I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Animal Rap Remix

Vår Hiphop - Beats

2007-07-05 23:51

Animal Rap Remix

Hej,

Satt o smutsa ihop ett beat o la in en acapella.. check it ut. Detta är knappast mixat så..

www.pjer.se/mp3/animal.mp3

//Persika

2007-07-06 17:08
Zoot har stängt för dagen, välkommen åter!

//peach

2007-07-06 17:19
Coolt!
Men ja fattar inte titeln direkt? :S
One in a milli-on.

2007-07-06 17:26
Acapellan är från låten "Animal Rap" med Jedi Mind Tricks

2007-07-07 11:49
grymt bra!
I might have been born yesterday sir, but I stayed up all night

2007-07-08 16:05
rätt kul.. minst 50 downloads, men 2st kommentarer... haha.

länken funkar inte längre.. men det går att lyssna på den @ min myspace

//Persika

2007-07-08 16:40
Beatet passade verkligen inte till acapellan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-08 17:00
King-Size

Ja skulle nog säga att det är en smaksak, men visst att originalet skiljer sig rätt mycket.. sen att ja har råkat lägga acapellan i baktakt är ju en sak som möjligtvis går att kritisera. På dig låter som om ja har kombinerat sylt med senap, hmm..

//Persika

2007-07-09 00:04

Förmodligen var det en smaksak? om du inte tål negativa kommentarer så kanske whoa e fel sida att lägga upp nått på!

holler dock med king-size om sitt utalande.. 
och min åsikt om bara beatet blir: tummen ned, inte alls bra..

//Shuu

2007-07-09 18:07
  shorta P25

Vadå "Förmodligen var det en smaksak?" .. KLART att det är en fråga om smak.. men hade ja lagt acapellan lika off som du rappar så hade ja förstått hans uttalande.

Har absolut inga problem med att ta kritik, men man kan också definiera vad man tycker är dåligt.

//Peach

2007-07-09 22:22
haha på dom bara!

lät ljuvligt i mina öron. sen att beatet skiljer sig från orginalet är ju bara spännade, höra att det går utan stenhårda beats på en klassisk sampling. tyckte det va kul att du valde den här kombinationen för att göra det lite orginellt. synd att inte whoa klarar av det bara.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-09 22:28
Fo' sure !

2007-07-10 00:26

Pjär lilla du jag vet att du har fett svårt med negativ kritik angående din musik/proddar/rap osv osv...
men det grundas nog i att musiken har vart nått du har lutat ditt kassa självförtroende på...visst kan inte säga annat än att du gjort en hel del nice beats.. men det sista man sett/hört har ju bara gått rakt ner... 

och om du nu ska vara så etablerad producent så kanske du borde klara av att lägga in en accapella rätt? right?

sen handlar väl denna tråd om ditt beat och inte min rap?
men det kanske ett försvar för att man inte gillar det du gör =/

jag ska definera vad jag tycker e kasst: Inte min stil av beat
där av får du tummen ned på detta beat av mig...

2007-07-10 00:34
shorta P25

då va ju inte beatet kasst om det inte va just din smak bara. hänger väl på hur väl producerat det är och såna grejjer. sen vad var och en tycker om att lyssna på är ju en anan sak, men beatet är inte kasst det är väl fakta. men klart man inte behöver tyclka om det  för det, fel att säga att de tär ett dåligt beat bara.

2007-07-10 00:49

Yoni

vart e felet att säga att det är dåligt beat? om man nu tycker det? det är väl en del i vad en tråd skapas för att höra vad folk tycker samt få kritik.. både posetivt och negativt.. ?? eller har jag fel?

och nej detta beat faller verkligen inte mig i smaken därefter lämnar jag mitt tycke... och ska det vara efter hur "väl proddat" det är så vet jag att Pjer kan fett mycket bättre.. men han verkar ha tappat känslan bara... eller så har han vart i en fett lång svacka eller så visar han bara inte nått som en bra..

2007-07-10 12:25
shorta

läs igenom vad jag skrev ordentligt. klart du inte behöver tycka om det, men det gör det ju inte till ett dåligt beat bara för att du tycker det. jag antar att du förstår hur jag menar men vill bara fortsätta disskutera? och du mena säkerligen att det var din personliga åsikt, men det framstår ju fortfarande som du menar att beatet är ett skitbeat.

och jag vet inte hur du får "det är ett dåligt beat" till negativ KRITIK det va väl också en av anledningarna till moitt första inlägg, försöka få ur folk varför de tycker det är dåligt...

klart man får lämna en åsikt sådär bara rakt av om man vill det, men då kanske man får räkna med reaktione som pjer just fick. man lägger ju upp saker här för att kunna få tips på hur man kan förbättra sina saker, antar jag?

han har säkert gjort bättre grejjer innan, så är det med allt, ibland gör man kanon grejjer ibland inte. man kan inte överträffa sig själv varje gång, du vet väl själv du verkar ju vara musiker själv.

förstår inte ens varför vi pratar om det här, du och jag. men det va väl jag som börja så jag avslutar också.

2007-07-10 14:23
att tillägga så ligger acapellan inte i baktakt längre ;)

2007-07-10 14:49
lät rätt schysst, beatet gillade jag
www.myspace.com/dressyourself

2007-07-10 20:22
gillade inte beaten så mycket.
basen i slingan var dock ganska skön.

beaten och accapellan gick nog bra ihop ändå. även fast jag inte gillade det speciellt

2007-07-10 20:33
Bikarbonat P20

Det är ju inget märkvärdigt beat,  nästan lite back in the days känsla. En sampling plus lite smuts,  o inte att förglömma den sköna basgången ;) .

//Persika

2007-07-10 21:25
inget fel på back in the days, det är ju den typen av musik jag själv gör mest. hiphop a la 90! och som jag lyssnar på absolut mest.

men ja, basen var skön iaf :) jag tror inte att accapellan hade passat så bra om beaten varit mer "boom bapig". passade nog bra med den stilen till den låten..
sen har jag aldrig varit jätte försjust i JMT heller kanske, fast dom har nog några bra låtar om jag väl lyssnar igenom