I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aakebono vs. Cassandria - 2 ronder à 12 bars

Vår Hiphop - Battle & Cypher

2007-08-01 00:08

Aakebono vs. Cassandria - 2 ronder à 12 bars

Aakebono:
Cassandrias kassa rader,styckar,obducerar,kasserar lägger i kassar o begraver.
Jag är färdigutvecklad med perfekta hiphop dna molekyler,
Du är underutvecklad under utveckling som enkla prototyper,
Vanlig,simpel&trist som restavfall av dessa whoa stereotyper..
Dina förlagor av battle förmågor,väcker massa frågor,
O stinker mer fitta än hårt arbetande gynekologer.
Ser banala talanger o belyser med fakta,
Verbalt,analt jag fucka Kanske inte lätt att fatta..
Om du nu vill slippa bu skrik,
Lägg micken åt sidan o gör nå vettigt såsom utvik..
Kanske inte riktigt håller som slitz material,
Så om jag vore du vore situation sthlm mitt val..

Cassandria:
Sluta prata om utvik för du är Fangoria's omslagspojk
så ful att du uteslutits ur ditt håriga monsterfolk
Jag klår dina konster, pojk, snart har du sagt ditt sista ord
när jag och mitt sistah-hood fått dig att kissa blod
ty jag har en sick metod: Med hjälp av sticksåg och istapp
gör jag dig "värdelös" som varor utan streckkod å prislapp
Du hinner bara skrika lite - sen har ditt likansikte
fått en ny uppgift som måltavla i mitt kikarsikte
Du rumbla med din sexikon, blev dumpad i en säck, ditt fån
för allt du hade var ett söndertummat rimlexikon!
Mina rim bekämpar idioti som att ge en dummer en snyting
Medan dina är "av ringa intresse" som nummerupplysning

Aakebono:
Gissar att ett blowjob e helt uteslutet?
Såg dig på kanal 5s texttv sida sjuhundra nitton,
Antar att butch flator som dig endast slickar fittor.
Mina skills e 3ggr bättre som en triologi,
Dina e en myt,fantasi som en mytologi av mytomani...
Så skarpa punchlines att jag skalperar fontaneller,
Smälter istappar med sylvassa ord som glödande skalpeller,
Ser du vår skillnad paralyserande men klara paraleller,
Snackar inte BS som tvs penn and teller,
Böjer meningar som skedar som en påtänd uri geller..
Rumlar med en sexikon? eller en misslyckad chromagnon?
Snarare kontentan av 2 emos & en en sprucken kondom..

Cassandria:
Jag har redan avklarat dig, som Midsummer-morden
för dina rader var som Yoda: "i fel ordning kommer orden"
Du tyckte jag luktade fitta, din kaxande lantis
när dina rim luktade lågvattenmärke, som Axe Atlantis
Jag laddar mina tvenne Lugers, börjar anfalla
"pissed off" som Freddie Krugers lördagshandtralla
och skjuter dig full av hål, vi snackar djävligt hårt som
att få din kuk riden av en skitpackad Marit Paulsen
å vill du se överdrifter så svansar jag bort till Hawaii
å halsar åtti Mai Tai efter ett pansarskott-drive by
Sån är jag - jag tar i så jag skapar löpsedelsrubriker
medan du blott är poppis bland den egna hemsidespubliken.

---

Vi kör först till sju, eller vem som än har högst antal röster efter två veckor. Personligen gillar jag längre battles, och om även ni gör det så hoppas jag att ni röstar på den ni tyckte var bäst:

2007-08-01 00:12
Ahh, Cassandria heter jag - inte Cassiandra.

Tja, jag visste att det var Cassandra (mitt riktiga namn) fast med ett extra "i" någonstans. Guess I got it wrong, eh? :)

Nå, hoppas ni röstar.

2007-08-01 03:19
Fullkomligt lysande! Den kvalitetsmässigt bästa battlen på ett bra tag, därom råder inga som helst tvivel.

Akebonos första 12 bars: Härligt att se att du försökte med lite svårare rimschema.

"Jag är färdigutvecklad med perfekta hiphop dna molekyler,
Du är underutvecklad under utveckling som enkla prototyper,"

Där visar du prov på vassa rader som skiljer sig från standardrimmen på forumet.

"O stinker mer fitta än hårt arbetande gynekologer."

Den var synnerligen kul!

Du inledde starkt, men sen mot slutet tyckte jag att du tappade lite. Dessutom var avsaknaden av dubbelrim påtaglig.

Cassandrias första 12 bars: Du levererar som vanligt. Ditt rimschema tycker jag har blivit märkbart bättre än de tidigare gånger jag kommenterat dina texter.

"ty jag har en sick metod: Med hjälp av sticksåg och istapp
gör jag dig "värdelös" som varor utan streckkod å prislapp"

Sista raden var skoj och rimmen satt mycket fint.

"Mina rim bekämpar idioti som att ge en dummer en snyting
Medan dina är "av ringa intresse" som nummerupplysning"

Ännu två välformulerade rader som är värda att kommentera. "ringa intresse" punchen gillade jag skarpt och vad gällen rimmen finns det inget att klaga på.

Ditt första bidrag höll genomgående hög klass. Du använde dig flitigt av dubbelrim som var bra och punchlines som var originella. Bra svar på tal också.

Akebonos andra bidrag: Jag tycker inte att ditt andra bidrag höll lika hög nivå som ditt första bidrag. Du inleder med raden "Gissar att ett blowjob e helt uteslutet?", men följer inte upp med en rad som rimmar. Tycker att du kunde ha satsat mer på att formulera svar till Cassandrias rader, dvs svar på tal. Återigen saknar jag dubbelrim.

Cassandrias andra bidrag: Härligt att du kunde bidra med två texter som håller hög klass, rakt igenom.

"Jag har redan avklarat dig, som Midsummer-morden
när dina rim luktade lågvattenmärke, som Axe Atlantis"

Grymt, bra punches! Dina rim är inte heller av det enklaste slaget, du gör det bra.

Helhetsbedömning Akebono: Jag tycker att du stod upp ganska bra och levererade en del fyndiga rader. Det du kan jobba på till nästa gång är att använda dig av dubbelrim och försöka hålla en mer jämn nivå.

Casasandria: Jag tycker att du har förbättrat ditt rimschema avsevärt från tidigare gånger jag bedömt dina texter, det blir mer rytmiskt nu när du rimmar mycket mer. Du bidrar med härliga punchlines som vanligt och använder dig flitigt av dubbelrim. Du uppvisade också en mycket hög och jämn nivå i både rond 1 och 2.

Min röst går till Cassandria.

2007-08-01 09:49
Wow, så här skall en motivering se ut!
Tack för att du tog dig tid, nazeem, och ja; jag har försökt förbättra det du och andra påpekat för mig, så jag är glad att det märktes.
Poet

2007-08-01 11:42
har inte sett mycket från någon av er
men fan vad jag började garva åt några rader som Cassandria la

Sluta prata om utvik för du är Fangoria's omslagspojk
så ful att du uteslutits ur ditt håriga monsterfolk

så jävla klockren, plus snyggt rimmat

ty jag har en sick metod: Med hjälp av sticksåg och istapp
gör jag dig "värdelös" som varor utan streckkod å prislapp

väldigt snyggt rimmat, hård punchline, och jag såg verkligen framför mig hur du utförde det där
snygg punch som fan

du andra som battla
du hade attityd som fan, men mindre humor i det hela
så min röst går till Cassandria
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda

2007-08-01 16:33
Cassandria, fifaaan va bra! Du får min vote här även om akebono va bra han me.

Asgarvade 1:

Jag har redan avklarat dig, som Midsummer-morden

Asgarvade 2:

när dina rim luktade lågvattenmärke, som Axe Atlantis

Även om det nu va enkla rim så finns det ju skämt i raderna, haha :) helt underbart, lägg upp fler sånna här battles, jag lär mig o andra lär sig hur man kan göra om man vill bli bra. :)
Take every day like it is your last day of your life...

2007-08-01 22:17
Tror att Nazeem fick med allt
båda var bra men Cassandria drog det längsta stråt

V; Casandria
---------Reklamplats---------

2007-08-02 00:14

bra battle...allt jag har att säga

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-02 04:34
Andree: Tack för en utförlig motivering. Tråkigt att du störde dig på det mesta. Jag försökte göra mitt bästa.

Jag personligen är ganska tolerant mot lite svagare rim när de är multis och sådär långa "rumbla med din sexikon/dumpad i en säck, ditt fån/-tummat rimlexikon", eftersom de då håller upp en rytm och ett flow även om de inte är så slagkraftiga i sig. Min svaghet brukar annars vara att det blir för stelt och att det inte svänger tillräckligt. Jag kan försöka tona ner det i framtiden, dock; såsom att lägga de svagaste rimmen i mitten av raderna och inte i slutet.

Men, jag måste säga; det är rätt svårt att på förhand veta vad folk kommer gilla. Du tar exempelvis upp stapelrimmen likansikte/kikarsikte/skrika lite/ som bra grejer, medan jag personligen trodde att jag skulle få fler kommentarer kring de mycket mer avancerade "...tvenne Lugers, börjar anfalla/...Freddie Krugers lördagshandtralla/" å dem är det ingen som ens nämnt.

2007-08-02 20:59
^^ "men "börjar" skär sig ju galet mkt med "lördag" rimmar inte nånstans."

- Bara "börjar/lördag" vore inget bra rim, nej. Men nu var det ju inte så jag lade orden, heller. Prefixet "lördags--" är något helt annat än det separata ordet "lördag", vet du.

Men innan vi går in på det, kan du inte posta en länk till någon av dina texter? Jag gjorde en sökning, men hittade ingenting. Jag är nämligen lite nyfiken på hur du tycker att en text skall se ut; bara så att jag vet om din målsättning överrensstämmer med min egen.

2007-08-02 21:44
Aakebono:Värdelös!
Cassandria:Bra!
Vote:Cassandria
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-02 23:04
aaaaaaaaaaaahhhh äntligen lite klass!!!!!!!!!!!!!
det e bra att ni battla varandra!
bra motstånd gör att man blir bättre själv. right?
jag hoppas att ingen av er sitter med ett lexikon. och det märks att båda har hållt på ett tag. och det här e fett med talang.
tack för att ni la upp denna battlen.
det är fett svårt att rösta. men Aakebonos andra battle var inte lika bra som den första medans cassandria höll hög nivå på båda.  men båda hade bra rim och ännu en gång talang!
Aakenono går min röst till:)
 allt jag lever för är att se dig död.

2007-08-02 23:16

Vote: Cassandria = Du var helt klart bäst.... Jag säger som dom andra..:P Du har klass och du är klockren

Aakebono = Du var väl helt okey...Träna lite mer så går det nog bättre..:) Peace

Peace Out!! if you good Keep on writing..;)

2007-08-03 01:30

haha har rappat i 11 år och sen kommer en 14 åring o säger att jag ska träna hahahaha humor. hade förlagskontrakt men får jag träna med dig då? hahah

Rumla,Tumla mina vägar bär till kumla tar en klunk ur dunken nästa anhalt bunkern...

2007-08-03 10:24
Okej. Då vann jag med 7 - 1. Fast det stör mig lite när Danno säger att Aakebono var "värdelös" för så uppfattade inte jag det alls. Även om han röstade på mig så vet jag alltså inte hur jag ska tolka det. Det är som om någon skulle säga "Vad snygg du är!" för att i nästa andetag peka på ens mobil och säga "...och vilken tam pingvin du har!" Komplimangen i den första meningen förlorar lite av sitt värde när man anser att den andra meningen är obegriplig. Nåja.

Tack för en god match, Aakebono. Jag gillade din stil och tyckte att det blev en god match med många underhållande rader.

---

Slutligen: Hmm, varför blir jag inte ett dugg förvånad över att Andreee inte har någon text som vi kan få titta på?

2007-08-03 11:48
tack för god match... får anstränga mig mer nästa gång.
sista 12 raderna blev lite förhastade o jag postade ju anledningen till dig men bra jobbat du hade grymma punchlines..
och ni som klagar på mina sk nödrim posta en battle så svarar på direkten!
Rumla,Tumla mina vägar bär till kumla tar en klunk ur dunken nästa anhalt bunkern...

2007-08-03 19:01
De jag gillar med Cassandria är att hon lägger det jävla nice fast med en del enkla rim=) de tyder på att innehållet är jävligt bra o hon kan få till dem svåra rimmen också bra jobbat Cassandria

2007-08-03 19:03
bra jobbat av Aakeno också vissa riktigt bra rader men störde mig på frågan om avsugning... men v; cassandria

2007-08-03 19:03
oj den var avgjord sorry

2007-08-03 19:36
Visst kom hit så kan vi väl träna..haha...Aakebono .. då kanske du lär dig nå..haah

Peace Out!! if you good Keep on writing..;)

2007-08-03 19:50
Andreee: Nja, det bara slog mig att jag alltid ser dig såga vad andra har skrivit, och att du tydligen inte har skrivit något eget någon gång som du vågar visa upp för andra. Det är ganska vanligt på internet, så jag tyckte bara det var lustigt.

Självklart får du ha egna -åsikter-, men du kan liksom inte mästra någon annan förrän du först demonstrerat lite tyngd bakom orden.

Som sagt; jag tackar för din vote, men anser mig inte ha något att lära mig av dig förrän du faktiskt bevisar din duglighet.
Poet

2007-08-03 20:28
det är ingen chat-tråd i B&C, inte som jag sett iallafall
har ni dispyter och sånt, ta det i gästböckerna

battle'n är över sen ett tag tillbaka
så låt tråden dö
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda