|
|
|
|
|
OBS! Ny regel angående rubrikerna
Vi har tillsammans beslutat att det är färdigt med att skriva i rubrikerna hur bra ni tycker att era beats är. En rubrik ska kort och gott bara se ut såhär:
producent - titel (+att man får skriva om det är freebeat eller till salu)
Allt annat, så som: "tungaste beatet på Whoa" - "Skönt beat" "underbart piano beat" och liknande kommer resultera i att eran tråd raderas och ni får skapa om den med rätt titel. Detta är för att ni ska lära er skriva rätt rubriker och vi moderatorer slipper sitta och skriva om allting.
Summa summarum: inga fler adjektiv i rubrikerna
(Inlägget ändrat av greggan 2010-08-28 16:23:02)
facebook.com/idiomatisk - fan page
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
jag tycker det är en bra regel!
Nimerez Ny låt snart ; knas och bekymmer www.myspace.com/nimerezmusic
|
|
|
Fruktansävrt dålig regel då många vänder sig hit för att marknadsföra sig. Att jobba med en het rubrik är halva grejen med att annonsera. Tråkigt bara att man hellre skapar problem än låter saker och ting flyta på. Jag minns mig sälja bra mycket färre beats idag än vad jag gjorde innan dessa regler trädde i kraft. Undra vad det kan bero på. Måhända mina beats, men samtidigt så har det att göra med antalet lyssnare. "Spell - Deabu (Till Salu)", är låååångt mycket er oattraktivt än t ex "Nu slipper du leta... Tyngsta beatet till salu HÄR!" Men det säger väl sig själv. Man får absolut inte skriva sådana här rubriker för... vänta nu. Om jag minns den korrekta anledningen rätt: Detta är för att ni ska lära er skriva rätt rubriker och vi moderatorer slipper sitta och skriva om allting. Det var väl en oerhört dum anledning? "För att vi ska lära oss skriva rubriker"??? Snarare för att vi ska tvingas anpassa oss utan någon helst form av frihet i vår marknadsföring. Och för de fantastiska moderatorerna som sliter och står i kan man ju fråga sig - Varför MÅSTE ni ändra rubrikerna? Jag håller med om att en rubrik kan hålla sig någorlunda kort, men utöver det..? Ge mig gärna en förklaring om ni känner att det är väsentligt. Här ligger för övrigt en tråd som omedelbart måste korrigeras om inte annat. Tråkigt för mig bara :(
one
Catapults Ent.
|
|
|
Vi är av uppfattningen att om beatet är det tyngsta på whoa så får de tala för sig själv istället för att forumet ska bli oöverskådligt.
facebook.com/idiomatisk - fan page
|
|
|
Jag förstår hur ni vill ha det, och ifrågasätter inte er åsikt, den är säkert lika personlig som alla andra medlemmars.
Dock känner jag inte att ni har svarat på min fråga. Varför MÅSTE ni ändra rubrikerna? Förklara gärna hur många och hur dessa individer har lidit av hur det har varit.
one
Catapults Ent.
|
|
|
då får ni väl döpa era beats till något lockande då. som "världens bästa beat"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Löjlig regel, håller med Spell till 100%.
Här har vi ett forum där alla har förutsättningar att komma ut med sina saker, sälja beats etc etc, det borde väl vara upp till var och en hur man väljer att marknadsföra sig själv och sina verk, eller?
"Vi är av uppfattningen att om beatet är det tyngsta på whoa så får de tala för sig själv istället för att forumet ska bli oöverskådligt."
Jo, i och för sig. Emellertid så handlar det mycket om just marknadsföring. Finns hur många hanar/honor som helst där ute som sitter på riktigt bra egenproducerad musik. I och med detta, dvs hård konkurrens, så räcker det det inte med att bara vara bra på att skapa musik. Det handlar om att få lyssnare och därmed vara bra på att marknadsföra sig själv!
Förstår inte varför en regel som denna ska tillämpas då det är min personliga åsikt att en slagkraftig rubrik är väldigt viktig.
Visst, det kommer alltid finnas personer som saknar självinstinkt vilket kan leda till att par överdrivna rubriker där beatet/rubriken inte direkt stämmer överens. Det är dock inget världen går under av och ni behöver ju trotsallt inte ändra rubriken så länge det inte står något kränkande, utan jag tror detta är en möjlighet att få in fler lyssnare i ens trådar, utan att det ska behöva vara ett Richard Marxs samplat pianobeat.
Skärpning!
www.tbonebeats.com
|
|
|
Kraftig svacka på whoa, snart ska alla betala avgift på att få slänga upp ett beat också, gick igenom beat forumet några sidor bak nu för att se, ser ut som ni just skapat er kraftigt med jobb med att ÄNDRA rubrikerna......
löjligt
Men ey alla som vill ha en het titel så ni får lyssnare får ju helt klart sätta "Producent - Kärlekens himmel", då får ni kraftigt med comments...
Whoa är min spökstad, haha nej uch vikket bull
www.samyprod.com
|
|
|
Jag tycker inte heller om reglerna, men det ser bäst ut ifall man skriver artist - titel osv.
Whoa sätter ju definitivt inte reglerna för att förstöra för andra! Dom finns helt enkelt där för att göra whoa till en bättre plats än det hittills har blivit! Så trots att jag inte gillar reglerna, så förstår jag att dom finns där!
Om det är så illa med marknadsföring i rubriken, så finns det gott om plats att skriva dina lockande fraser i självaste inlägget, och t.om lägga in en bild som "rubrik" (det kan väl knappast vara förbjudet)
I annat fall om du känner att du vill beskriva ditt beat på ett bra sätt, så måste du ju inte skriva "DinMamma - yoyo" i rubriken för att beatet heter så! Du kan ju helt enkelt skriva in "DinMamma - Grym_Gitarr" trots att beatet inte heter grym_gitarr! Men då har du ändå gett en klar bild av vad det är för beat du publicerar!
sen är det otroligt störande när "hej jag öppna Ejay första gången igår" skriver "VÄRLDENS BÄSTA BEAT 2000 KRONOR BARA!!!!!!!!!!"
så på det viset är regeln helt underbar!
|
|
|
|
|
|
Vet inte riktigt om jag håller med dig spell gällande min och Douglas tråd. Det är nyheter och inte publicitet av något beat. Läste igenom reglerna och rätta mig gärna om jag har fel, men jag hittade ingen punkt där detta skulle bryta mot någon regel.
Hepåre.
www.tbonebeats.com
|
|
|
Det är inget personligt mot någon av de som jag länkat till.
Snarare ett tydligt bevis på att dessa moderatorer utfärdat en regel som är så otydlig och oberättigad att det endast kommer leda till fler otrevliga missförstånd och "felaktiga" rubriker, enligt whoa-crew dvs.
Ruggigt pinsamt. Det är precis samma sak med min tråd som det blev ett jävla ståhej om bara för att jag hade skrivit ett högt pris (4000:-).
Det står absolut inget om detta heller, men likt förbannat var det någon halvfärdig sommarjobbare som var tvungen att lägga näsan i blöt och radera tråden för att han trodde att jag ljög om priset.
Vilka stackare...
one
Catapults Ent.
|
|
|
Ah jag la in en tråd å såg inte dessa regler...å man kan ju inte ens editera sina inlägg så vad ska jag göra nu...?
om nån moderator läswer detta kan ni ju ändra till topic till: MaYAte - Ett Gäng beats (ge kritik)
eller nått...va vet jag...?
piZ...
-=http://www.myspace.com/mayateproductions=-
|
Moderator
2009-10-06 20:13
|
Spell.. Så du tycker det är nice med trådar med rubriker som "Whoas i särklass bästa beat!!! Köp det nu !! (TITTA HIT!)"? Dom flesta som droppar lyssningsbara beats skriver "ordentliga" rubriker? Jag hade i princip slutat lyssna på folks beat som skrev såna rubriker.. Man visste innan att det va skit.. Sen skulle du säkert kunna hitta sjukt många trådar där rubriken borde ändras. Jag ändrar kanske i snitt 3-5 rubriker om dagen.. Uppenbarligen läser/lyder folk inte regler.. Snarare ett tydligt bevis på att dessa moderatorer utfärdat en regel som är så otydlig och oberättigad att det endast kommer leda till fler otrevliga missförstånd och "felaktiga" rubriker, enligt whoa-crew dvs. Vad är det du inte förstår med producent - titel (+att man får skriva om det är freebeat eller till salu)
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden.. http://www.martypatches.comhttp://www.danielmeyer.se
|
|
|
sämst regel för er proddare. whoa fortsätter gräva sin grav...
Take me away, like I overdosed on cocaine Or take me away, like a bullet from Kurt Cobain
|
|
|
37..moderatorn
Regelns är måhända inte otydlig i sig, utan snarare otydlig i sitt syfte. Syftet är fortfarande otydligt och kan kännas aningen omitiverat. Främst för att ni inte har en berättigad bakgrund eller förklaring på hur stort problemet är. Eller främst av allt - vilka har lidit utav det? Återigen poängterar jag att ni skriver att det är ett jävla jobb att rensa, men det är ingen av er som förklarar VARFÖR ni måste göra det. VEM har klagat?
Varför? Sist fick jag inget konkret svar med pålitliga källor. Kan jag räkna med att se samma respons från dig?
Grejen är den. Att skriva 1,2 och ( 3 ), gör det svårt för de som är här för att marknadsföra sin musik, att få ut den till rätt lyssnare.
Då hamnar jag automatiskt tillsammans bland de som lägger upp sitt allra första beat här, och i den mån, förbises. Det känns inte okej helt enkelt.
Om ni finner en marknadsförande rubrik olämplig, får ni väl ta en diskussion om det och ifrågasätta personen ifrågas motiv till just denna typ av rubrik. Att kapa rakt av, känns aningen spartanskt.. även för ett whoa 2009.
För att inte stå och peta er på näsan om och om igen, så ska jag försöka komma med konstruktiv kritik istället.
Hitta ett sätt att särskilja de producenter som vill marknadsföra sina beats och sälja dom, eller letar efter mer seriösa collabs - från de producenter som endast vill ha kritik, eller slänga upp ett beat för skojs skull. Som det ser ut nu så är alla uppe i en mix om 50-50. Eller har jag fel?
Gör något åt skräpet, absolut. Ut med packet. Jag har aldrig skrivit en rubrik som du exemplifierar heller för den delen, så dont try to prove a point med den mot mig. Men medan ni städar upp så kan ni ju fundera på hur det skulle se ut med mitt andra förslag. För som det ser ut nu - så kan man ju inte längre marknadsföra sig på whoa.
Pang sa det.
Den 11:e maj 2009 stängde whoa möjligheterna för oss seriösa ( och oseriösa för den delen... kollektiv bestraffning? bra grejer eller? ) producenter att marknadsföra våra beats via den kanske enda stora kanalen i Sverige.
Tack.
Catapults Ent.
|
Moderator
2009-10-09 11:51
|
Regelns är måhända inte otydlig i sig, utan snarare otydlig i sitt syfte. Syftet är fortfarande otydligt och kan kännas aningen omitiverat. För att man ska få en bra överblick i forumet och slippa leta sig igenom trådar som tex. "Nu slipper du leta... Tyngsta beatet till salu HÄR!". Så har man klart och tydligt Producentens namn och beatets namn. + ifall det är till salu eller free.. Återigen poängterar jag att ni skriver att det är ett jävla jobb att rensa, men det är ingen av er som förklarar VARFÖR ni måste göra det. VEM har klagat? Í den här tråden är det 6 st som klagat på regeln 2 st som tycker att den är bra + jag och rainmaker (vi släpper också beats och borde räknas in?).. alltså 6 st för och 4 emot.. Och eftersom man är bättre på att klaga när nåt är dåligt än att berömma när nåt är bra så tycker inte jag det verkar vara speciellt mycket "emot". Sen släpper folk beats i forumet och jag har inte fått in några klagomål.. Dock kanske man kan räkna folk som bryter mot regeln om och om igen.. Men det är inte många. Plus att när regeln inte fanns så klagade måna över att det inte va "tyngsa beatet" ifall nån hade skrivit så.. Varför? Sist fick jag inget konkret svar med pålitliga källor. Kan jag räkna med att se samma respons från dig? antar att svaret ovanför även besvarade den här... Grejen är den. Att skriva 1,2 och ( 3 ), gör det svårt för de som är här för att marknadsföra sin musik, att få ut den till rätt lyssnare. Det kan jag hålla med om.. Men eftersom folk "ljuger" i rubrikerna så tror man ju ändå inte på det.. Ditt exempel, "Nu slipper du leta... Tyngsta beatet till salu HÄR!", ligger det ju ingen anning i.. Är det äns tillåtet att skriva att sin produkt är tyngst/bäst/coolast osv. enligt marknadsföringslagen (eller vad det kan tänkas heta)? Då hamnar jag automatiskt tillsammans bland de som lägger upp sitt allra första beat här, och i den mån, förbises. Det känns inte okej helt enkelt. Gör du bra beats kommer folk att komma ihåg ditt namn.. Alla får lika stor plats i forumet.. Bäst beat fär mest uppmärksamhet(?).. Och det här forumet handlar väl om beats och inte marknadsföring.. Om ni finner en marknadsförande rubrik olämplig, får ni väl ta en diskussion om det och ifrågasätta personen ifrågas motiv till just denna typ av rubrik. Att kapa rakt av, känns aningen spartanskt.. även för ett whoa 2009. Om vi ska diskutera varje rubrik som vi tycker är olämpling skulle jag tippa på att vi frå sluta jobba och ägna heltid åt whoa.. Därför har vi gjort regler/riktlinjer.. Hitta ett sätt att särskilja de producenter som vill marknadsföra sina beats och sälja dom, eller letar efter mer seriösa collabs - från de producenter som endast vill ha kritik, eller slänga upp ett beat för skojs skull. Som det ser ut nu så är alla uppe i en mix om 50-50. Eller har jag fel?
Gör något åt skräpet, absolut. Ut med packet. Jag har aldrig skrivit en rubrik som du exemplifierar heller för den delen, så dont try to prove a point med den mot mig. Men medan ni städar upp så kan ni ju fundera på hur det skulle se ut med mitt andra förslag. För som det ser ut nu - så kan man ju inte längre marknadsföra sig på whoa. Jag är öppen för förslag.. Kanske lägga till en punkt till som tex kunde beskriva beatet. Svängigt, lugnt, tungt, boombap, piano, osv osv... Jag tar upp den här frågan i moderatorforumet så Den 11:e maj 2009 stängde whoa möjligheterna för oss seriösa ( och oseriösa för den delen... kollektiv bestraffning? bra grejer eller? ) producenter att marknadsföra våra beats via den kanske enda stora kanalen i Sverige. Jo hej du.. Så här lser jag det: Den 11:e maj 2009 stängde whoa möjligheterna för oss som vill tävla i marknadsföring genom att försöka skriva så lockande rubriker som möjligt för att få folk att lyssna. Istället måste vi nu göra bra beats och hålla hög kvalité. Så nu spelar alltså kvalitén på beats störst roll här i den kanske enda stora kanalen i Sverige.Men som sagt.. Jag tar upp det i moderatorforumet.. Jag säger inte att vi har kommit fram till den ultimata lösningen... Men det verkar fungera bra för både mig och många, många fler..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden.. http://www.martypatches.comhttp://www.danielmeyer.se
|
|
|
Jag ber verkligen om ursäkt för mitt citat, det känns så jävla barnsligt att citera, men... Í den här tråden är det 6 st som klagat på regeln 2 st som tycker att den är bra + jag och rainmaker (vi släpper också beats och borde räknas in?)..
alltså 6 st för och 4 emot.. ..? Med vilken formel räknar du ut detta? Jag vill dock avsluta med att säga att jag är glad över att se vilken effekt ett inlägg kan ha, då du för i princip varje punkt måste komma med ett motargument. Det hade räckt med att säga att du läst och tar med dig det du tar med dig. För håller med dig, det gör jag ju inte, men det är väl solklart vid det här laget. ;) one
Catapults Ent.
|
Moderator
2009-10-10 19:47
|
alltså 6 st för och 4 emot.. ska självklart vara tvärtom.. skrev fel.. Jag vill dock avsluta med att säga att jag är glad över att se vilken effekt ett inlägg kan ha, då du för i princip varje punkt måste komma med ett motargument. Det hade räckt med att säga att du läst och tar med dig det du tar med dig. Och så lite wikipedia.. "Forum kallas en plats, där en viss debatt eller liknande äger rum eller skall äga rum."hört talas om diskussion? det är väl ganska självklart att folk svarar och lägger in motargument ifall man tycker olika.. Sen var det också frågor du ställde..
|
|
|
så det är bara beatsen ni ska göra detta med? All skräpmusik i forumet som kallas, "Bästa låten någonsin" "fet fylle session" osv.... de är okej eller? aja, fortsätt gräva whoa... fortsätt...
Take me away, like I overdosed on cocaine Or take me away, like a bullet from Kurt Cobain
|
|
|
Riktigt bra regel det här, stå på er moderatorer!
|
|
|
Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Jag är både för och emot, tycker att det är ok att skriva lite mer i rubriken till viss del. Men vad gör man?
Exemplet nedan tycker jag är helt ok. Producenten - My Piano (djupt pianobeat med stråkar)
Detta är dock lite jobbigt. Producenten - Your guitar (FETT BEAT MED GALET TUNGA TRUMMOR!!)
//Paradox - Checka mina beats i forumet
|
|
|
Rätta mig om jag har fel, men asså det moderatorerna menar med den här regeln är att när folk lägger upp beats skriver dem rubrikerna så slarvigt, Utan Titel och Låtnamn dem lägger bara upp ett namn och liksom tänker inte mer på det. Sen kommer vi till det här med marknadföring av beats, moderatorerna har inte sagt något om att du inte får marknadsföra på ditt sätt och skriva att beatet är underbart eller bra etc. Dem sa bara att dem har en regel att du ska lägga upp det snyggt, att rubriken ska ha en bra uppbyggnad. Så om du vill marknadföra det kan du bara skriva tex "Producent - Bra beat" eller "Producent - Underbart piano" så har du byggt upp din rubrik snyggt som moderatorerna vill, samtidigt som du har fått marknadsföra beatet på det sätt som du vill.
Det är inget snack om saken, whoa vill ha det snyggt i sina forum! OT: Bra regel tycker jag :)
Make love, not war!
|
|
|
|