I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

C-walk.. var?

Vår Hiphop - Breaking

2004-09-07 16:33

C-walk.. var?

Shoo.. jag har en fråga, e det nån som vet om man kan börja på c-walk nånstans i GBG området ? eller om det finns nån guide lr instruktionsvideo på internet lr nått man kan läsa e fett intresserad av det..

tack i förhand o peace ..!

AnDrA SiDaN..
We in the streets playa get yo mail,
It's two places you can end up, either dead or in jail..

2004-09-07 16:55
tanka hem olika klipp av folk som crippar så kan du lära dig. cripwalk är ingen vetenskap...

2004-09-07 21:50
inte för att dissa någon....elller jo OM DU ÄR SVENNE SKALL DU INTE GÖR C-WALKS!!!!!!
YO BROTHER YO COUSIN YO AUNTIE’S A BITCH
YO GRANDMA YOU UNCLE YO AUNTIE IS GAY
YO NIECE YO NEPHEW YO GRANDPARENTS SUCK

2004-09-07 21:50
hehe soft mannen tack.. ey men hur lång tid tog d o lära sig då? hur mkt träna du, typ varje dag lr så?
AnDrA SiDaN..

2004-09-07 21:52
ckrim: det spelar la fan ingen roll va fan man e för nationalitet.. det e som att säga att rapp e bara för negrer.. mannen hat föder hat, chilla.. o btw jag e inte "svenne" nej.. peace..!
AnDrA SiDaN..

2004-09-07 22:12
man, youre a player but only because youre playin yourself.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-07 22:50
gör som mig....kolla på andra o ta efter...jag kan det på grund av att ja kolla på min bror som knappast e proffs...nu har ja min egen stil o crippar runt på festernas dansgolv...haha...peaaaace
It's a matter of bombin' , knowin' that I can do it.....

2004-09-08 15:39
man tackar..
AnDrA SiDaN..

2004-09-09 12:45
undrar samma som mayalee F19....?
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2004-09-09 22:49
Cribwalk? Ja, jag gör en "cribwalk" så fort jag går in i duschen...

Ärligt talat, riktiga B Boys vet att man inte drar in C Walken i breakandet. Folk har fan blivit poppade av dom blåklädda banditerna pga det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-10 11:45
draken -are you fo real?
/scoobi
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se

2004-09-13 23:35
"This is not a dance, it's a lifestyle". C-walk är en sorts markering av tillhörighet, och att enbart kalla det dans vore att bagatellisera betydelsen det har för vissa. Sedan kan man tycka vad man vill om det, och med breaking har det väldigt lite gemensamt (enda anledningen till att jag tillåter det är att diskussionen lämpar sig bäst här, tror jag).
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man

2004-09-18 14:40
allt du behöver göra e följande: rör båda fötterna samtidigt fast åt olika håll...:-P

there u go!
"But thats like.. ur opinion man"

2004-09-18 23:54
Ladda Hem Clips Det Gjorde Jag Men kan inte helt tex kolla på Xzibit Kolla på han hur han gör det
- www.myspace.com/younghe8

2004-09-22 23:01
NEJ.. c-walk e inte gängrelaterat längre det har förändrats med tiden. tror ni på fullaste allvar att lil bow bow, dub-c, xzibit skulle göra den annars ?!

2004-09-23 10:17
burkish har rätt.. fan alla som dissar c-walk vf går ni ens in på den här threaden .. ni som vill ha c-walk videos, borde söka på kazaa, dc och google.. simpelt "c-walk" o tryck på sök knappen så hittar man.. jag har fått hjälp här o ja har övat o börjar bli fet på d .. tackish alla peace out!
AnDrA SiDaN..

2004-09-30 22:13
på 70-talet för c-walk utmärkande för crips, sen snoddes detta av bloodz och dom skapade sin bloodwalk som i princip e lika, sen började barn och ungdomar med crip walk, detta gav trubbel och de blev dödade av bloodz osv som trodde han var crip och dödade av crips för att han snor deras walk. sen kom dom på clown walk lite mer energetisk barn version utav c-walk för att föra in c-walk in i hiphop scenen fast utan allt trubbel, acceptera detta.

2004-09-30 22:14
Och för er som vill lära er som LeChux sa gå in på www.thecwalk.com och ladda hem bucac's lektioner, öva och öva sen sitter det.