I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Låg Budget Joint-Källarn prod.Dj Ozbeats

Vår Hiphop - Audio & Video

2013-11-15 10:07

[Audio] Låg Budget Joint-Källarn prod.Dj Ozbeats

2013-11-15 11:00
lite av en grundregel i rap är att man ska höra rösten...skruva upp den och ladda upp skiten på nytt.
så mycket bättre att höra än att nästan höra rappen ;)

beatet var rätt ok ändå.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-11-15 11:27
är du helt säker att d inte din soundsystem som spökar polarn?lyssnat av på fyra olika ställen o frågat oberoende om volymproportionerna stämmer mellan beatet o acapellan,är du helt hundra ?

2013-11-15 11:48
jag säger vad jag hör. jag kontrollerar inte ljudet med test-lab runt i världen...men om du gjort det så fine.
jag hör rösten fett kefft här och i andra låtar brukar det inte vara något problem.
mitt ljudsystem är en rätt skön boom-box ;)

-Mark Twain

2013-11-15 12:03
oki va tvungen o dubbelkolla innan ja satt igång o börja dona me acapellan ,misstänkte att d va knas me ljudet redan från början,men d va nice o höra från nån oberoende,redan mailat till redaktionen o ta bort tråden så dem inte tror man spammar,tack hursomhelst :-)

2013-11-15 12:25

2013-11-15 12:25
hoppas d här skiten låter bättre,peace

2013-11-15 12:42
det låter bättre.
men jag vill fortfarande ha mer tryck på verserna.
i refrängen har du perfekt harmoni mellan beat och röst!

asså, du har bra flow och skön röst. tryck upp den aningen mer :)
det kanske är en pedantisk åsikt av mig, men vad är kritik om den inte syftar till att få något att låta ännu bättre ? ;)

-Mark Twain

2013-11-15 17:46
Rätt bra, håller dock med Blweria om ljudnivåerna.

If you go platinum it's got nothing to do with luck, it just means a million people are stupid as fuck.

2013-11-15 18:05
håller med,lyssnar av skiten hemma nu när ja svalnat av ,d vart fan inte mkt bättre ,d ba ner till labbet igen..göra om,göra rätt,sjysst att ni tog Er tid iaf.
Producent

2013-11-15 18:31
Jag undrar vad du använder för mikrofonförstärkare?
Det kanske kan vara det som är problemet
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-11-18 12:55
tror att d ingen fel på förstärkarn ,d kan va så enkelt att jag har alldeles för båttom när ja mixar skiten o resultatet blir halvdan,har lagt ner lite tid o hoppas det här låter lite bättre iaf

2013-11-18 13:19
låter mycket bättre!
har en tanke om hur du mixar in rösten....skruvar du bort all dov freq på rösten?
det låter lite ljust...man hör att du har en relativt mörk röst men ljudet sprkar av ljus freq typ...

eller så är det kanske jag som har konstig hörsel bara...

-Mark Twain
Producent

2013-11-18 14:03
Ja nivån låter mycket bättre men rösten låter väldigt tam och smal. Jag tror att antingen är det som att du har skurit bort för mycket eller så är det mic preampet.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-11-18 21:29
ni har båda rätt,d sprakar en del, överdrev med diskanten på mickförstärkarn..ville få så klar upplägg som möjligt redan vid inspelningen eftersom d kan kuka ur när ja mixar för mycket efterhand,men d svårt o hitta rätt läge i låg budget studio :-) en sak ja ska tänka på vid nästa spår o vrida ner diskanten lite o få fram basen. Fan man håller på me ljudnivåerna så jävla länge o lyssnar om så många ggr att när låten e färdi då vill man inte ens lyssna på skiten nån mer på ett tag hehe.
än en gång tack för tipsen :-)