Megklomand - Totalt Jävla Fastkörd (Gör-vad-du-vill-med-det-beat)

Vår Hiphop - Beats

Megklomand - Totalt Jävla Fastkörd (Gör-vad-du-vill-med-det-beat)

Satt och lekte lite med en sampling i eftermiddags och fick fram ett par sköna beats men körde helt enkelt fast rätt rejält. Tanka, lyssna, rappa över, remixa, lägg på. Gör vad du vill med det helt enkelt.

Synpunkter på själva grundidéen är dock alltid trevligt. Vad kunde jag gjort?
Länk till
http://www.speedyshare.com/files/21346877/Roloth.mp3

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Länk till http://www.speedyshare.com/files/21346877/Roloth.mp3

Du får helt enkelt kopiera in den i adressfältet. Vet inte om det är min maskin eller whoas forum som är knäppt men den där länkknappen är en ren quissling!
länken funkar inte :(

där kom den.

Inget jag diggade. Med sättet du gjort själva slingan låter det som "hack i skivan"..
Ja du, sänk hela låten 1-2 pitch...lägg på en muddig bas, sampla in nån röst grejj om du hittar, gör ett standard arr, och lägg på ett par lortiga trummor ÖVER de befintliga du redan har o skär lite i basen på de gammla trummorna...

Kommer bli en BANGER yao...hehe...höjj kanske tempot oxå 1-5 bpm beror på hur det låter egentligen efter den här processen...

PaZ!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
EQ'a trummorna a la hängmatta, loopen ska skäras rundas av i toppen en aning o ge plats för den eventuella rappen nån kommer kicka på det...

Har du en dist pedal så ställ in den så den jämnt nuddar på topparna oxå bara jämnt liiite grann bara...o spela in i datorn igen...mastra den sen.

Keep it up!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nice för god feedback! Jesteban, lekte en del med trummorna och blev lite mer "smack" i dem. Den du hörde använde jag mig av addictive drums, som jag tycker är fantastiskt att jobba med, men lite svårt när man vill ha lite mer skitighet i det.

Har du några tips på hur man får fram det mer muddiga ljudet i basen? Kör direkt line-ingång på mitt ljudkort nu och använder mig av Logics Bass-Amp och lite annat tjaffs, men tycker det blir rätt dåligt i förhållande till den sortens basljud jag fått fram när jag spelat in band och liknande. Beror ju helt säkert på att man har en riktig förstärka med en bra mikrofon, men nu måste jag ju jobba med de förutsättningarna jag har.

Dispedal lät fantastiskt roligt! Menar du att jag ska köra det på hela mixet eller bara på trummorna?

Så här borde förresten alla beat-trådar här inne vara!
Hehe, tack för visad uppskattning. Distpedalen tänkte jag mer på hela slutmixen. Man kan ha hela låten på 2 olika kanaler, 2 olika spår alltså - en kanal med det rena ljudet samt väldigt lite kompression sen den andra kanalen med disteffekten.

Alltså - jag slänger upp en hel del olika exempel du kan prova - tänk DAW = Toolbox...

Muddy Bass får du av att skära basen i 35 Hz en skitsmal spik 5-10 dB runt 75-95 hz sen en hängmatta runt 350 Hz. Allt ovanför 3kHz kan du lixom tona av - då får du muddy soundet. Man vill lixom ha en kompakt bas - som är dov samt inte mullrar för mycket så det kefft.

Just play with it...

PaZ!
låter mycket trevligt det jag skulle förändra var att få fram basen lite mer o kanske lite mer tryck i kicken. keep it baning peace
www.myspace.com/magistern cheack out my beats
Tyckte det var as tungt och hadde kickat på de om de inte var så svårt att få bra flow till de :P
JMH-sound.se check it out!
Rappare

2010-03-11 17:16
helt fett ! ^^
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/717029/1.aspx
lägg en kommentar om du ser denna kommentaren . hej
Megklomand P22; Bara att slänga upp v2 så fort den är klar...

PaZ!
Ja jag vet jag är en lat jävel! Kommer ett klart beat snart... och en version med lite text på av en polare.