I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

IceTaiL - Freebeatalbum 2006

Vår Hiphop - Beats

   
Moderator

2006-10-03 01:03

IceTaiL - Freebeatalbum 2006

Ett nytt album med freebeats. Det var 12 beats från början men ja fick inte tag på någon server så ja valde ut dem 10 bästa och detta blev resultatet nu är detta gratis så det är bara att kicka på vilket beat du vill. hade vart kul att höra resultatet om du gör nåt och då länkar du i tråden eller i min gb. tack för er som diggar mina beats :)..



IceTaiL - Freebeatalbum 2006


Låtlista:


1.Wait for me = Lite mer i stil med lugn ton och en skön trumpet som kommer in i reffen ett bra storytelling beat och love beat.

2. India wibes = Detta beatet är way djupare en de första, i min mening så kräver detta styrka och en bra text.

3. No more laydown = Detta beatet har väll ingen speciell topic förutom att det är lite looptroop inspirerat.

4. Just chill = Detta är ett beat ja gick o fram o tillbaka med att göra eftersom detta är absolut inte min stil men ja tänkte att det kanske fanns nån som vill göra nåt på det så ja mecka upp hela.

5. Comin at you = Ett lite tyngre beat som passar till lite mer skryt än dem andra beatsen.

6. No sample = Ett osamplat beat som först var en pianoslinga som ja fick till ganska bra. sen ville ja knappt lägga på trummor.. men ey va e hiphop utan trummor :D

7. Flute Vs Guitar = Detta beatet är lite mera åt känslor och budskap skön flöjt och gitarr.

8. Lissen to your heart = Denna samplen är jätte känd men detta är ju ett beat du ska ta och berätta va du känner för din flickvän no doubt.

9. Party = Ett till osamplat som ja skulle kicka på först.. eller ja har rättare sagt gjort det men det blev inget bra hoppas nån annan kan fylla ut takten i detta lite snabbare party beatet.

10. Guitar fist = Detta har legat ett tag och har igentligen inte vetat va ja ska göra med det men det är en ganska skön gitarrslinga som man kan göra nåt av.


IceTaiL - Freebeatalbum 2006

tack till alla som tankat... Peace !