I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad innehåller i ett bra jam?

Vår Hiphop - Breaking

2006-02-28 19:53

Vad innehåller i ett bra jam?

Jag tänkte fråga er som finns här på Whoa vad ni tycker är bra med jams.

Är det viktigt att det är ett jam med tävling eller är det schysstare med jams utan tävling?

Är det prispengar som avgör om jammet är intressant att komma på? Eller är det gästerna?

Allstå är ett jam med showbattle med inbjudna gäster intressantare än att ha en tävling?

Nämn gärna något jam som ni tyckte var bra och motivera gärna varför ni tycker det.

Vi i BEATnicks crewet vill gärna bidra med ett jam inom snar framtid och frågar därför vad ni tycker är bra.

//Winnie Wu aka Wugirl

Om ni är blyga med era åsikter här på whoa så får ni gärna maila mig: [email protected]

BEATnickz
Soul Warriors

2006-03-01 11:30
Om det ska vara tävling så helst ett annat format 2 vs 2 som e på varenda jam som görs i Sverige typ... Typ 5 vs 5 eller crew vore kul. Är ju nästan bara 1 tävling per år för mer än 2 pers (SM).
Några andra viktiga faktorer är objektiva domare och en bra DJ.
"It's time to philosophize with the hammer and crush some illusions..."

2006-03-01 14:08
Som DON-BARTOS säger... Ett crewbattle på kring fem pers vore festligast tycker jag!
--------------S--------------- 

2006-03-01 17:41
bra beats att go off to, nice gäster tex. Ken Swift....men det som ofta suger me ett jam som har tävling tex. 2-2 är att dom som annordnat jamet tycker att FÖR många anmält sig till battle, och sen har dom nå jävla gayass uttagning till battle p.g.a att tiden inte räcker till lr nåt annat...sånt e verkligen patetiskt...man vill ju battla även om man får stryk ;) men annars ere de väl bra musik, nice gäster lr domare, lagom me chypers som gör det till ett bra jam!

2006-03-01 21:57
Tack för svaren här och ni som har mailat mig!

Lokalen är stor, större än Lava (Kulturhuset) med yta. Så det finns möjligheter till flera cirklar.

DON-BARTOS
Jo håller med om att formatet mindre än fem personer är kanske för vanligt nuförtiden. Men det är nog för att det är lättare få fler deltagare på så sätt.
BEATnickz
Soul Warriors

2006-03-02 08:59
CREW BATTLES...de e för lite sådant i sverige de e därför vi suger crew messigt me alla andra länder...ha crew battles så man kan få reppa hårt me sin grupp!
Octagon crew,
killa clowns reppin the whole leftover fam.

2006-03-02 13:20

2006-03-02 13:48
Crew battles! Crew battles! Crew battles!

2006-03-02 14:21
Crew battles är fettast...men även så håller jag med om att det borde vara battle från första rundan eller vad man säger. Mer battles. Man kan göra uttagningarna ,dvs battleserna, tidigare på dagen med mindre publik och sen på kvällen när dem 8 bästa ,tillexempel, är kvar då kan man bjuda in folket publiken. Då slipper folk se allt. Det är bara vi "rostiga" breakare som pallar se allt.

peace

"Ja snäll är han" Lil Cesar aka KillaH Kid

2006-03-03 10:18
jjjaaaaa crewwww battle!
--------------S--------------- 

2006-03-03 20:36
Helt klart crew battles..

2006-03-04 19:16
crew battles och bra dommare som har koll i dagsläget...

2006-03-04 23:37
fidde e skön...
Octagon crew,

2006-03-05 20:09
Vad tycker ni om ett mix crew battle?

Till exempel med Mix crew är:
Att man anmäler sig som ett par. Sedan så lottas man ihop med ett annat par. På så sätt blir man fyra personer som battlar tillsammans.

BEATnickz
Soul Warriors

2006-03-05 20:11
Roligare med en 4vs4 för riktiga grupper isf :p

2006-03-06 00:13
eller allstar
varje stad skall represtentera sin stad
Octagon crew,

2006-03-06 11:55
a shit vi måste bara kolla vilka som kn köra från falun eller nej just ja vi är ju bara tre:)

2006-03-06 12:25
IT's in da cirkles... fokusera mindre på tävling
/fred och kärlek

2006-03-14 21:58
tävlingar och non sorts pris inget större.. men bra DJ e ett måste även m det ej e tävlingar i jamet
Zegaaa ^^

2006-03-16 15:05
Ett gäng förbokade/annonserade artister, några oväntade överaskningar, en lång (så lång det krävs / intresse finns) open mic session, live graff på sidorna om..! :]

2006-03-16 17:54
Jag har aldrig varit på Jam, men de står på listorna att jag ska göra det så snart som möjligt. :) Och med mina förväntningar på ett bra jam, så ska de vara bra flyt under hela dagen och inte för små utrymmen ifall det är mkt folk.
Som många andra har sagt också, bra DJ.

PLUS! jag vill se mer crew battles, det blir mer variation och grymt kul att kolla på. Gillar när man kör shower i crews också, sån jävla respekt för dem som gör en snygg koreografi och gör härliga moves, endel har en sån jävla fantasi.. d;

ta med gott humör, ;)

"Bring your happy feet!"