I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ge mig namn på progs och equipment för beatmaking

Vår Hiphop - Beats

2006-10-24 09:04

ge mig namn på progs och equipment för beatmaking

dudes' uppdrag till er !

ge mig ett bra program för beat making och kanske lite nödvändiga equipments för home studio vid datorn ;

Bara lyssna och se, för när jag höjer näven är de fist fuck på G

2006-10-24 18:28
fruityloops är bra för trummor och bas och synthslingor. Däremot har du hittat en sampling du tänkt använda suger det programmet. Då är nått loopbaserat program bra. t.ex. Sony's Acid Music Studio.
För att undvika att få beatsen att låta så stela och programerade är det jäkligt schysst med en liten midi synth. Behöver bara vara ett par oktaver. Lättare att leka fram schyssta slingor på en synth också. Men har man inget musiköra kan det iofs vara lite svårare. Basshunter använder t.ex ingen synth utan kör rakt av med FL och tangentbord/mus, Men sen låter det ju inget annat än skit..
Nått program att klippa i kan vara bra också..
www.OffbeatFuckYeah.com

2006-10-24 18:41
okej , tack man , FL har jag ju haft så de är jag bekant med , men jag får allt ta å testa mig fram med andra grogram som de du skrev :)  

2006-10-24 23:35
Reason ? använt när jag pillat och det tycker jag om
Niceness!
Rappare

2006-10-25 00:07
Skivspelare/P2P - Skaffa samplingar
Cool Edit 2.0 - Choppa upp samplingar
Reason - Resten

That's me.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-10-25 00:45
Säger lite som ovan

En st vinylare
En st Adobe audition 1.5 el Cool Edit Pro
En st FL Studio + Massor av sköna VST-pluggar
En st Reason att slava

Inga midiklaviaturer här inte, typ onödigt, om man övar sig fram
får man det kanske t.o.m snyggare.

Min åsikt
Jävla förbandade förband

2006-10-25 10:23
Detta beror helt och hållet på hur du vill ha det, självklart. Vad vill du göra för typ av beats?
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2006-10-26 21:50
ja men de är väl ädå lite olika beroende på låt typen,   men lite lugnt till att börja med typ , eller nått :P

2006-10-26 21:55
Alltså, vilken TYP av hiphop vill du göra? Whoahiphop?

2006-10-26 22:03
villken typ ?    jag vill inte göra nån "typ" av hiphop , jag vill göra min egen hiphop , finns inga gränser å grundlag jag går efter , jag gör de som faller mig in , allt möjligt

2006-10-26 22:40
men herregud.. om vi säger såhär då; åt vilket håll tänker du gå?

2006-10-28 09:18
asså , jag tänker inte åt "nått håll"   jag är mångsidig,  jag har inga gränser för hur beats ska låta eller va uppbyggd, är beaten skön så funkar de bra helt enkelt, finns ingen speciel typ av beat jag är ute efter , jag vill inte att låtarna ska va likadana som dom flesta rapparna nu för tiden