Behind The Beat 04 [Beattävling @ Whoa.nu]
Hej! Nu var det dags för en ny beat-tävling! SAMPLING: Billy Stewart - Summertime DOWNLOAD REGLER: Beatet skall vara 1:00-1:30 lång och vara uppbyggd kring samplingen. Även andra ljud får användas, men Billy Stewart - Summertime skall vara huvudsamplingen. ANMÄLAN: - Deltagare: Posta ett mail till [email protected] där ni presenterar er själva (namn, ålder,e-post, bor, foto), samt skriver några korta rader om vilken utrustning ni använder och gärna lite om erat musikintresse. - Domare: Skriv ett mess med rubriken "domare" till min whoa-användare ifall du är intresserad av att deltaga som domare. En likande presentation som deltagarna skickar in är ett plus! Deltagarnas information kommer att komma upp på www.legenden.se där även domarnas motivering, samt vinnare presenteras. DEAD-LINE: Bidragen skall vara inskickade senast Fredagen 24 September! INLÄMNING: alt 1 - Posta erat bidrag med e-post till [email protected] alt 2 - Skicka via MSN, [email protected] alt 3 - Lägg upp den på egen server och maila länk. RÖSTNING: Tre domare kommer att utses och ha som uppgift att granska bidragen så rättvist som möjligt. Därefter kommer dem att kora en top5 lista och poängsätta deltagarnas bidrag. Första plats får 25p, andra 20p .. femte 5p. (5+). När detta är klart så postar dem sina röster, samt motivering (för dem tre bästa), till mig som räknar ihop alla poäng och får fram en vinnare , andra- och tredjeplats! Min roll i tävlingen kommer vara att administrera den, att se att allting sköts rätt, räkna ihop dem tre domarnas röster samt hålla deltagarna uppdaterade med senaste informationen på www.legenden.se Hoppas att tävlingen blir lyckad och att en vinnare utses rättvist! Frågor och synpynkter: [email protected] MVH! LEGENDEN - [email protected] www.legenden.se
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
BEHÖVER 3st DOMARE: Skicka intresseanmälan till min whoa-användare.
fan va kul att nån styr upp nåt sånt här igen! tack!
Jag är starkat i världen
Näe, var ju grym sampling. Lite utmaning. ;) Får se om jag orkar ta mig an detta.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
Royale T.S.M P22 1. Ska det vara någon särskild kvalité på mp3'an? 192kbps MP3-format 2. Får man lägga på en acapella på beatet? nej
Producent
2004-08-26 16:53
men du.. skickar meddelande här på whoa istället :) det är lättare
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Producent
2004-08-26 20:47
seriöst... ta en ny slinga.. en där det är mer bara instrument.. inte trummor och inte bara sång överallt. jag menade ju att man skulle fixa beat utan nån röst på...
jag är på men ja vet inet hur man skicakr mail me kort osv kan man inte skriva till dig här på whoa?
Samplingen är en utmaning.
Info om sig själv kan man skicka som .zip fil till min mail eller via msn:
[email protected] Grunden för hemsidan lär troligtvis bli klar imorgon.
Ifall ni mailar er info via mail vore det bra ifall ni skrev med erat whoa-nick.
Producent
2004-08-26 22:49
som jag sa till legenden i hns gästbok.. en låt som har lite höstig känsla över sig vore soft.. det är ju trots allt höst när det ska vara inne :)
Höst är färgglatt med kalla vindar, dvs svängiga uptempo beats ;)
Producent
2004-08-26 23:12
höst är sorgset med lugna tillbakalutarbeats som passar när man sitter med dom närmsta runt en varm eld på kvällen och dricker varm choklad med filtar runtn sig :D
jag är fett lätt på.. jag skickar in mail efter helgen! ska bli länge sn jag gjorde HipHOP!
™™™™™
HELT klart ett fet beat o sampla från! :) man har juh hur mycket som hels o välja mellan,fan jag e som en unge i kakburken just nu hehehe ska se om jag hinne slänga ihop något. det finns juh gott om tid tills det ska vara färdigt ;)
jag e så RAK att du blir SNE!
Anmälan är mest till för att det är roligare att veta lite info om sina motståndare samt så man skall veta lite info om vinnaren :) The_Real_Tico P30 - Tomten var här idag, fick 3st fullda skivor med samplingar. Bättre än julklappar :)
Mindjive ställer upp som domare.
jag är på..har en fet låt på G!!!
hejja
niceness.. är väl dags att göra premiär i prodtävlingarna nu.. ska se vad man kan pussla ihop..
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
"ANMÄLAN: - Deltagare: Posta ett mail till [email protected] där ni presenterar er själva (namn, ålder,e-post, bor, foto)" Är detta ett måste?
Asså att lämna namn, ålder, foto och vart man bor?
Lite onödigt tycker jag, kan va kul kanske... men om man vill vara typ anonym förutom sitt alias.
d e meningen att säämplingen ska suga , så det blir lite svårare att göa hiih...eller legenden?
heeeeeeeeeeej
blir väldigt intressant och se vad folk kommer flippa med denna sampling...
Kastro: stämmer bra.
mekano my mään .. skaru va me :P
Får arrangören vara med i detta? (menar mig själv) :)
yesh yesh...ja e me...
lök
LEGENDEN hehehe.....nope det ska jag inte. däremot har jag försökt mig på den där samplingen en gång men fick inte till nåt jag gillade så värst., ska bli intressant att göra hur andras låter
lets keep it BEHIND SWEDEN .. rriiiight?? :D
im in.. får fixa innan söndag innan det bär av till lumpen igen:P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fan va klagomål det va längre upp...lägg ner...gör det ni kan av den...allt kan inte falla i smak. jag hänger nog på ändå, dock inte överdrivet seriöst. kul grej lissom :)
Legenden..va med....du kommer antagligen vinna..men va med hihihi...
heeeeeeeeeeej
Är i studion nu .. ska sitta här till 10 imorrn .. men cubase bråkar med mig :P
hoho .. tufft o äntligen vara klar :P
If feels like I just left town, got the whole city behind me
Jag kan vara domare!!!!
n y p o l e r a d ------- s i l v R <br> M A D D E R F A K K I N -- helt -- g l ä n s a n d e<br>
Royale T.S.M P22 e du full eller? e man domare så tävlar man inte, IQ! jag vill ju ge er en chans att vinna eftersom jag inte deltar på den sidan!
n y p o l e r a d ------- s i l v R <br> M A D D E R F A K K I N -- helt -- g l ä n s a n d e<br>
Är det samplingen till "repa skivan"?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
får man göra flera bidrag???..och när kommer sidan upp??
hejja
jag e typ klar nu! väldigt snabbt och svängigt blev det :)
Plurealis är domare, mafukkers
It's all alright!<br>
Clit-Oris jag är inte en sån som loopar.. jag klipper och klipper tills det är helt förstört :)
Clit-Oris Jag kör med Acid.. det är mer anpassat till att göra sånt
jag slänger nog in ett bidrag... riktigt skön sampling by the way..
Damn right I'm an asshole, you pussies ain't even half this tight //Qwel
Haha en beat-tävling fixat av legenden.. ska man va me lr.. tråkig sampling
Har ej sökt efter sponsorer, ville bara se om intresset var stort för en beattävling. Ifall denna blir lyckad kommer jag troligtvis anordna 2-3 stora per år med priser.
är inte den här låten med i zingo???
hejja
Finns ingen direkt anmälning, sä länge du har beatet klart innan dead-linen.