Årets Bästa JulBeat. "A Christmas Kiss"
Årets Bästa JulBeat. "A Christmas Kiss" Hallå där igen folk. Nu har jag som vanligt haft en feting till beat-torka, men så satte jag mig vid MPC:n och var tvungen att försöka mig på något. När jag skickade beatet till en rappare, menade han att det fanns julkänsla över den ("it sounds like christmas.."), vilket egentligen är helt rätt, det är väl sådant man får räkna med när man samplar julgrejer ;) Hursomhelst är inte livet sämre för det, nej tvärtom! Här har ni något att lyssna på när ni behöver komma i rätt stämning. Beatet är för närvarande till salu också för den som känner för det. oneLänk till http://www.myspace.com/spellbeats
Catapults Ent.
Tyckte att själva samplingen var hackigt loopad... Annars ett bra beat.
Dra åt helvete!
fett med hack !
Catapults Ent.
Samplingen var mad, likaså trummorna! Men basen var väldigt tråkig, den känns så livlös...
You can't stop the Prophet..
fint som fan. hack is the shit. lekfullt må jag säga
Det är ingen julklapp om man inte får beatet, Men ett bra beat ;)
*ERROR*
prophet jo jag håller med om att det är en aningen tråkig bas, har ingen egen bas ännu, letar letar... lillp står det något om att det ska vara en julklapp? kul att du digga ! one
Catapults Ent.
i slutändan handlar det bara om att ge gratis och att hålla igång. något jag uppenbarligen tycks ha missat :)
Catapults Ent.
eller hur! tackar
Catapults Ent.
Spell visar vart skåpet ska stå. alla årstider. good one.
Producent
2008-12-10 21:56
Sweet intro. Trummorna låter mycket skönare än dom brukar också, jag diggish fan!
Det e nice, trummorna låter skönare.
Nathleeey PeeejZ
jo de va grym sampling med de vart cp vid hacken men man kom in i beate när trummorna börja så ja la knappt märke till hacken . men jävligt bra gjort med trummorna också :) big big up :) pejz:D
kul att ni diggs my new drumkits one
Catapults Ent.
Tycker det låter skitbra, samplingen flyter jävligt bra på trummorna! Mjukt,lättlyssnat och mysig stämmning över det!
lät bra
some incredible shit
men då så låter bra med kommentarerna där, tack boiiiiz dont forget to vote prop dylan now!!!
Catapults Ent.
då kör vi då
Catapults Ent.
rakt av god damit happy christmas era jävlar! :)
Catapults Ent.
julen närmar sig...
Catapults Ent.
Producent
2008-12-20 14:16
tråkigt.. du kunde gjort nåt jääävla mycket fetare med denna samplingen än en bas som går i samma akord i takt hela låten, och hacken ska vi ju inte börja med, du kunde fixat delayen iaf tycker jag(på de samplade) tråkigt när folk pajjar en sample trummorna dög, men de var ju årets tråkigaste kick testa gör en pt. 2 gonatt
beatguru
det är precis som du säger en konst att köra samma tonart med basgången genom hela loopen, skönt att jag lyckades tänker jag. sen kan man göra på annat sätt. precis som du säger så är samplingen skön, och kräver enligt mig inte mycket mer för att rulla fint kring trumhinnorna i vintermörkret. delayen.... hahaha den hörs en enda gång, vilket är i introt. det är manuellt spelat, varav o,o3 millisekunders delay ;) tänkte att det skulle bidra till beatmakandets konst istället för 99 av 100 beats som går perfekt programmerade utan själ och känsla. sorry för det... synd att du tycker jag "pajat" en sampling... för första gången på år har jag faktiskt inte gjort något med samplingen... bara loopat. så jag missar lite av din poäng där ior... one
Catapults Ent.
omfg!!??!!
Catapults Ent.
riktigt najz beat mannen ;D
Livet är vad man gör det till (TkN is the shiit mayn) BleSs
Redaktionen
2008-12-23 10:48
inget att hänga i granen.. :P
ne. men det diggades inte alls.. tråkiga trummor och tråkig bas. kunde ha blivit mycke mer av den här samplingen..
Rubriker För alla ska trivas och hitta så bra som möjligt i forumet så gäller det samma regel här som det gör i audio-forumet. Posta efter modellen: producentnamn - beatets titel . Så om det nu är ett snabbt ihopkraffsat beat, skriv det i tråden istället för i rubriken.
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
Bara för att det är jul och så.. Så kan du ju åtmindstonde ge oss på whoa detta som julklapp ? =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2008-12-28 11:07
Shit tungt hur fet som helst.
Flyger fritt, landar platt
varför citerar man "Rubriker" i min tråd? och jag hoppas att ingen verkligen tror att jag har maxat på den här samplingen..? hahah folk som menar på att man "kan göra mer med den här samplingen" får väl köra så då :) jag finner ingen anledning att slita isär den när det handlar om ett enkelt julbeat med härlig känsla i, vore en idiotisk ide. men om någon sa till mig: "gör ett tvärfett beat på den här samplingen där jag absolut inte hör vartifrån samplingen kommer!" - så fixar jag väl det utan problem. tyvärr är saken den att den här gången var inte det fallet, eller för den delen syftet ;) tack så mycket för kritiken folk! one
Catapults Ent.