I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ont om folk på JAM!!

Vår Hiphop - Breaking

2007-03-04 01:58

Ont om folk på JAM!!

Först en massa FETA PROPS till er alla som anstränger er och ordnar JAM´s! (Senast nu i kväll på Huset i Huddinge)
Så vi andra kan få komma och njuta av dem!
Keep on doing it!!!!
Kan dock inte hjälpa det men en reflektion jag gör är att det fortfarande är samma problematik som på -80 talet!!!
(det kommer för lite folk) 
Före -86 hade vi inga jam utan fick snällt hålla oss till de "vanliga" discon / ungdomsgårdar som fanns, vilket va cool eftersom det där fanns FULLT med "vanliga" folk (se tjejer) att impa på!!!!
Efter 2 Def Days jamet -86 tyckte vi att vi kunde köra våra egna party`n, vilket vi gjorde o de kom folk eftersom HIPHOP va hyffsat stort då!! Men det va ändock samma "trista" stämning!!!!!
Alla bara stod o väntade på nästa showcase o efter det sista gick alla hem!! (ni andra som va mè kan ju intyga)
Jag misstänker att så länge det utannonseras Breakdance / Hiphop jam så lär det vara på detta sätt i sthlm tyvär, eftersom vi är för få Hiphop entusiaster!!!
När jag tänker tillbaka, gjorde vi faktiskt en sak annorlunda...........
Vi hade i princip ALLTID de 4a "elementen" representerade för att alla (så många som möjligt skulle komma) något jag kan sakna nu för tiden!!!!! (även om jag själv kan stå o njuta hur länge som hellst av bra dansare o DJ Jam One)

Vore kul med lite konstruktiva inlägg i debatten!! 
Hiphop never stop!!
Micke / M Jay
IC-Rockers
Ps:
Btw så va D som Elvis sa jag o min familj som va med  i Från koja till slott!!

First Move -82, Crazy Moves -83, Double M Crew -84-85
IC-Rockers 85-89, Popping & DJ Comeback -06.

2007-03-04 17:13
Håller med om att det blivit så sparerat inom Hiphopen, dags att ordna ett nytt "2 Def Days" kanske.

Bronx

2007-03-04 20:40
jag försökte få igång något liknande med en polare för några måndare sen men abslout ingen tog oss på allvar.
jag hoppas någon verkligen lyckas, skulle vara så galet tungt för oss som inte var födda innan 86 :P
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se

2007-03-04 22:39
jag håller med om att det är ett problem även om jag inte vet något om hur det var förr. det jag skulle tycka var trevligt var om det kunde bli klubbar som arrangerar jams också, jams som inte handlar om tävla utan om att jamma. jag vet inte varför det inte är så, eller så kanske det finns.

missförstå mig inte nu och säg "det kan du ju närsomhelst när du går ut" det är sant men hur ofta är det 30-40 breakare på samma ställe blandat med vanligt folk, sånt skulle vara kul.

MVH/ Yannick
 Boogie Down BUSH

2007-03-05 08:52
COOL!!
Lite konstruktiva tankar kom det!
Upp för fler........
/M-Jay
Ps:
D-light där satte du huvet på spiken.
First Move -82, Crazy Moves -83, Double M Crew -84-85<br> IC-Rockers 85-89, Popping & DJ Comeback -06.

2007-03-05 09:14
det låter hur grymt som helst, jag hoppas att någon drar igång det här på riktigt :D

2007-03-05 13:17
det svårt att göra sånna jams med liten budget som dom flesta jams har .att betala dommare.mcs ,writers + burkar,djs.

men om man sitter på grym budget do it!
DA DIFFCLICK

2007-03-05 21:25
grunden är väll bra sponsorer och ett stark kontaktnät man kan lita på. och självklart viljan att göra det!
skulle vara galet tungt att få två dagar med ALLT.

2007-03-05 22:37
det var ganska mkt folk på det senaste gbg jamet :P o de hade då inga sponsorer 8-) jaja de e nog sant de endå..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-03-06 12:41
vi demosterar utanför cocacola tills dom skänker 3miljoner till hiphopen

2007-03-06 13:37
hahaha
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-03-06 14:24
är det någon här som minns att det faktiskt var 2 "hiphop dagar" på gammla Mondo 2004?
där var alla 4 elementen inbalndade, och som jag minns det var det helt underbart och klockrent!
det var showcases, opencirkel, openmic, föreläsningar, utställningar, debatter osv.
någon som minns?
och vem arrangerade detta?

2007-03-06 14:30
Pengar, pengar pengar!!!
Mmmmm en grym budgett gör ju inget!!!
Men man måste ju börja nånstans, om vi nu kan prata om att börja 25 år senare hahaha...
Men då kom Sverige Eliten hit inte för pengarna. Grejen va att få visa upp sig inför andra "likasinnade" Pengarna får man dra in via andra typer av jobb / gig!  När man börjar vända sina egna ryggen tappar man också dem som sina största supportrar.
Det är ju i vårat egna intresse att byta erfarenheter / inspireras av varandra för att inte STANNA i utvecklingen.
Läser man i alla forumen här så har alla grenar/ element i princip samma problem. Måste vara bättre att jobba ihop!!!
Som "nygammal" i gemet è jag fortfarande optimistisk, de oldschool heads jag pratat med är positiva men lite skeptiska till att få ihop grenarna igen!!!
Ni alla unga hungriga får väll hjälpa oss "gamlingar" med motivationen!!!!
Skulle det vara intressant att samla ihop en
Oldschool line up V/S en new school line up xempelvis?
Eller kanske bara ett Def days jam 20 years later!!!!
Mera feedback o synpunkter TACK!!!
Kanske nån mer oldschool än D-light har synpunkter???
M-Jay

First Move -82, Crazy Moves -83, Double M Crew -84-85<br> IC-Rockers 85-89, Popping & DJ Comeback -06.

2007-03-08 13:58

Håller med om att det är synd att folk inte komemr om det inte finns några prispengar eller en tävling överhuvudtaget. 
Skulle va dope med jams utan tävlingar nån gång. 

Above the clouds!

2007-03-08 15:52
aa, näe fan det är klart folk kommer om det är jam :D ja och alla mina polare försöker infinna oss på så mycket som möjligt bara. det är skitnajs ju ! det är jams man längtar efter!

2007-03-11 00:36
hb_perpetrator: sant att man bara längtar till nästa jam, men inte alla går om det inte finns pengar med. och det är därför det inte alltid är så mycket folk. tyvärr.

2007-03-17 01:11
alltså det var länge sen jag nästan kunde ta till våld för att få ur mig att de fyra elementen hörde ihop,  och jag har knappt haft något med hiphop att göra på senare tid, men jag blir fan rörd av det här. klart ni (noterar ni att jag inte säger vi!? ) måste styra upp fler jams.
men jag vet inte. kanske blir det så här till slut? peter pan blir väl vuxen till slut?

2007-03-17 11:09
Allt blir ju vad man gör det till!!
Vill nån gå åt ett annat håll så är det ju svårt att stoppa det!! Dock verkar de flesta sakna de andra "elementen" och helheten de skapar tillsammans, jag har fått många feedbacks på att det är så!! Själv är jag snart 39år UNG så jag kan nog kallas för vuxen och det va många år sedan jag engagerade mig så här!!!!!
Bara för att det är så fruktansvärt KUL!
Så igen det blir vad man gör det till och bara din fantasi sätter gränserna!!
M-Jay
I-C 4 life.