tyckte de va soft !
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx
Det här var riktigt bra som vanligt. Gillar gittaren sjukt mycket, Big up
Elcesones
soft känsla på det här, du har lärt dig snabbt min son ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
riktigt bra, blir nog kick =)
Kitty maskrosbarn -* följ dina drömmar, det är ditt liv.
Riktigt fin melodi, lite mer tryck i trummorna och en annan clap/snare skulle nog passat bättre in, men härlig känsla
som sagt, lite enformigt men härlig känsla i det! bra gjort
Borgan ..
tackar så mycket grabbar det värmer :)
Moderator
2010-02-16 19:26
Tyckte fan det fanns en jääävla skön feeling i gitarren :D
//TW
Du har fin melodi men jag tycker det känns ganska stelt, ett tips är att göra så att tonerna på både pianot och gitarren har olika velocity, dvs de spelas olika hårt. En riktigt gitarrist eller pianist kan omöjligt spela varje not lika hårt, samma gäller med trummor. Sen tycker jag du bör använda dig av reverb på de olika instrumenten för att skapa ditt "ljud-rum", speciellt på stråkarna för att gör dem lite fetare och låta mer naturliga. Håll utkick för mer tips och trix :)
tack för den riktiga kritiken Jazzy! Ska tänka på de, Men till er andra som har laddat ner 160 ggr o knappt kommenterat, fyfan..
Moderator
2010-02-18 14:48
tyckte det lät hyffsat. Men de va för liten variation på beatsen =/. O sen så gör du för långe intron på dom flesta beatsen. Men big up för att du tar din egen fritid till att skänka oss beats =)
//TW
du e riktigt duktig.. om ett par år tror jag du kan tjäna lite pengar på dina beats å sälja dom.. de e en bit kvar, men för din ålder å att du e så pass ny på de du gör så kan de bara bli bättre.. och nivån nu e redan ganska hög
Music makes me feel...
Tack som fan alx uppskattats riktigt mycket!
som sagt, enformigt. o lite halvdan kvalité på ljudet, skulle behövas mer bas o mindre reverb, upphöjjning, nedsänkning..osv.. men inte skitdåligt, du vet vad du pysslar med, men bättre kan du!
http://www.huldish.se <----- Blogg om svensk Hiphop.
jazzyjay :
Sen tycker jag du bör använda dig av reverb på de olika instrumenten för att skapa ditt "ljud-rum", speciellt på stråkarna för att gör dem lite fetare och låta mer naturliga. hulda :
mindre reverb hmm, haha nu blev de nåt att fundera på, men jag tycker som jazzy hade för lite reverb, Men tack iaf !
tycker de låter laidback och soft :)
Bara för att hjälpa dig med det här med reverb-frågan. Ett reverb ska efterskapa/efterlikna hur ett visst rum låter, det är alltså en rumsklang. På ditt knäpp kan man höra det tydligt att du använt det. Dock kan man lätt miss ta sig att det är reverb på pianot (det kanske finns lite) men det som hörs där är någonting som kallas för sustain, dvs när man låter tonerna klinga ut. En stor skillnad enligt mig. Bara för att reda ut några begrepp. Hoppas det hjälper!
as fett, blir engelsk kick på detta
1.
helt osamplat beat, Satt med de ungefär en 20 minuter.. De är enformigt som fan men har inte orkat lägga ner all min tid på detta... 2. Jag är vid det här laget tillräckligt erfaren för att veta att när någon skriver så om sin produktion, så lovar det sällan mycket gott.
3. Jag hade rätt. Jag gillade det inte. Jag fullkomligt skriker efter smutsiga trummor, vintage-känslan, draget, gunget, boom-bapen och hip hopen.
one
Catapults Ent.
väldigt skönt beat tycker jag kanske blir kick på det :P big up
Jazzy: Tack så mkt ska tänka på de! Härligt att du kickar metz!:D Spell: förstår inte helt riktigt vad du menar, Äre nå klagomål eller nåt sånt? Fattar bara inte eller förstog du att de skulle va dåligt? härligt eltano!:D
skit tungt man!
möt mig halvägs så meckar vi en