I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Piano beat - Mitt andra.

Vår Hiphop - Beats

2010-02-12 17:36

Piano beat - Mitt andra.

Sådär ja. nu har jag meckat ihop mitt andra beat.. tredje egentligen men det andra vart aldrig klart.

Ganska bra enligt mig men refrängen kan låta lite skum.
hade tappat inspirationen om vad som behövdes just där

Men här har ni det. Kritik vill jag ha massor av. vad jag skulle kunna gjort
istället och vad jag inte skulle gjort.

You name it..

Här är beatet: Im Sorry

Peace!

Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2010-02-12 18:14
Blir less på folk som inte kommenterar nya trådar. Btw.

Ditt beat funkar tyvärr inte för mig , jag e inte typen som håller på med beat även om jag måste lära mig snart :) men , beatet kändes som typ en melodi i en skräckfilm.
Det var väll helt ok så men det gick nästan likadant hela vägen det som var lite tråkigt.

ajja inte mer med det . Fortsätt med det du kan bäst ! :) peys från meetz

2010-02-12 18:30
du skulle kunna ha lagt på lite fler ljud och jobbat lite på trummorna. men för att vara ditt andra beat har jag inget ont att säga.
I snap a fucking poodles neck. I don't give a fuck.

2010-02-12 18:55
Detta beatet var sjukt stelt, du behöver jobba på att få mer gung i det. Ett tips till att få gung är att sluta quantiza allt, speciellt dina hihats och lead-instrument och se till att velocity:n inte är samma på alla slag/toner heller, en riktigt trummis kan aldrig slå exakt lika hårt eller precis i takt så tänk på det. Sen behövs det något som fyller upp i bakgrunden ex; stråkar eller något liknande. En bas hade hade passat bra. Detta var dagens föreläsning så Lycka till!

2010-02-14 00:50
Det här är vad jag behöver .. KRITIK :)
Men tack så mycket för tipsen.
hade självklart kunna sitta hemma och pressa FL. öva dagarna in och ut. men med tips går det snabbare och det hjälper en massa. Tackar tackar :P

Ett tips till att få gung är att sluta quantiza allt

vad är quantiza?
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2010-02-14 02:33
ang. Quantize

Du använder ingen keyboard eller synth eller liknande va? Utan du lägger in alla ljud i alla patterns manuellt? Om så är fallet så kan du helt enkelt testa att lägga lite trummor precis som vanligt. Sen ska det finnas nånting som heter swing (rätta mig om jag har fel, nån, det var ett bra tag sen jag använde fl) med en "spak" du kan dra och ställa in hur mycket swing du vill ha. Testa det så förstår du säkert vad jazzy menar. Det kommer inte låta lika plastigt, synthigt och orealistiskt då. Lycka till.

2010-02-14 09:48
jag kan berätta lite snabbt vad quantize är för något. Det är när du rättar upp noterna efter ett speciellt takt-värde, t.ex; 16-delar, 8-delar osv 4-delar osv. Det används när det man spelar in inte riktigt ligger i takt och man vill få det i takt.

2010-02-14 11:21
Men på fl så har jag för mig att man inte kan välja mellan 16, 8 och 4. Och han spelar ju inte det här, det hörs ju.

2010-02-14 11:45
jag har ingen aning om hur fl har det, jag har aldrig använt det. Jag bara berättade vad quantize är för något i rent utbildnings-syfte.