I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tagteamtävlingen! Bedömningar, Semifinal!

Vår Hiphop - Battle & Cypher

   

2009-09-15 16:13

Tagteamtävlingen! Bedömningar, Semifinal!

Killerzteve

TeamKammelHybrid:

Perspective, djyret och kamel

Gillar attityden i Jeppe´s text. Rader som "du kan inte ens vinna din egen tävling"
och "Den största bedriften du gjort i ditt liv är att bli tagen för knark"
borde kännas hos småpojkarna. Du rimmar jävligt snyggt genom hela texten, tappar inte tråden
och håller en jämn nivå. Men jag ser hellre en jämn nivå en en blaowrad och resten kassa fillers.
Djyret kör hårt mot Gussti och jag gillar det. Dock tycker jag du avslutar din text
för kort och konsist. Raden känns liksom malplacerad, som att den borde legat innan gusstistycket.
Annars var det bra stilmässigt med rim, flyt och hela den biten. ôppningsraderna
gick inte helt hem hos mig dock. Säger man att man ger någon en hård macka? Eller
är jag bara dum och norsk?
Kameeeel. Känns som du skriver på tomgång i denna omgång? Trots det får du in ett par
sköna rader. Teamdissen var kul, likaså mister cool-raden. Scrotumdelen slår inte lika hårt som
den kunde gjort känns det som, men om det är scrotums nummer så är det pluspoäng
för att smälta in det i texten och få det att rimma.
Alexander Fogde och halländsk jävla bonde kunde också flippats fetare tycker jag.
Typ nåt i stil med ditt namn rimmar ju på "halländsk jävla bonde".
Annars snyggt jobbat!

Team ankifjanti

Scrotum, gusst ank

Scrotum, scrotum, scrotum. Ser att du ger allt i denna, men det når liksom inte riktigt fram.
Jag vill se mer personliga dissar och attityd. T ex hiphopraden. Var det en diss?
I denna tävlingen spelar det ingen roll om ni är bäst på brekadance, graffitti och flow,
så länge beastmode skriver bättre lyrics.
Du har även en del rim som känns halvdana och drar ner. Liknar en hindu är played,
jaggernaut fattar jag inte. Helt okej, men inte mer!
Anenkenfali lyckas faktiskt rätt bra i denna. Tills jag kom på att mer än halva texten
gick åt för att berätta att djuret och kammel kört samma stil sen back in the days...
Det blir lite för klent med tanke på deras texter, och när allt kommer till allt
så kommer även dom med nyskapande shit då och då, så din diss faller lite där.
Gussti, du lyckas faktiskt bra i första halvleken. Sen efter mittenpausen där så
brister det lite i anfallet och försvaret får jobba mer. Alltså, rader som
"Mannen, passa dig jävligt noga innan du hamnar i liksäck" fungerar dåligt
om man inte har en jävligt rolig beskrivning på hur han hamnar i liksäck.
Bennyandersson-raden och zoofil-raden var höjdpunkter!

Sammanfattning:

Beastmode kör inte på topp, men håller en jämnare nivå än team ankitank, som
verkligen försöker hålla sig över vattenytan, men drunknar sakta men säker
när diss efter diss matas av beastmode.

Beastmode tar denna på bättre allt!


Sten vs The unfuckwithables

Fader

Starkt att lämna in. Tycker du verkar innovativ och rolig i ditt skrivande.
En del roliga rader, en del rader jag inte fattar och vissa som känns sådär.
Bra jobbat, synd att resten av laget bangade...

UFW

Ni har redan vunnit, så tar detta snabbt och smidigt:

ch1ll alltså! du är min favorit i denna omgången. Du bara matar och matar feta rader
och on-point-dissar. Gillar rissla-raden, audioforum.raden och fucka med prendel-stycket extra mycket!
BRa jobbat!
P-M har ett par riktigt hårda rader. Trodde först när jag såg suga kuk-raden att detta skulle
bli den klassiska gamla visan om bög hit och dit, tills jag såg dr död i nästa rad. HAHAHA! Sorry charly, men det där
var ouchhhh. Brott mot mänskligheten var också kul! Snyggt jobbat, diggar detta.
Ray börjar personligt och hårt mot basilusken! Gillas. Basiluskenimitationen känns lite överflödig, och avslutningsraden var helt ärligt
ganska tråkig. Jag vet att du kunde ersatt dom fyra med något hårdare.

(Inlägget ändrat av Killerzteve 2009-09-15 18:21:43)

(Inlägget ändrat av Killerzteve 2009-10-17 11:53:48)

Blunted in stockholm