I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Undervisningsmetod (debatt)

Vår Hiphop - Breaking

   

2006-11-27 12:45

Undervisningsmetod (debatt)

Fråga: Har man i regel lättare att ta till sig något om man känner sig trygg i en grupp?


När jag började dansa blev jag ganska förvånad över att ingen av lärarna gjorde någonting alls för att eleverna i gruppen skulle lära känna varandra.


Jag antar att det är olika från skola till skola men när jag pratat runt verkar det vara så på dom flesta ställen att lärarna inte gör några försök att få gruppen att känna sig trygg.  Detta i sin tur anser jag skapar en fokusering på individen och en slags elitism, konstigt nog har jag märkt att detta är värst på nybörjar nivå och minskar när man går upp några nivåer.


Sen anser jag också att det blir lättare att utvecklas som dansare om man känner den man dansar brevid. man kan hjälpas åt om någon inte hänger med. Det blir också lättare att ta och ge kretik så man inte behöver hitta sina egna fel hela tiden utan får hjälp med det. Antagligen blir klasserna roligare också.



Hur undervisar du? Och varför?

Hur undervisar din lärare? Trivs du med den metoden ?


/Yannick

 Boogie Down BUSH