I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Shitzor - Samling av flera beats

Vår Hiphop - Beats

2009-11-25 18:20

Shitzor - Samling av flera beats

Hejsan!

Det var ett tag sedan jag postade några beats överhuvudtaget och jag har i princip hållit det mesta för mig själv men på senare tid har jag känt att jag verkligen stagnerat i utveckling.
Det känns som att mina beats låter mer och mer som samma grej och jag tänkte att jag skulle kunna få lite nya insikter genom att posta saker här.
Berätta gärna vad ni tycker är bra eller dåligt, synpunkter etc men jag tycker att det är roligt om ni tar er tid att lyssna överhuvudtaget.

Här nedan har ni några saker jag lagt upp där en del är enkla ljudklipp, andra är mer färdiga saker etc.

Länk till http://www.myspace.com/shitzor

Tack!

2009-11-25 19:02
Känner samma sak som du.
Tror det är lätt att fastna i samma skapande.
Tyckte iaf dina beats va klockrena.
Du kanske ska dra ihop lite beatcollabs med ngra andra beatmakers så kan de inte bli samma som vanligt.
Kan droppa in med lite mer utförlig komentar imorrn
Hade sålänge
Kalliistudios©
2:avåningen
Rappare

2009-11-25 20:27
tyckte dem va riktigt Bra :D
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx

2009-11-26 12:40
Hm, sammarbeten är möjligt men då måste det verkligen vara med personer man klickar med både musikaliskt och personligt antar jag. Sedan är det väl själva anpassningen som förvisso är ömsesidig som kan vara lite sisådär också men det kan säkert friska upp ens skapande.

Tackar för era kommentarer än så länge!

2009-11-30 19:28
Dina beats skrek inspelning i mina öron... Fastnade hårt för beat "3a" Digga congo trumman elr vad det nu var i bakgrunde.. Så fett! Tummen upp för dig!
Plus för skåne mayn!! ;D
Droppar fett tungt, som en brinnande komet //
Lägger det flummigt som en stenhög poet //

2009-12-01 01:04
Tackar, det uppskattas!

Fanns det något du inte gillade, och i sådana fall varför?

Kritik uppmuntras

DJ

2009-12-01 01:29
Rikigt fina ljud du har mannen,
När jag först började lyssna tänkt jag först säga att om du tycker att du kört fast så kan du börja med att göra dinegen gej och sluta göra en masa andra människors beat och börja hitta ett eget sound, men ju mer jag lyssnade upptäckte ag att så inte var fallet.

Mixa upp allt lite mer så tror jag att du kommer få dina beats att låta ännu bättre, lek med gränserna och tänj på om (inte fel att lägga hi hats ute 82%pan någonstans utanför din hörlur till vänster).
Annars är det väl ett tecken på att man börjar hitta sig själv inom musiken när allt börjar låta likadant... ?

Malmö Lund i huset, bruttt bruttt!
Dj Cj*
Producent

2009-12-01 09:15
Det e labbi right?

Tycker det låter nice. Du har ditt sound liksom inget dåligt med det. Men fattar vad du menar att det kan bli tråkigt när allt man gör blir likadant. Finns inte så mycket annat att göra än att försöka göra saker annorlunda =)
Prova på andra musikstilar kanske, använd instrument du inte e van vid osv.

Den enda kritiken jag kan ge på beatsen rent konkret är väl egentligen att trummorna är lite för o-funkiga för min smak. Lite för rakt på sak om du fattar. Men bara mitt tycke ofc.