|
|
|
|
|
Breakmusik
Detta är musiktråden v2, snyggare och bättre än den förra. Posta musiktips, fråga om låtar, och så vidare. Allt musikrelaterat snack (som även är breakrelaterat, det vill säga) sköts här, så enkelt är det.
Några pointers:
*Var gärna tydliga, artist och titel är värdefull information.
*Prata helst inte om var eller hur man kan ladda ner copyrightad musik (kolla punkt 10 i reglerna om ni undrar varför).
*Ifall ni vill veta namnet på en eller flera specifika låtar som spelades i ett visst event eller battle, länka då gärna ett klipp där det går att se/höra vad det rör sig om. Detta för att inte fylla tråden med en massa obesvarade frågor.
*Blir ett inlägg fel, posta då hela inlägget igen i stället för att skriva "oj jag skrev fel, jag menade så här" (felaktiga inlägg rensas bort med ojämna mellanrum). Allt för att detta ska fungera så smidigt som möjligt.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
vad heter låten i början till nono's trailer. finns att tanka på style2ouf.
The world will never agree on what exactly Breaking is... And if the world ever does agree, then I guess it wont be breaking anymore." <br> - Kujo
|
|
|
DJ4joy - funky violin
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke
|
|
|
nån som vet vad james brown låten heter som flomo (focus & hatsolo) dansar till i semifinalen eller finalen i circle kingz? den mot rsc (tek&luigi)?
Norrland represent
|
|
|
ramiii: låten är från linkin park- meteora
"A good dance is when you give a better impression of the music." <br><br>
|
|
|
tjabbaoo! ja undrar vad låten heter i foolish trailer...så GRYMT bra ..simma lungt PÖJKA
REACT RICOCHET CREW
|
|
|
masta killah- no said date
|
|
|
såg på en I.B.E film från 2005 tror ja att de..va en låt som började med caaaan youuuu diiiigggg iiiiit från aa va fan den där klassiska filmen heter..vore ball om någon visste va låten heter för den va grryyyyym
REACT RICOCHET CREW
|
|
|
SNÄLLA NÅGON SOM VET VAR JAG KAN FÅ TAG I DETTA BEATET SOM SPELAS ELLER JA BÖRJAR SPELAR TYP 1.32 IN I VIDEON. TACKSAM FÖR SVAR =D www.youtube.com
aaaaaaaaaah duuuuuuuuu..
|
|
|
-Ice- : "Mr. Fantastic" av danmarks stolthet DJ Static.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man
|
|
|
Naughty By Nature - Hip Hop Hooray (Skit Bra) Cheryl Lynn - Got To Be Real Cissyhouston - Somebody Masta Killa - No Said Date Henry Mancini - Police Woman Theme Rock Creek Park (vet ej vem som har gjort den)
|
|
|
Blackbyrds har gjort Rock Creek Park. Nån som har titeln på låten som går typ "poco poco loco" och sen sjunger dom "diabolo" eller något liknande. Och nån som vet vad låtarna heter på Circle Prinz-trailern: http://www.youtube.com/watch?v=gPKYn92UQU0Några bra är: Can - Vitamin C Cymande - Brothers on the Slide Electric Indian - Rain Dance Babe Ruth - The Mexican Original Tropicana Steel Band - Yellow Bird Roy Ayers - Brother Green The Jackson Sisters - I Beleive in miracles
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
nån som vet va orginal låten som ll cool j och jennifer lopes samplat i låten control myself. haft det på tungan ett tag men kommer inte ihåg. hoppas nån vet.
peace
DA DIFFCLICK
|
|
|
Här är länk till visual shock filmen. Vill gärna också veta första låten. http://www.youtube.com/watch?v=iBBgGvpul3E
seriöst oseriöst håll er till lunarstorm
|
|
|
Ahaa första låten heter organ doner tror ja! Men artisten heter "Dj Shadow" Forsure;)
Har har ni några sköna Break musik ;)
Dj atom x Mohawks - The Champ Zeb Roc Ski feat. Def Cut - Battle Introduction ~Killa B - boty 2003 mixtape (edited) BOTY-dj static-my territory
Ha mer :D
STD CREW, We Got A Vision, Do U?
|
|
|
det finns en låt som en tjej sjunger i ... värsta sköna old school...
hon sjunger typ " I believe in merical, I believe in youuuu " nån som vet`?
Östergötlands Finest :P hehehe
|
|
|
parra:: det är Jackson Sisters - I belive in miracles
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
|
|
|
den är väl den orginala,, det är en remix som du menar tro ja XD
STD CREW, We Got A Vision, Do U?
|
|
|
I Groundeds trailer är den andra låten Studio B - I see girls den första vet jag inte
|
|
|
den första låten är basement jaxx - onyx
Zegaaa ^^
|
|
|
någon som har DJ KID SKRAAM BREAKWARS II ?
|
|
|
Glöm inte bort att julafton är 24/12 detta år också!
|
|
|
aa fast den hette inte shoot. den hette made you look men tack ändå =)
|
|
|
PLZ help me.. en as fin låt som jag måste veta vad den heter., den är när lilou battlar physicx i bc one 05. har den länkad. de är första låten. http://www.youtube.com/watch?v=6cP2tt1Cmis
Pluss den är med när junior battlar darkness med nån gång:P
THX.
|
|
|
Tjoo!! är det någon här som vet vad den andra låten i the ends trailer heter http://www.youtube.com/watch?v=-8h5td_9mpU.
|
|
|
mad ad Menar Du James brown - since you been gone ? :)
|
|
|
någon som vet nån låt med Jul Tema ?
|
|
|
putte_boy
eazy-e - merry motherfucking x-mas haha men den kanske inte går att breaka till
Östergötlands Finest :P hehehe
|
|
|
putte::run dmc har en jul låt som funkar att breaka till, lite slö men duger.
RUN DMC - Christmas is hollis
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
|
|
|
.. BOTY 04a filmen när man ska in på battle menyn så finns det en låt.. tror dom heter ngt sånt crossroad bboys.. eller låten men hittar ej den?? kanske non som har eller vet va den heter?
Zegaaa ^^
|
|
|
Någon som har låten eller vet vad den heter??
http://www.youtube.com/watch?v=4AsOWTNiciU
/B-Boy batstore BZ-Crew
|
|
|
b_boy_batstore
Jag har den på min data . men tyvärr inget namn på den.. adda msn så kan jag skicka där : bboy_alexx@hotmail.com
Zegaaa ^^
|
|
|
Lite sköna låtar o träna till .
Anglo Saxon Brown - Disco Music Masta Killa - No Said Date Basement Jaxx - Onyx Redman - Time for Some Action Dj Woodo - Footwork Black Opz - battle cry
Zegaaa ^^
|
|
|
|
|
|
låtar att träna till : LL Cool J - Mama Said Knock You Out . The Roots - Dont Say Nuthin' . DJ Ben BOTY Mixtape - Cissy Houston - Think It Over . Showbiz & AG - Soulclap . James Brown till exempel : Give It Up Or Turnit A Loose, Get Down On The Goodfoot, m.m. Breakestra - Champ . DJ Shadow - Organ Donor . DJ M@r - Breakin' (PIRATES) . FRED .
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke
|
|
|
|
|
|
första , drifters videon , Mfb - family affire , Hmm lita inte på min stavning fast det är så jag kmr ihåg den hete
Zegaaa ^^
|
|
|
Pinetree Manu dibangu - Soul Makossa skulle jag tippa att du menar
B-Boy Fun-K from - "Dont ever underestimate the power of stupid people in large groups" Häh
|
|
|
ah tack fast det är inte den :P fast soul makossa är grym!! det är typ en vers först när dom håller på och sjunger "poco, poco poco loco" eller nåt och sen kommer refrängen som går nånting såhär:
"diabolo! (trumpet:) dun dut, dut duru dun DUN! diabolo! dun dut..."
haha fan vad svårt det var att förklara, fast jag tror man fattar om man vet vilken låt det är
|
|
|
okej.. har jag misstagit mig då? elelr är inte refrängen i soul makossa "diabolo dönödönödön sing that song".. lr nått? :p
B-Boy Fun-K from - "Dont ever underestimate the power of stupid people in large groups" Häh
|
|
|
nä det tror jag inte.. soul makossa går väl mer "mamma ko mamma sa mamamakosa (+ en gång till)... heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey soul makossa"
:P
|
|
|
hm är nog jag som trodde att din låt var soul makossa då :) vad hette den du va ute efter?
|
|
|
jag vet att många är riktigt sköna, men jag frågar ändå..
james brown-låtar?, go!
|
|
|
äej jag vet fortfarande inte!
James Brown:
Blind man Can't take it with you Cold Sweat For goodness sakes, just look at those cakes Funk bomb Funky drummer Funky Women Get on the good foot Get up offa that thing Get up, get into it and get involved Give it up or turn it a loose Give me some skin I can't stand myself (when you touch me) I don't want nobody to give me nothing I need help I got a bag of my own I refuse to lose Licking stick Make it good to yourself Mother popcorn Papas got a brand new bag Sex Machine ... Since you been gone (!!!) Soul Power Superbad There it is There was a time
okej alla kanske inte är värsta breaksen men de går iallafall att dansa till mer eller mindre!
|
|
|
Håller med Pinetree! James Brown (R.I.P.) rules! Det feta med hans musik är att man kan ofta välja om man vill köra till beatsen, hornsen, funkiga gitarrerna etc. Skriken är grädden på moset... Kolla "Best of Ken Swift" när han rockar loss till "Blow Your Head" (skriven av James Brown & Fred Wesley, Brown spelar den flippade synten) - det passar perfekt!
|
|
|
för dom som inte visste har pinetree aka lockboy GUNMAN 10 plattor av james på sin dator om jag inte minns fel !
|
|
|
14 Baby! Fast bara 1 på LP, känns inte alls bra, måste inskaffa flera snarast!!
Har "hittat" två breaks som är fruktansvärt bra: The New Mastersounds - Nervous The New Mastersounds - One Note Brown underbart band!
|
|
|
Kajaman , andra låten i din första trailer heter : Rhythm Heritage - Sky's The Limit !
|
|
|
hittade äntligen låten ja har letat efter i flera månader!!
third guitar - baby dont cry
AMAZING!
|
|
|
tipsa om lite sköna latino breaks, ska ha dom till toprocks främst !
|