I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Marc Swing - U Made Me Beat (Till Salu) 800:-

Vår Hiphop - Beats

Producent

2009-06-30 22:21

Marc Swing - U Made Me Beat (Till Salu) 800:-

Lekte lite med synthen.

Länk till http://www.speedyshare.com/402903618.html

Först till kvarn eller högst bjudande!

(Inlägget ändrat av Mabande p.g.a. CAPS 2009-07-17 13:56:48)

2009-06-30 22:57
sånt där beat kan man fan ladda ner på soundclick inte exakt samma men liknande så det e bara onödigt att betala
Producent

2009-07-01 00:00
FreddieProd:

Fortsätt att ladda ner från soundclick då.........
Rappare

2009-07-01 00:21
Bra gjort, ingenting för mig men väldigt bra gjort, fortsätt lägga upp så köper jag av dig när jag fastnar för något :)
www.vidsidanav.com |
www.myspace.com/3Personligheter | www.myspace.com/EslexSweden | KOLLA MYSPACE DÅ!
Producent

2009-07-01 01:02
sånt där beat kan man fan ladda ner på soundclick inte exakt samma men liknande så det e bara onödigt att betala

jo för du kommer långt i slutändan på freebeats, eller hur...?

Apfett beat, totally.

2009-07-01 02:04
alltid lika tungt! gillar ditt sound som fan.
vafan.. skit i de du!

2009-07-01 02:34
tror knappast det finns mycke av denna kvalite på soundclick..

tyckte det var snyggt proddat fan.

peace
Allt är sant på internet.

2009-07-01 02:39
Tungt beat! Bra som fan.

2009-07-01 13:54
rätt skönt beat (y)

fuckface !

2009-07-01 15:26
sånt där beat kan man fan ladda ner på soundclick inte exakt samma men liknande så det e bara onödigt att betala.....hahaha skämtar du lr? jo du kan ju ladda ner freebeats där men dom är ju inte dina egna å man får inte tjäna några para på dom heller,

fett soft beat,låter proffsigt å är värt 800kr men inte riktigt min stil å har inga para heller haha

peace out

Producent

2009-07-01 22:53

2009-07-01 23:42
riktigt bra beat, fattar bara inte vad killen säger i låten, din sampling ?

typ, "my arms swing like a leprechaun" fick jag det till ?
Gillar trummorna i ditt beat, kan jag få låna dem ?

2009-07-02 00:00
marcswing.com kanske?
www.FREEBEATS.SE - Uppe igen!

2009-07-02 00:15
tjena, det stämmer nog

2009-07-02 04:17
Nightwatch : haha skön miss mannen :D flabba som fan

och för att inte skita i topic, droppar såklart marc lika bra skit som vanligt. BIG UP

2009-07-02 11:06
aja, on topic så va beatet helskönt :)
Producent

2009-07-02 22:04
Hehe tackar, jo C88 Douglas har rätt det är en voice tagg som säger "MarcSwing.com" som är där för att skydda beatet. Självklart så tar jag bort den när man köper beatet.
Redaktionen

2009-07-03 00:00
tungt as usual..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2009-07-03 17:18
lyssnar man noga låter det som att den säger mark swing got dough
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2009-07-03 20:11
"my arms swing like a leprechaun"

hahahaah gullig du är :D

2009-07-03 22:14
eller iq-befriad
Producent

2009-07-04 16:03

2009-07-05 03:11
måste ge props för de alltid återkommande feta trummorna! uppskattas!
Hoppas du får iväg dina grejer, borde inte vara några som helst problem (förutom här på whoa då) haha...
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!
Producent

2009-07-05 17:13
Kakophoni:

Tackar! jo det verkar som att folket hellre kickar på free beats nu för tiden.

2009-07-05 23:42
tyvärr är det väldigt tråkigt, för sånna som du borde ju definitivt ha betalt för sådana beats

2009-07-06 17:20
Finns det inga amerikanska hiphopforum med lite seriöst folk som förstår att det kostar med kvalitét? Inte nödvändigtvis bara amerikanska, men mer seriöst. Det är patetiskt hur en del betér sig här när det gäller beats osv. Det bevisar ju bara soundclick-killen några inlägg ovanför...
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!

2009-07-06 17:24
ah alltså folk de är ett sjukt fett beat! att de fortfarande är till salu är bara wack..
vafan.. skit i de du!

2009-07-06 18:06
fett yo
Pandilla AOTS
www.soundcloud.com/akopalips
www.sideeffectzmusic.com

2009-07-06 18:47
är det bara jag som tycker att det låter riktigt småtråkigt? Känns som det skulle gå att lägga till så mycket mer på det! men överlag bra producerat
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-07-07 04:10
Tackar! kul att se mer folk som förstår att allt här i världen är inte gratis.

Fresh2Death:

Visst nå hade jag kunnat lägga dit en massa mer men jag tycker också att det kan vara skönt att lämmna lite space till rappen.

2009-07-08 00:45
jävligt bra, men va fan 800 svenska riksdaler. får man ju fan en 10a för

2009-07-08 11:41
basen och trummorna satt som ett smeck! asbra trummor men om man ska ge någon kritik så känns tummorn lite för upfront så de andra instrumenten inte hörs så bra.

men fettfett!
www.soundcloud.com/hjalleprod

2009-07-08 15:30
Tja Marc.

Riktigt fett beat, älskar hur du fått till trummorna och att dem är dominanta i låten.

Felet med svensk hip hop över lag, tycker jag, är att många koncentrerar sig på halvfjolliga melodier och inte få till det där club soundet som ju fungerar så jävla bra för världens ledande hip hop expotör (Tha free country of United states of America *spottar ut tuggtobaken i en burk*)...

Sen så kan jag även hålla med om att du ligger och balanserar på gränsen till att ha förlite melodi, det som sätter sig på hjärnan är ju en skön melodi i refrängen som man kan gå och tralla på till flickvännen skjuter en i bakhuvet.

Jag har även en liten fråga, jag sitter med FL (fruity loops (så jävla töntigt namn)) men känner att det nog är lika bra att i ett tidigt stadium lära sig Cubase. är det nån poäng med det eller är dem mer eller mindre lika bra om man verkligen kan dem? (den eviga diskutionen)

//Rasmus
Känns som att var o varannan fjortis som vet hur man öppnar VMP kallar sig för Dj nu för tiden...

2009-07-08 16:27
som alltid fett! hoppas du får det sålt man.

2009-07-08 22:15
många koncentrerar sig på halvfjolliga melodier och inte få till det där club soundet som ju fungerar så jävla bra för världens ledande hip hop expotör

Ja tack gud för att det fortfarande finns folk som gör riktig boombap för att dom älskar musiken och inte bara satsar på att få till samma värdelösa radiovänliga bögsound som alla andra i förhoppningen att sälja ett beat eller två extra.

Beatet är dope as fuck.

Producent

2009-07-09 02:16
lät rätt soft. bra början, men för att va ärlig så behöver beatet lite mer arbete för att komma upp i 800kr
http://www.soundcloud.com/luegoods
Producent

2009-07-09 22:50
Man tackar för dom fina orden! :)

basen och trummorna satt som ett smeck! asbra trummor men om man ska ge någon kritik så känns tummorn lite för upfront så de andra instrumenten inte hörs så bra.

Självklart så kan jag sänka och höja det instrument man vill sen när jag arrangerar beatet.

Jag har även en liten fråga, jag sitter med FL (fruity loops (så jävla töntigt namn)) men känner att det nog är lika bra att i ett tidigt stadium lära sig Cubase. är det nån poäng med det eller är dem mer eller mindre lika bra om man verkligen kan dem? (den eviga diskutionen)

Kör med det program du känner dig bekväm med och kom ihåg att det är inte programet som gör att det blir bra beats utan det är personen bakom spakarna.

Själv kör jag med en mpc 2500 som jag kombinerar med dator t.ex när jag är klar med beatet så trackar jag in det i cubase och arrangerar det där eftersom man får en bättre överblick + att man kan lägga på lite sjysta effekter om man vill piffa upp ljudet lite mer.

lät rätt soft. bra början, men för att va ärlig så behöver beatet lite mer arbete för att komma upp i 800kr

Shure kan väl hålla med dig lite där men samtidigt så gillar jag som sagt att det är lite space till rappen.

Kan för övrigt säga att jag kan tänka mig att sälja beatet lite billigare vid snabb affär!!

2009-07-10 16:15
Lyssnat på detta tidigare, men föll i glömska att droppa en kommentar

Det är riktigt bra och jag hade köpt det om bara cashen fanns

Jag är en fattig jävel! :P

Producent

2009-07-12 03:06

2009-07-14 01:37
ja du rabalder det finns mycket man kan ändra typ massor snubbar som gör beats som säljer dom för 800 kr och det låter som om dom presic fått sin hemma studio
jag är en nybörjare på beats och skulle inte sätta mitt beats för 800 kr för jag är inte tillräkligt bra men det var väl ändå inte så att man kan jämnföra han med n världs bäst producent men vad tror du dom tar för ett beat tänk på vad du skulle kunna leverera på ett sånt beat med fet acapella ill rappar du ens gör du beats själv vet du vad det ligger för jobb bakom ett beat har du proddat ett beat nån gång som du vart nöjd me och velat ha pengar för ditt jobb marc behöver värdiga cash bland annat för att äta röka sigg och dricka en kall bers i sommar luften är det för mycket värt av en av dom jag tycker hör nu vad jag tänker och skriver whoas fetaste producent finns många bra
han msåte feen leva han me lisksom lika som dina låtar behöver få liv i sig med hjälp av hans smutisga fingrar som lagt ner tid och kärlek på sina beat !!!!!!!1

gabbe mc marc du äger ser fram emot global grind volume 1 peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-14 13:49
800 är ju ingenting?

Ett beat som LME sålde till young buck kostade fan 200 lök.. ge er nu.

Soft beat! Gillar att det inte är så mycket instrument, och som du själv skrev: man skall ju lämna lite space till rapparen också.

Måste bara fråga.. ditt gamla munkbeat.. hur många downloads tror du det fick? Måste väl ändå vara ett utav sveriges mest använda :P Tänkte om du hade någon counter på din sida då..

2009-07-14 13:50
Glömde också fråga.. vad heter original låten som du samplade då? För jävla skön är den.
Producent

2009-07-15 22:35
Tackar!

Glömde också fråga.. vad heter original låten som du samplade då? För jävla skön är den.

Jag har spelat allt själv, eller det ända jag har "samplat" är väl trummorna som jag sedan har byggt om.

2009-07-17 12:49
fett som fan :)
oh bwoi ! :D

2009-07-17 13:54
Står ju NO SAMPLES i trådnamnet hehe

Producent

2009-07-18 19:22
Tackar!

Står ju NO SAMPLES i trådnamnet hehe

Tydligen så har nån moderator tagit bort det i rubriken nu.

2009-07-21 10:08
Marc Swing P24

G Karma- är det namnet på killen som lägger rappen? Oavsett, klockren låt!
Producent

2009-07-21 23:21

G Karma- är det namnet på killen som lägger rappen? Oavsett, klockren låt!

Om du tänker på låten som ligger upp på min Länk till http://www.MySpace.com/MarcSwing ?

Jo han heter G Karma och det är första singeln från min kommade skiva med 10 rappare från usa och 10 från sverige som spottar på mina beats.

Skivan (Marc Swing - Global Grind Vol.1) släpp gratis inom några dagar, väntar bara just nu på att skivomslaget ska bli klart.

SÅ HÅLL ERA ÖGON OCH ÖRON ÖPPNA!

2009-07-22 08:52
Marc Swing P24

Det var den jag tänkte på ja. Vilka svenska är med?
Producent

2009-07-22 22:58
Sverige: Choys, Phonetik, Cruz DurrtyJada, Akem, S.Dash Rock (tidigare känd som: Scoob Rock), Pluralis, Prop Dylan, Tagless (Dison & Esteban), Trainspotters, Skoob, Numb och Mr Noun (Supersci).
Rappare

2009-07-23 00:27
Jag måste hålla med Anna Maria längre upp, 800 kr är väl inge pengar för kvalitet? Om man nu ska satsa på "rappen" eller vad det kallas på whoa, så måste man pynta lite för att komma någonstans. Ingenting är gratis här i livet så det är bara slänga upp pengarna :) Och som jag sa i min förra kommentar så köper jag beats av dig så fort jag fastnar för ett! Riktigt bra jobbat! Peace
www.vidsidanav.com |
www.myspace.com/3Personligheter | www.myspace.com/EslexSweden | KOLLA MYSPACE DÅ!