|
|
|
|
|
[Live-Cypher]
___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________
___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________
Sho alla svennar o gussar, gangstah's o mafiosos. Välkommen till Live-cypher-tråden.
Då vi kört detta i andra trådar och det var så jävla kul även om inte många vågade ställa upp så känner jag att vi gör en egen tråd för live-cypher där det endast skall skrivas ifall live-cyphern är aktiv.
Hela idéen med detta är att virtuellt skapa en "riktigt" cypher. Föreställ dig att du står tillsammans med stajl, remm, valentine och biggie i en ring under den höga bron i tumba och spottar lite bly.
Hur går detta till då jävla shunne? Jo bre, det går till så att först bestämmer "någon" en tid på dagen/kvällen som live-cyphern skall börja. Man väntar sedan besked från andra som vill delta. Ett tips är t.ex. att request'a en live-cypher på dagen som sen skall starta på kvällen så man hinner få in lite folk. När folk börjar "anmäla sig" i tråden så listar den person som "startade" dagens live-cypher namnen i den ordning dem anmäldes. Och detta blir sedan turordningen i cypher. Kommer bli för stökigt annars. När klockslaget för start av live-cypher är slaget tar den som "startade" dagens live-cypher och postar ett beat samt med en start-vers. Därefter kickar kommande person, osv, osv.
Den som startar dagens live-cypher bestämmer även hur många varv man går tills det är beat-byte och självklart skall alla modiga deltagare få vara med o välja beats. Så när det bestämda antalet ronder är klart får näste person i vers-ordningen välja beat. Vill man inte bestämma beat säger man till innan själva live-cyphern har startat.
Ah men så du mena vaddå, -vad är fakking reglerna då!? Utöver det som står ovan finns det bara en VIKTIGT regel för att det hela skall gå så pass smidigt till som möjligt yo. Varje person som kickar har som mest 5 min på o droppa sin vers. Detta för att slippa att väntetiden inte blir för jobbig. Självklart kan du anpassa detta efter antal deltagare. Det finns ingen standard på skills, självklart får den som vill hänga med!
Så, kort och gott. Det hänger på att folk deltar och att den som startar live-cypher, framför allt, tänker på reglerna och styr upp.
LET'S GET IT ON!
//styles ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Kan tillägga att "välja beat" gör du genom att länka beat från valfri sida med en spela-upp-funtion. T.ex. linkar du från youtube.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Tänkte passa på och se ifall någon är på.
KL. 23.23 idag, 27/10. 3 ronder per beat Under 5 personer - 5 min per vers.
|
|
|
no one tonight? whaat..
|
|
|
ok, i call it
|
|
|
Ett par frågor;
Det är alltså skrivet som menas?
Radantal på verserna?
Val av teman/fortsätta på rimscheman för att hindra att man bara kopierar gammalt skit?
Jag innehar för övrigt en titel som en av dom absolut bästa på sidan på sånt här, andraplats med ett halvt poängs skillnad till ettan. Bring it biatch.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
|
|
|
såg de nu, lite för sent dock :/ sätt ny tid!
En bit av allt och inget
|
|
|
Ett par frågor;
Det är alltså skrivet som menas?
Radantal på verserna?
Val av teman/fortsätta på rimscheman för att hindra att man bara kopierar gammalt skit?
Jag innehar för övrigt en titel som en av dom absolut bästa på sidan på sånt här, andraplats med ett halvt poängs skillnad till ettan. Bring it biatch. Radantal på verserna tycker jag är valfritt, så länge man inte överskrider den tid man har på sig att droppa sin vers. Man kan ju dock sätta ett minimum på antal rader så folk som deltar inte postar 2 rader. T.ex. känns minst 6 rader som en bra gräns. Val av teman/fortsätta på rimscheman - Tycker fortfarande valfritt tema passar bäst, droppar folk förskrivna/äldre texter lär man ju märka det efter en stund också. Kom gärna med förslag och funderingar! (startar troligen en ny cypher ikväll, återkommer med info senare under dagen!)
|
|
|
Tycker fortfarande valfritt tema passar bäst, droppar folk förskrivna/äldre texter lär man ju märka det efter en stund också. Det går ju aldrig att veta till 100% om en text som droppas är en just "live-vers" eller om den är förskriven. Är upp till var o en att hålla det hela på en ärlig nivå annars kan man lika gärna kicka i dem andra trådarna ju :)
|
|
|
får man skriva på engelska?
Whetever taken seriously or takin pride, Bronx MCs leave suckers whistling cold wind madness through loose teeth
|
|
|
får man skriva på engelska? Självklart! Testar idag igen även om huvudvärken fortfarande sitter i.. KL. 23.23 idag, 28/10. 3 ronder per beat Under 5 deltagande - 5 min per vers.
|
|
|
mibbit.com #whoa?
meeeeejbi?
|
|
|
jag hänger på
Whetever taken seriously or takin pride, Bronx MCs leave suckers whistling cold wind madness through loose teeth
|
|
|
remmm, ok lets do this shiiiet.
|
|
|
www.mibbit.com, skriv ditt nick, skriv #whoa, enter.
|
|
|
ny tid!
En bit av allt och inget
|
|
|
verkar skitkul, dra något ikväll?
|
|
|
Jag kommer vara brutalt på detta såfort jag flyttar in i min lägenhet och kan sitta ner klokt och skriva, blir bara cp att ligga ner med en laptop
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
|
|
|
Typ det roligaste som finns ba'!
Vad föredrar ni; en live-cypher här på whoa via denna tråd eller skall vi fortsättningsvis hålla oss till mibbit.com? Nackdelen med mibbit är man man kan inte göra radbrytning.. jävligt synd men det är där som de senaste live-cyphers'na har hållits.
vad tycker du?
|
|
|
Tråden blir ju roligare, men de kanske blir för rörigt.
|
|
|
ok. handlar om att den som startar orkar styra upp. krävs lite tankeverksamhet då och då. men är det alltid nån som tar den rollen är det ju cool. Om man vill köra här dvs.. (:
|
|
|
upp, vill se nått hända :P
En bit av allt och inget
|
|
|
torka = inaktiv :(
Vi kör till helgen!
|
|
|
du har ingen rök tills dess eller? haha
En bit av allt och inget
|
|
|
no comments! Men jag är på lajv-cypher i helgen!
Kommer göra ett inlägg med tid osv då!
peeeace
|
|
|
Ikväll, Fredag, 12/11, 23.00.
3 verser per person på varje beat. Under 5 deltagande - 5 min per vers.
Deltagare: Stajl (öppnar upp med beat). (skriv ditt nick i tråden om du skall deltaga så uppdaterar jag listan fram tills 23.00.
PEACE!
|
|
|
valenti
En bit av allt och inget
|
|
|
Deltagare: 1. Stajl (öppnar upp med beat). 2. Valtentine
|
|
|
|
|
|
Sederos men det är 50/50 hos mig
|
|
|
Deltagare: 1. Stajl (öppnar upp med beat). 2. Valtentine 3.Crue 4.Sederos (kanske) 5.
|
|
|
inte en femte dååå
|
|
|
Ok, startar kl. 23.00. Alla kör 3 verser var sen postar #2 på listan nästa beat så kör vi samma igen osv, osv.
blaow
|
|
|
hittar skitbeat, hinner inte i tid kickar fristil, rök din bit, det här är mitt liv stora klickar, vild som ett svin, inget överdriv visa, dom, dom, tror det är nåt andra väntar på sin dom, duon med bror iz hot helt flummigt, röken har försvunnit yo vart är ni, vem har vunnit? styles är på din gata jävla shunne
|
|
|
God morgon Valtentine!
|
|
|
sorry fan :/
En bit av allt och inget
|
|
|
haha det är cool! jag försvann ändå så haha.
Fast ger inte upp, kan testar ikväll igen! Förutsatt att det finns deltagare.
Ikväll, Lördag, 13/11, 23.00.
3 verser per person på varje beat. Under 5 deltagande - 5 min per vers. Valfritt språk och minst 6 bars.
Deltagare: 1. Stajl (öppnar upp med beat) 2. 3.
|
|
|
Och varför går whoas klocka fel..
|
|
|
ska ut idag
En bit av allt och inget
|
|
|
Hoooka en ny råååh!
Wurrup?
|
|
|
YO GUBBAR.
Fredag imorgon!!!! Min polare till gröngöling* hälsar på imorgon så¨jag tänker fan hooka en live-cypher! Kan styra upp en dvs! Inget avancerat, bara roligheter o tung shiiiiieeet, ALLA får va' meeee'!
Dock jobbar jag halv-sent så tidigast någon vid 22-23.
Whoz with me!?
(orkar inte dra alla regler osv igen. Läs längre upp).
*stavning
peeeyz!
|
|
|
YO LIVE CYPPPPHHHHHHRRRRRR
|
|
|
EY YO YA'LL FUCKAZ
ey yo, chekit cheeeekit vaad -uh jag är en vandrande vålnad i jakt på galenskap rör mig i solen strålande, en vägg vart målad men en jävla fart det är klart, klart som korvspadw jag droppar det, vad, ren skit rippat ur mitt heart du kan rappa cleant fitta, jag är kung på dart -uh, vad, ey yo cheeekit, eu yo
|
|
|
|
|
|
UH, vem sa vad, jag ba lägger rader typ som alfapet, staden som jag reppat heter malmö, som ni kanske vet, lagen som förpestar varje dag är jävligt angelägen- att få dit mig för jag kastar flaskan, efter jag halsat jägern, stanna- svär män, min fame tar över världen, backa mannen annars får ditt fejs möta min näve, brrrrää
|
|
|
trippel M tar världen, vad jag nöjer mig med en platta av 4:e världen o bra gräs - bra gräs vad så vi gör det här i stockholm, en glock nån? -vad back the fuck back motherfucker, niggah what im down in the basement, suckah -intruders will be shot yea i know this is hot, this shit right here? smacks you down to hell, but its all 4 u 2 share 2 point five, thats the amount yeeeeah, chea, put it in the blunt lickit, dont dipp it, fuck shit u missed it.. dippshitz
hahaahA
|
|
|
www.mibbit.com #whoa this shit.
oh my god, slow down dawgh, blow out ur brains so you can, hold that thought.
|
|
|
I blow ya brainz out and ya thoughts too, i ought to restrain myself, but oh well,
back to hell is where i brought you after i caught you-
metafysiccally, visually dissed and litteraly bullied, i
saw through the skeme, i got mad team backin´me, but i thought you,
would make a worthy opponent, but sorry- i
came to witness your downfall, i leave with the glory.
|