I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt.
Läs Mer »
Whoa Community
Allmänt om whoa
Svensk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Request / Önska
Utländsk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Vår Hiphop
Graffiti
Producenter & DJs
Breaking
Audio & Video
Beats
Battle & Cypher
Lyricism
Samarbeten
Emceeing
Övrig musik
Reggae & Dancehall
Soul & RnB
Elektroniskt
Rock, pop & annat
Klubb & Konserter
Stockholm
Göteborg
Skåne
Övrigt & Utland
Festivaler
Hobby & Fritid
Kultur & Media
Datorer & Teknik
Konsol & PC-Spel
Sport & Idrott
Övrigt
Blandat
Webbsidor
Vardagsfilosofi
Köp & Sälj
Specialforum
Populära
Senaste
Aktiva
Whoa Shop
Kontakta Whoa
tips på flare?
Vår Hiphop - Breaking
Tillbaka till forumet
stääjv
2005-09-25 12:46
tips på flare?
nån som har tips på flare? kan ta mig runt ett varv men sen är det stopp!:P
tjaaaa!
B-Boy_Soo P38
2005-09-26 00:52
eat noodles then you fly ...
naa im joking but mmmm ... as mighty said, work with arms
and strengthen your legs and swing them
and its also important to keep one leg up hard in the air
just do them alot you will get it
B-Boy_Soo / Diffusion
Timon_B P38
2005-09-26 15:02
haha aa det låter verkligen bögigt att förklara flare.. men nu har du allt du behöver veta..sära på benen psuha röven uppåt när du är bak, onär du e fram stå som man gör V kick o sedan på sidorna e d som en L kick:-P
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
hökers_krökers P39
2005-09-26 15:07
"eat noodles then you fly ..."
korean noodles?;)
ägg nudlar hjälper dock;)
stääjv
2005-09-27 17:23
okej tack tack:D
tjaaaa!
Ghetto-Blaster P40
2005-09-27 18:19
hur står man som man gör e v-kick?
så sant
Timon_B P38
2005-09-27 22:52
V kick e när du har händerna i marken o fötterna framför dig..det e nog den bästa förklarningen
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
hökers_krökers P39
2005-09-28 12:10
man ska väll ändå inte göra en v-kick..då blir de ju flaresandwitch eller va den heter?=P eller?
kicka bara allt du har, spänn ut benen å försök lyfta upp höften..när du byter från arm till arm luta dig mycket på dom..
hmm lite svårt att förklara, kolla på nån film å träna bara..om och om igen hela tiden sen upptäcker man ju själv lite små tekniker då och då..
men nöt inte för mycke bara så ryggen pajjar! hihiiiiiiiii
Timon_B P38
2005-09-28 15:56
okej men stå i V-kick med särade ben..o kanske lite längre ner..men man ska inte en stå i den man skall åka förbi detre olika sidorna..:-S..aja shiit the same du lär dig:-P
stääjv
2005-09-29 08:53
tack men typ det knäpper i mitt ben så får jag ont typ jämt när jag försöker det:( vet inte riktigt varför tror inte att jag är för stel i allafall
tjaaaa!
ramii P36
2005-09-29 16:42
när du kommer runt så hmm svårt o förklara upp me höften och benet som "sparkar" upp farten igen den måste högt upp typ. Inte det benet du startar med utan den andra snackar jag med.
svårt o förklara bara o träna på.
The world will never agree on what exactly Breaking is... And if the world ever does agree, then I guess it wont be breaking anymore." <br> - Kujo
stääjv
2005-09-29 17:37
okej okej. hmm jo jag undra också hur fan tränar man upp stil:P? typ toprocks och sixsteps och sånt. skitsvårt ju
tjaaaa!
Borttagen
2005-09-29 17:45
stääjv:
Skapa ny tråd om det får du massa tips ;) Fast egentlien går det inte tips om hur du ska få stil. Det en sak man tränar upp inviduellt. Alltså bara dansa till musiken, kanske ser fult ut i början. Men senare slipas de flesta stegen och sen kommer stilen. Försök inte baita eller något, snyggt med en helt egen stil.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moriginal P43
2005-09-29 19:06
stääjv P0
Stil är inte moves utan det handlar om hur du gör dom. Stil kommer oftast naturligt allt eftersom.
Murda Moe, Floorists, Karlstad/Oslo/Bergen/Melbu
djas P42
2005-09-29 20:04
så sant så sant moriginal
mycket bra sagt:)
Tillbaka till forumet