I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Playzise - Beats (till salu/free)

Vår Hiphop - Beats

2009-09-01 18:02

Playzise - Beats (till salu/free)

Wazzup Whoa, gjort lite feta beats (enligt mig) som jag la upp på Myspace igår.
Kommentera och säg vad ni tycker.
Peace Out!
Beatzen

Keep Pushin'

2009-09-02 16:10
Kom igen då WHOA, Kommentera nuu då!!!! :O
Keep Pushin'

2009-09-02 16:13
Om ni inte pallar gå in på myspace kan ni lyssna på ett av beaten här:

KOMMENTRA.
Peace :)
Keep Pushin'
Rappare

2009-09-02 17:01
inte min smak ... för lite tryck i dem vad ja kunde höra , vettefan vad som saknades ;)
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx

2009-09-02 17:07
Jag tyckte det lär bra och skulle kunna ge mycket både bra och dålig kritik men låtarna var båda två sjukt låga, när jag spelade upp dem på max på datorn så kom equalizern inte upp på mer än 40-50% och det borde vara 100% i peakarna... Så det verkar somm att dem har fuckats upp nån stans på vägen för ljudet var grymt lågt...

Ladda upp igen eller mixa om...

//Rasmus
Känns som att var o varannan fjortis som vet hur man öppnar VMP kallar sig för Dj nu för tiden...

2009-09-02 20:08
Håller med, men de e ngt fel på myspace, för på datan låter det mycket högre... Myspace verkar gör kvaliteten sämre...
Keep Pushin'

2009-09-02 20:18
NU har jag höjt båda beatsen... lyssna igen :P
Keep Pushin'

2009-09-03 00:25
Glace pumpas just nu ur mina högtalare.

Trummorna kan plockas fram lite mer, antingen ge dem ett aningen skarpare sound eller höja dem jämtemot melodierna.

efter ca 1,30 så börjar en ljus slinga, den kunde nog vart ännu ljusare eller höjts. Ljuden i låten är antingen öåga i skalan eller i mitten och jag saknar lite ljusa toner, det vore även grymt coolt om partiet i slutet skulle ha varit som brejk i mitten innan kresendot på slutet, det hade varit grymt effektfullt.
Låten är ju även uppbyggt på en "löpande slinga" vilket jag gillar, dock kunde jag önskat några toner som markerade varje takt för att ge den lite mer struktur.

men jag gillade båda dina låtar, jag gillar ditt sound och den typ av hip hop du har nishat dig emot. de stora minuset, speciellt i andra låten är att alla tonerna ligger på samma nivå så att dem flyter ihop och att det inte är en tillräckligt tydlig bastrumma, enligt mig då.

men det var grymt jobbat jag gillade båda två...

//Rasmus
Känns som att var o varannan fjortis som vet hur man öppnar VMP kallar sig för Dj nu för tiden...