I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jävligt Soft FreeBeat!

Vår Hiphop - Beats

2008-02-04 18:20

Jävligt Soft FreeBeat!

Yää! Ett gammalt beat jag hade på datan, va uppe förut (över 800 downloads:O :D), men ingen kommenterade det typ:'(

Så slänger upp det igen för att höra vad ni tycker, (igen) och om det är nån som lyssnar som har kickat på det (om det nu går haha) så får ni gärna säga till;)

LÄNK!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-04 18:21
Alltså, trummorna ligger alldeles för högt, dessutom är det kassa ljud, enformigt och substanslöst. Do not keep up with the bad work!
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2008-02-04 18:22
haha tack då:P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-04 20:19
Kul med så många kommentarer=(

2008-02-04 23:23
52 nerladdningar och 1 kommentar, wee..kom igen, seriöst..

2008-02-05 10:55
beatet va jävligt sooft facktist:) men inte direkt min stil. men de va bra :) ge grabben en chans vafan komentera nu whoa......jag menar om man har tid att laddaner ett beat så har man nog tid till att skriva ''De va bra . eller ''De va dårlig'' eller ''det fetaset jag har hört'' . komigen säg va ni tycker nu . jag tror de är därför han lägger upp här på whoa.? för att kunna få komentarer asså. och för att folk ska kunna få beatet. eller?. a . så ge han en komentar då.. peeeejz///Dudde
www.znapmusic.com/dudde/

2008-02-05 14:53
Thx Dudde;)

2008-02-05 17:30
Kul att det inte ens är 2% av dom som tankar som skriver ngt...
Det borde fan vara lag på att man skulle vara tvungen att kommentera om man lyssnar=)

2008-02-06 15:19
sista uppen nu

2008-02-06 15:22
trummorna ligger way high. Mixa om det...det är förjävligt som det är nu. Det är alldeles för mycket ljud för att man ska få grepp om beatet.

2008-02-06 15:49
hehe okej tack..ska fixa det..är rätt ny på sånthär.. är bara 4e beatet:P

2008-02-07 17:40
3 av 176 som orkar kommentera?

2008-02-07 18:24
Det känns som att det inte går att kicka på... jag vet inte varför. Trummorna var för höga.
Detta är inte min stil. Men för dig fjärde beat var det riktigt bra iaf.
The only time you feel alive is when you're dead

2008-02-07 22:11
hehe okej, soft att du skrev

2008-02-08 17:40
kass

2008-02-12 18:52
happ

2008-02-15 17:02

soooft beat...

2008-02-15 17:29
Trummorna är alldelles för högt, för många instrument/melodier ifall du frågar mig, men du är påväg någonstans, fortsätt träna och det kommer nog bli fett. Pejs! Om du har ett freebeat över som är lite mer party/gung stil som passar live får du gärna tipsa om det:O Haha, peace!
Dra åt helvete!

2008-02-15 17:45
Jag förstår faktiskt aldeles utmärkt varför ingen över huvud taget valde att ens kommentera detta beat. Varför? För att det inte håller måttet! Så här har du en checklist som du kan gå igenom innan du släpper en ny version av detta beat:

* Sakta ner tempot med 10-20 bpm, just nu är låten mer en korsning av hiphop och techno. Inte så övertygande eller?

* Lär dig MIXA låten rätt. (se min tråd i producer forumet som kommer upp under helgen, kommer länka dit från denna tråd i en annan post)

* Välj rätt LJUD. De ljud du valt är antingen väldigt skräniga, för plastiga, för konstlade. Dra ner resonans filtret på det första ljudet med 75% - 80%. Detta är för att det ljudet är för skrikigt, det ger huvudverk och alla har inte Treo hemma. :D

* Artikulera låten, ge varje ljud sin egen nisch i spektrumet. Försök att göra låten så tydlig och lättlyssnad som möjligt, lägg inte in mer ljud i mixen än vad öronen klarar av. Du stoppar väl inte truten överfull så du inte ens kan tugga när du käkar eller? :)

* Fokusera på att få ett så enkelt beat som möjligt. Detta beat andas "Titta va ball jag är som har producerat ett beat", men håller knappast måttet därefter.

* Säkerställ att rapparens röst kan höras, så han / hon slipper skrika in i micen. Det är det allra viktigaste. Detta sparar hans / hennes röst och gör att de slipper vara osäkra på om de ens hörs i mixen.

Jag gillade detta beat, men det är en underdrift att kalla detta beat färdigt.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2008-02-15 18:06
jobro P36

Man kan iaf säga någonting, det behöver inte vara ngt bra;)
Men tack för mkt konstruktivt, ska kolla igenom beatet om jag får tid över ngn dag=)
men som jag skrev ovan så är det bara mitt 4e beat så ja e nybörjare haha

2008-02-15 18:14
Ok det märks. Inget fel med det. Har skrivit en mängd beats men inte har jag lärt mig allt än. :D
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2008-02-16 00:09
jobro P36

länka mig tråden sen ;) vill utveckla mina kunskaper!
Karlsson, ska vi dunka på dem?
- Lillebror (tjackmonster)

2008-02-16 02:52
Här är länken.

2008-02-16 13:49

Propps till Duddes komentar , Komentera nu whoa!

Till Beatet , det var inget jag gillade , men öva öva , så kmr du bli bra! / kidoo

Hojjta för Collab ...

2008-02-28 18:35
Jag tycker det är fränt, men sänk gärna trummorna lite, och kanske tempot, för de blir rätt hetsigt och enformigt efter ett tag :P sen hör jag ingen bas någonstans, men keep it up, om du fortsätter så blir du bättre, släng upp ditt första beat så man får höra om det går framåt? :)
I am The Emerald!! Rap and Hiphop is my life :)

I'm gettin' a blowjob, as I'm writing :O