[Söker kritik] PS - Projects

Vår Hiphop - Beats

[Söker kritik] PS - Projects

Mitt första beat.
Låt mig veta vad ny tycker och vad som ni inte gillar med det framför allt!

Trasig lampa
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Ingen som har något att säga?
Trasig lampa
Bra första försök. Du behöver lite musik teori, t.e.x att börja använda kompressor för varje trumljud. Jag börja med först med kicken. Jag bruka använda raito mellan 4:20 till 6:20, beronde på vilket drumsound jag vill ha. Thershold är ca mellan -6 till -9, attack ca mellan 5 till 25 och realse är ungefär 200.

Och så här fortsätter jag tills jag ha fått en bra drumljud. Komihåg att inte kompressera allt för mkt, då dör trummorna och livet i själva beaten. Men de viktigaste är allt ljud (för mitt tycke) måste kompressera ut!

Nästa steg är eq. Där varierar allt bero på vilket sound du vill ha. Det finns guider på nätet hur man eq:a trummorna, men de viktigaste att man t.e.x hihat dra ner lite av diskanten, för annars gör det ont i öronen och då bli beaten helt värdelöst att rappa på.

Sen bruka jag lägga lite reverb på hihat o snaren. Kicken behövs inte, för att då bli det lite muddig i soundet.

http://www.benvesco.com/blog/mixing/

Denna sidan är utmärkt, för dig som som skapar beats. Jag hoppas detta ha hjälpt dig på vägen.

Tack för en otroligt hjälpfull kommentar och tips av sida, ska testa det du sa och så ska jag kolla in sidan och träna på mixning! Uppskattar det som fan!
Trasig lampa