I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Supaficial - Ett mesbeat och ett amerikanskt, typ

Vår Hiphop - Beats

2010-02-19 11:18

Supaficial - Ett mesbeat och ett amerikanskt, typ

Hej och hej,
nu var det sjukt länge sedan som jag producerade någonting. Jag har antagligen blivit vansinnigt ringrostig, och har ingen aning vad fan som gäller längre, men tänkte ändå slänga upp två för lite konstruktiv kritik.

Det ena är fett mesigt och låter väl mest som någon kass poplåt, men funkar kanske om man sitter hemma och gråter hela kvällarna. Det andra låter lite amerikanskt.

Aja. Hit me.

Länk till http://www.speedyshare.com/files/21015174/Supaficial_-_Mesbeat.mp3
Länk till http://www.speedyshare.com/files/21015190/Supaficial_-_Amerikanskt.mp3

going underground

2010-02-19 15:35
Oj då :)

Mesbeat:
Tungt beat med riktigt skön känsla genom hela.
Amerikanska:
Låter som det ska lite rys känsla av ÄKTA hiphop i den tycker jag.
"vad menar du med äkta hiphop".. ja ingen aning nice beat bara !
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2010-02-20 17:54
mesbeat håller jag med dig om faktist, låter lite som pop..

det andra beatet var dock riktigt skönt tycker jag !

2010-02-21 03:55
1. Att mesbeatet låter som pop, är ingen konstighet i sammanhanget. Jag menar... 90% av det som produceras häromkring numera är enligt min definition - pop.

2. ...

Jag vet inte vad jag ska säga...

Alltså..

..

Grejen med mig och Isaac Hayes är ju att jag beundrar honom något otroligt mycket, han hänger på min vägg tillsammans med andra storheter inom soul.musiken som lämnat denna jord alldeles för tidigt, och när.. när jag hör ett beat vars mainsample är en loop av ett av hans största verks intron, så kan jag egentligen bara hoppas att du lyssnar och njuter av originalet så mycket som miljoner andra har gjort. Jag kan helt enkelt inte släppa oron över att du hittade en sampling och klippte ut den och tyckte att det var klart där.
Beatet i sig... nja, jag kan inte uppskatta det. Det är för mycket Isaac Hayes, för lite chop-chop-hip-hop liksom.

4. Du fick mig nästan att ramla av stolen av chock när jag hörde hur du behandlade den andra samplingen, se det som dagens bravur. Beatsen var dock inget som föll mig i smaken.

one
Catapults Ent.
Rappare

2010-02-21 12:16
dem va bra ! men tyckte vissa instrument i amerikanskt va för höga !
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx

2010-02-21 15:39
Spell: Jag förstår dig, och kände att det kanske var lite respektlöst. Å andra sidan är jag inget jättefan av Hayes, även om "Walk on by" givetvis är en fantastisk låt. Jag håller med dig om att det är för lite "chop-chop", men som jag skrev i mitt första inlägg så är det jävligt länge sedan jag gjorde någonting över huvud taget. Jag har klippt loopen rätt risigt, och skulle jag någon gång göra något "ordentligt" med den så antar jag att jag skulle satsa lite mer på förfining.
going underground

2010-02-21 16:40
Skönt och höra att du förstår vad jag menade, no efens tho.

one
Catapults Ent.

2010-02-21 20:19
amerikanskt var blytung!
Suburban Who?

2010-02-28 12:22
mesbeatet lät ungefär som när en elefant bajsar, men trummorna var läckra.

amerikanskt var ok!

2010-02-28 13:44
lägg ut mysbeatet helt, det var tvärfett