt vilken kategori man än vill sätta in det i. Istället för att försöka göra en låt med syftet att tjäna snabba pengar genom att göra det som alla andra gör så kan ni försöka göra något ni brinner för/vill/whatever för det brukar bli bättre då. Tjatjabloggen
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Ingen DJ vid sina sinnens fulla bruk skulle nånsin spela detta på ett dansgolv har du någonsin åkt finlandsfärja?
Wazzup Petter!:P Shit jag skulle kunna hata på den här låten hur mycket jag vill bara för hatandes skull MEN passar på det asså...... Du är iaf ärlig med ditt syfte bakom denna låten och det är väl värd nån slags respekt kan jag tro.... Men samtidigt skittråkigt att ni bara gör en sån här låt för att få cash och för att den ska spelas runt på klubbar så folk vet vilka ni är... Det är inte musik det är sell out(vilket du oxå skrev själv) Asså vart är kärleken och själen till musiken mannen? Varför inte fortsätta göra seriösa låtar istället för sån här skit?? Denna låten kommer ju bara pumpas av stureplans brats som inte vet ett skit om hiphop...Men och andra sidan så var ju det målgruppen så isåfall har ni ju lyckats:) Har inget mer att säga asså... fortsätt med din grej Pz!
Shoo Suryakant! :) Haha kärleken och själen till musiken är i mina hörlurar (STORs nya skiva) och ja, det finns DJs som spelar låten easymode, samma typ av djs som spelar mange makers och all annan skit som går hem i stugorna. kram
Haha gulligt att du svarade;) Jag vet, du lyssnar på tung musik som Nas,Wu tang clan och Redman med mera:) Och därför fattar jag inte varför du ville göra en sån här skitlåt??? Varför gör du inte seriösa låtar? Och jag vet att detta går hem hos vissa, men sådana personer kan ingeting och hiphop/raplife....Ta det tebax det gatan gubben hehe;) Kram
Och din frilla!!! Du e snyggare när du e snaggad;)
Dissa inte min frisyr :( mamma säger att den är fin!
ey alla får väl göra sin grej, oavsett vad man väljer att göra! jag skulle bli asförbannad om nån va på mig å min stil. allt behöver ju inte falla alla i smak, men att jiddra om att det inte e själ i de man gör osv! livet e fan för kort att va seriös hela tiden. besides, om dom vill "sälja ut", kör på! skulle jag fixa en sommardänga som ger mig lite mer bazz och lite cash! fuck it, im in! vidare till låten i sig... den e ett sjukt bra exempel på hur "lätta, upptempo låtar med trallig refräng" e svåra att göra. för den passerar obemärkt förbi tyvärr.. trots att den ändå har alla ingredienser för att vara det ni vill.. gillar gitarrsamplingen, men låten skulle funka bättre utan rap och sång, som en loungh-låt i nån hipp bar nånstans. fel brud som sjunger i reffen, fel rappare som rappar, texten e bara en utfyllnad i mina öron! ingenting jag gillar alls! och videon tar udden av va låten vill förmedla, kan ju vara budgetrelaterat, men jag vill ha solsken å vita stränder! men som jag sa! kör på, gör de ni vill göra.. och alla ni småungar som jiddrar om att de inte e själ osv, lägg ner... man ska ju ha kul! najsa tattoos btw Lex! //gemini
Music makes me feel...
själ är bara ett religiöst påhitt.
Jag är ingen sån som hatar på andra rappare, är glad att det är så många som håller på med i hiphop i sverige och det får gärna börja många fler! Men ärligt talat "Silvertape consists of? Sweden's two best rappers", ser det som ett hån mot alla rappare i sverige, dåliga eller bra! Detta var urkasst, men jag ser fram mot att ni droppar fetare låtar i framtiden
Kommer säkert få hat för detta men. Kör på! Jag personligen tror inte att denna låt kommer sätta sig på någon persones hjärna. Men jag fattar vart ni vill komma. Och bara för att vara ärlig. Vill man tjäna pengar idag på sin musik så är låtar liknande den här ett måste. Jag skriver alltid texter från hjärtat och har därför inte gjort något liknande. Och precis som folk säger så är detta inge "oldschool-hiphop" Kolla runt här på whoa bara? Eller på youtube, eller på frizone eller på många andra ställen. De kryllar av folk som gör "hiphop" Men hur många av dom kan leva på det? Hur många som gör de "äckta" lyckas? Finns folk som är jävligt duktiga men inte kan leva på sin musik. Därför tycker jag detta är sjukt starkt från eran sida att göra denna. Att visa at ni är öppna för förändring. Att ni vill testa nya vägar för att faktis slå igenom. Dom som hatar får hata. Men det är bara för att dom själva inte gjort liknande låt. För att dom själv inte lyckats. Jag säger inte att jag själv har gjort det. Men jag är ödmjuk. Kör på grabbar, gör er sak, så vem vet, kanske ni är på radion snart. PZ
Hata eller älska det är ditt val...
Inte för o vara taskig eller så, Men den var riktigt dålig. Rösterna var inte sköna för öronen förutom tjejens som dock hade en reff som inte var svängig alls. Texterna var inget speciellt med heller.. Beatet va rätt tråkigt också....
http://www.youtube.com/watch?v=6r1KxBlql_s