|
|
|
Producent
2012-04-21 12:06
|
I dont have to die, to go to heaven.
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
Producent
2012-04-22 15:56
|
inte hip hop nånstans!
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement! Boom bap lives!
|
Producent
2012-04-22 16:23
|
Tänker inte ta åt mig, I do what I do :)
|
Producent
2012-04-22 16:43
|
ta åt dig? jag fattar inte.. blir du sårad när du får reda på att din pop-musik inte är hip hop?
|
Producent
2012-04-22 17:51
|
nae, men du skriver det i varje tråd. Du vill bara starta konflikter över ditt skräp. Tyst nu, kommer inte svara.
|
Producent
2012-04-22 18:28
|
jag skriver det i trådarna där dom lagt upp pop i ett forum för hip hop.. ska du lägga upp musik här så lägg upp hip hop annars ska du skita i att lägga upp din musik här!
|
Producent
2012-04-22 18:56
|
Kommer fortsätta, ha en bra dag!
|
Producent
2012-04-22 18:58
|
jävla trotsiga bölunge
|
Producent
2012-04-22 19:00
|
come at me bro!
|
Producent
2012-04-22 19:02
|
gärna för mig
|
|
|
Jag håller mig helt utanför eran diskussion.
Det jag är redo att hålla med om är att du faktiskt postar den i något annat forum eftersom att det inte går under kategorin hiphop. Det finns ett pop samt ett rnb forum där det här beatet säkert skulle göra succé!
Ta det inte som negativ kritik jag säger bara att om det är den sortens musik du vill göra så kommer du få bättre respons och kritik i rätt forum :)
|
Producent
2012-04-22 20:49
|
word!
|
|
|
Det kunde såklart varit bättre, men jag tycker det var bra! Har inte hört dina beats förut men du gör det bra, vare sig det räknas som hiphop, pop eller något annat. Peace
|
|
|
fan ni bestämmer väl inte vad som är hiphop. så jävla typiskt whoa-kids som är så jävla yo med sina bandanas och grejer.
det här beatet är galet mycket mer hiphop är de där jävla mesarna!
|
Producent
2012-04-23 22:17
|
humptyhump: du är nu totalt dumförklarad
|
Producent
2012-04-24 07:49
|
Marcuz, tack!
humptyhump, kul att du gillar!
Pop or not, folk rappar på det? så rk sluta upp med ditt trams.
Det finns olika genrer inom hiphop these days, jag kör på det här stuket och jag gillar det. RK's typ av beats är från 90 talet och vill du fortsätta med sånt så visst, men du borde se dig omkring och kolla vad de flesta artister använder för typ av beats idag. Det är en stor bredd med allt från dubstep till pop. Du verkar lite efter och instängd.
|
|
|
Under så många år har jag aldrig behövt registrera mig här på whoa, vet inte när jag först började sitta och kika igenom trådarna där folk delar beats men det går tillbaka många år, har själv aldrig varit speciellt intresserad av hiphopen eller själv velat skapa musik, bara varit en jävel på att rimma och brukar lyssna på beatsen för att tänka mig olika arter av sång och flow som skulle kunna göra en bra låt, dumt intresse jag vet inte. Ser det som ett tidsfördriv.
Varje tråd brukar oftast ha delvis smarta kommentarer som även delar mina tankar och därav har jag aldrig behövt registrera mig, men efter att se dessa idiotiska och nonchalanta kommentarer i denna tråd så höll jag bokstavligen på att flyga i taket, vem fan säger att detta inte är hiphop? Hiphop har alltid varit intrumentala beats, en rappare, breakdance och grafitti. Även känt som hiphopens 4 element, Det ni säger här är alltså att detta instrumentala beat som absolut har en hiphop genrer skulle vara ett rnb beat? Well, ni är trattar på heltid, sångaren är den som gör beaten vad dom är, jag kan spela munspel och ändå göra det till hiphop lika väl som jag kan göra det till rnb, vill ni trycka undan potentialen i folk och trycka ner deras kreativitet kan ni tamefan leta er till ett annat forum, här ska det vara en bra gemenskap och vill ni inte försöka ta del av den så finns fragbite för er.
Tycker detta beat var ett av dom bästa på länge, och hoppas jag får se mer av dig. Tack för delningen :)
|
|
|
Tyckte också du var väldigt stor i munnen Fredrik vilket inte är speciellt uppskattat, du ska alltså vara 23 år ifrån Malmö? Well i doubt that, ditt sätt att prata och din nonchalanta attityd säger mig 18 år och inte en sekund äldre, gjorde lite sökningar och se på fan finns inte någon 23 åring med ditt namn i malmö, faktum är att personen du säger att du är inte finns alls, eftersom jag var snäll nog och se dig som 18 år och det ända alternativet om du inte vill hoppa ner till 16 så är du nu whoa's största mytoman.
Fredrik André Månsson
19930716-0136
Mölledalsgatan 167 212 40 Malmö
Lycka till. Im out.
|
Producent
2012-04-24 13:40
|
Tack för du tog din tid! Uppskattas verkligen, och väldigt roligt att du tycker om det!
Finns vissa saker jag vill ändra nu i efterhand så kommer lägga upp en till version med upplägget: 8 bars refränger och 16 bars verser istället! :)
|
Skivsamlare
2012-04-24 19:01
|
Gullig slinga, men även i mina öron rnb/pop.
http://soundcloud.com/majestictwelve Ask beavis i get nothing but head.
|
Skivsamlare
2012-04-24 19:12
|
Zebb
Välkommen till whoa, Du har inte bara lyckats registrera dig utan du har även lyckats skrivit ett totalt ointressant brev och brutet mot Personuppgiftslagen.
Spoiler10 § Personuppgifter får behandlas bara om den registrerade har lämnat sitt samtycke till behandlingen
Grattis!
http://soundcloud.com/majestictwelve Ask beavis i get nothing but head.
|
|
|
Nejdu sötnos nu är du ute och cyklar med felaktig information. PuL är inriktat på företag, föreningar eller organisationer som driver sin verksamhet med personuppgifter, kräver dom vid registrering och sprider sedan databaserna med information, då bryter du mot PuL, i annat fall är alla välkomna att sprida personuppgifter sålänge inte du kränker personen i fråga vilket jag som du själv kanske kan se inte gör, jag genererar enbart den fakta som hamnat på mitt bord och delar den nu med dig.
Om du ska spela insatt så måste du lära dig grunderna och inte bara googla personuppgiftslagen och sedan hitta på en historia för att låta allmänutbildad.
Uppskattar även att du självmant tog dig tiden att berätta hur ointressant mitt brev var för dig då jag absolut inte hade kunnat räkna ut det själv, mina handikappade hjärnceller trodde verkligen att brevet jag riktade mot RK-Studio skulle intressera alla på whoa.se. Helt otroligt att jag kunde ha så fel.
|
|
|
zebb:
haha, du äger detta.
Rk-studio:
Du är värdelös och ointressant och okunnig. pissa dig i röven.
|
Producent
2012-04-25 09:19
|
inte konstigt att hiphop går åt helvete när det finns fittor som ni som förstör den.. hur kan ni ens fucking säga att detta pop-skiten är fucking hiphop? "det går att rappa på" det spelar fan ingen roll!fattar ni hur mycket skit det går att rappa på? folk som spelar fucking visor och rappar är INTE hiphop!! ni är så jävla tröga! För att veta var hiphop är på väg så måste man veta rötterna! ni har inte den blekaste aning om någonting! så sjukt att folk är så meningslöst korkade! Och zebb.. kul att du blev medlem så du kan kommentera i poptrådarna, synd bara att dom ligger i FEL forum!! för fan! Jag lyssnar på mycket musik men skulle aldrig gå in i et forum för hårdrock och lägga upp hiphop för att jag samplade en elgitarr.. fuck off! Sen är jag varken 16 eller 18, jag bor inte på mölledalsgatan. Jävligt kul att du försöker leka detektiv, verkligen och att man berör en idiot till men om du ska försöka göra något sånt å får du se till att dubbelkolla dina uppgifter för det är ganska pinsamt när det blir fel, vilket det också blev. Zebb, vill du snacka med mig så snacka med mig.. du får till och med suga min kuk..
och till den övriga diskussionen: Fattar inte folk någonting alls? i don't give a FUCK om något är välgjort eller slavigt, bra eller dåligt.. du kan heta michael jackson och lägga upp thriller men det är INTE hiphop för det!! det finns fucking forum för er! whoa är organiserat på ett smidigt och genomtänkt sätt så att man inte kastar allt i en enda stor jävla hög, vilket man tyvärr gör nu! det finns ett forum för alla.. vill du göra pop och lägga upp det så fine, gör det då också för helvete men se då till att lägga det i rätt fucking forum! Det handlar inte om att hata, även om det finns folk här som är riktigt jävla nervkittlande, utan det handlar om att lägga rätt saker i rätt forum!
hur svårt ska det vara att förstå? jag ska försöka göra det så att till och med inavlade bönder från södra sandby ska förstå:
Om man gör pop-musik så lägger man det i ett forum för pop-musik.
Om man gör rock-musik så lägger man det i ett forum för rock-musik.
Om man gör soul-musik så lägger man det i ett forum för soul-musik.
Om man gör reggae-musik så lägger man det i ett forum för reggae-musik.
Om man gör hiphop-musik så lägger man det i ett forum för hiphop-musik.
Om man gör anna musik så lägger man det i ett forum för annan musik
Är det tydligt nog eller är det fortfarande någon som krafsar sig i huvudet och skelar med ögonen?
Lägg INTE pop-musik i ett forum för hiphop-musik!
Lägg INTE rock-musik i ett forum för raggae-musik!
Lägg inte hiphop-musik i ett forum för soul-musik!
OSV OSV!
För fan! dessa forum måste verkligen rensas! En nolltolerans borde det vara ett tag! Inget forumflyttande utan lägger man upp sin musik i fel forum så borde man bannas och få ett brännmärke i pannan där det står "trög"!
För om folk gillar pop så går man in i pop-forumet och hittar pop för om folk gillar hiphop så går man in i hiphop-forumet och hittar hiphop
men nu är det så att popforumet är totalt oanvänt eftersom alla pop-fittor lägger sitt skit i fel fucking forum! SKÄRP ER FÖR HELVETE!
|
|
|
Oj, någon missade sin nattmacka...
Du är absolut väldigt cool när du svär och använder "fucking" i varje mening, men kom ner på jorden gullgubben, jag staterade enkelt att antingen ljuger du om namn eller stället du bor på.
Och snälla du, efter att ha lyssnat på din musik, försökt förstå mig på dina tankar, lärt känna dina åsikter och insett att du lider av djup dyslexi så säger jag bara att jag hoppas du inte hoppade av skolan för musiken, kan vara ditt största misstag.
|
Producent
2012-04-27 09:20
|
zebb:
haha, du äger detta.
|
|
|
|
Producent
2012-04-29 08:05
|
jätte-äg att skriva fel saker xD
|
|
|
Tyckte beatet va nice! är det okej om jag använder det?
|
|
|
Rk-studio:
Du är värdelös och ointressant och okunnig. pissa dig i röven. Stämmer till 110%, musik handlar om kreativitet och nyskapande och shit, du kan ju sitta med dina gamla beats från freebeats.se och hooka folk som sitter o reccar i sitt pojkrum med en strumpa över micken. Det är snarare det som gör att hiphopen inte kommer någonstans en att någon lägger ut ett "pop beat" här, och någon som kanske håller på med just pop och hänger på whoa hittar detta beat och vill samarbeta med någon hiphopare och göra en kalas bra låt. Lyssnare hellre på pop en någon jävla trasig själ som gör till rösten och pratar över ett beat om hur han ska knulla polisen..... Btw inget fel på beatet...
|
Producent
2012-05-14 18:30
|
|
|
|
Nice. låter dock lite polofonisk. lr hur de stavas. skit i muppen över och fortsätt
En stor kuk är en liten tröst i ett fattigt hem
|
|
|
Piero61892
Nu missförstod du mig, jag sa att det inte var något fel på beatet och att det inte var något som helst fel att lägga ut det här. Att "RK-Studio" pratar i nattmössan vad var jag sa.
|
Producent
2012-05-15 11:43
|
Du är värdelös och ointressant och okunnig. pissa dig i röven. Du inledde med ''Stämmer till 110%, direkt efter det citatet. Så jag missuppfattade det hela. Ber om ursäkt för det.
|
|
|
citera fel person, my bad :P
|
|
|
Skönt beat! Sen att massa småungar klagar på att det är för popigt, är bara töntigt
Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det.
http://www.myspace.com/johanawesome
|
Producent
2012-05-16 22:09
|
tackar!
|
Producent
2012-05-16 22:58
|
haha vilka idioter folk är allvarligt talat, har inte läst nån kommentar förutom den översta.
och jo. detta är hiphop. (finns många sub kategorier i genren hiphop)
det blir vad man gör det till och väljer vilken acapella som ska ligga på.
Gtfo alla haters.
ciao
beatguru
|
Producent
2012-05-28 07:34
|
tack bamzor!
|
|
|
Skulle lätt kunna lägga några verser på det här beatet, det var sjukt skönt, det är min åsikt, det flyter på rätt skönt. Peace.
If u never chase your dreams, u will never catch them.
|
|
|
höll på o garva ihjäl mig över hur visst folk beter sig. soft beat o ja hoppas ja får höra någon lägga några rader på det!
u make the music so u decide what to do with it!
|
|
|
o i gotta say, gör klart denna: http://soundcloud.com/heilon/ontherisetest
|
|
|
Schyst beat. Pianot låter riktigt bra, vad är det för vst/synth du använt dig av? lag t mycker tid på mixen utav pianot?
: )
soundcloud.com/brormusk/sets
|
|
|
jag tycker inte beatet är nått att hänga i granen men dom som säger att det här inte är hiphop är ju ganska efterblivna. det skulle ju funka alldeles utmärkt att göra en hiphop låt av den här om man nu tyckte att den va bra nog.
det är mycket som kallas för hiphop som inte är hiphop i dagens samhälle som jag absolut håller med om men jag fattar inte varför man inte kan kalla det här för ett hiphop beat?
för att beatet inte består av samplingar eller?
och vad ger dig som enskild individ rätten att bestämma att det här inte är hiphop?
frågorna är till dom som vill svara och inte till nån speciell person.
|
Producent
2012-06-22 19:05
|
o i gotta say, gör klart denna: http://soundcloud.com/heilon/ontherisetest Tack! Kan tyvärr inte det, då det inte är min text. Det var bara ett litet test, min polare ville höra hur jag lät på engelska. Texten tillhör till en av mina favoriter Niprone. Jag har försökt skriva lite men är väldigt torr just nu. Schri, pianot är gjort i Reason, har icke lagt ner mycket på mixen, endast lite reverb.
|