[Freebeat] anguz prodd - Italian

Vår Hiphop - Beats

[Freebeat] anguz prodd - Italian

gjorde ett beat lite snabbt,

säg vad som är dåligt/bra, bryr mig inte om ni hatar, hjälp mig att bli bättre så det kanske nästa beat blir bättre!

anguz prodd - Italian

pz

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Först och främst borde du ta och variera mycket mer med trummorna. Låter tjatigt i längden, speciellt i refrängen. Inget fel på trummorna i sig dock.

En bas brukar vanligtvis uppskattas. Jag skulle uppskatta om du la till det, känns alldeles för tomt.

Kanske en schysst övergång från intro till vers, vers till refräng med transition fx, cymbaler eller dylikt.

Slingan i sig diggade jag inte riktigt, fast det är väl en smaksak antar jag.

Detta är bara något jag slängde i all hast för jag orkar skriva så mycket mer. Något du också kan göra för att få fram inspiration till dina beats är att lyssna på andra beats/låtar. Lyssna noga, ta efter dem så får du en insikt på ungefär hur ett beat skall vara och du förbättrar dig själv. Hur trummorna kan förbättras, bas/basslingor, melodier, etc. etc. Så gjorde jag.

EQ, kompressor och dylikt är också najs att veta om.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.