I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-09-10 09:41

Cripwalk

shuue kan någon lära mig mer om Cwalk ? har det som projekt och jag behöver fakta! :)
[email protected] adda om ni kan berätta

Peace N Feeze

(Inlägget flyttat av Mabande 2008-09-10 11:21:17)

Dont' Follow The Beat Will Follow You !

2008-09-10 10:23
google is your friend...
somos humanos, animales trabajando en lo urbano a veces vamos a las fiestas

2008-09-10 12:47
men för fan, är så less på den där frågan om cripwalk!
detta är ett forum för bboying/breaking!
och jag tycker inte att cripwalk hör hit för 5 öre!

goggla eller leta nånstans på wikipedia och kom aldrig med dessa frågor igen !

Up north crew - brothers in arms

2008-09-10 12:54
Sant man de hör inte hemma här!
''Lil' King Remy'' '' Brain Damage ''

2008-09-10 16:13
Lyssna inte på Cazanova... Han är 12 år liten fjortis (känner honom). Han vet inte riktigt vad han gör.
Så om nån kunde låsa eller ta bort tråden skulle det vara bra. Eftersom Cripwalk inte hör hemma i det här forumet, eller nåt forum alls för den delen.
*Världens bästa forumsignatur*

2008-09-10 16:29
it aint a dance. du måste vara med i ett gäng som jag för att få göra det, säger ju sig självt

2008-09-10 19:36
hey, wud up doogz!
till alla intresserade...kom ner till göteborg (westside!). vi är ett gäng i "da hood cats" som kör varje tis- ons- och fredag mellan fem och sju på kvällen ute i frölunda i folketshus...men kom i tid för erik och jessica brukar bli sura annars.

mvh!

/gunnar gunz!
"How are you supposed to move forward as a individual if you’re not original" -phonetic

2008-09-10 20:20
HAHAxD

Varför känns det som om denna fråga kommer upp lite varstanns i breakingforumet ?

RICOSTJÄRT ROCKÄRS

2008-09-12 12:38
Lite synd att det blir en flod av oseriösa inlägg när en kille (vid 12 års åldern tydligen) faktiskt funnit ett intresse, och ska även göra wtt arbete av det. Alla förstår väll att man kan googla, men alla vet inte hur man gör det på bra sätt. Hjälp grabben istället. Sen om ni känner att det är uncool att lägga energi på "C-walk" historia så är det ju er ensak. Skamligt att se äldre användare göra så hära mot yngre.

CazaNova

Jag är verkligen inte påläst när det kommer till det hära, men som dem nämt tidigare i tråden, så är det inte någon dans rikitgt. Utan mer åt steg hållet. Jag har hört olika teorier om hur du gör stegen, men den som jag hört mest är att du ska då representera ditt hood, din clique eller dig själv genom att göra en rutin med hjälp av steg. Denna rutin kan innehålla olika steg som kännertecknar det du representerar. Till exempel så ska du skriva in med steg ditt "street name/AKA", namnet på ditt granskap, namnet på det gäng du är med i. Du gör det bokstav för bokstav. Så om du exempelvis reppar "Grape Street Watts" eller du förkortar det "GSW", så skriver du in just GSW. Stegen ska då användas för att kunna signalera vad man representerar, så medlemar av samma gäng, eller andra ska kunna känna igen dig. Till exempel en medlem av Crips skjuter en person, han gör steg, samt kanske en tecken med händerna. En annan medlem från tex. 18th Street ser detta, och vet då vilka/vem som vart i farten. Så stegen ska ha lite samma funktion som tags, colors, hand signals, osv.

Så hur du utövar den är ju väldigt stor skillnad, men precis som allt annat här i vår lilla värld. Så får något ett namn, och måste översättas så ALLA förstår det. Problemet blir ju oftast då att det missuppfattas, som i det hära fallet. Att det är en dans som gör människor coolare när dem kan tygla den. Jag tar för givet att du inte sätt "Crip walk", eller C-walk", eftersom det då ska utaövas av en medlem (om jag förståt det rätt) av Crips. Det du nog har sätt är ett gäng grabbar som hört om en dans som gangsters gör. Så har dem kollat upp lite steg som dem sätt West Coast artister gör, eller som någon Brittisk shav satt ihop och laggt upp på youtube.

Om du nu är väldigt intresserad av detta, så skulle jag börja läsa mera om sjäva gänget i sig. Se dokumentärer och sånt. Men även titta vad andra gäng har för sig inom det här området. Det är nämligen väldigt intressant! Men för att avrunda lite snyggt så tycker jag du/ni ska kolla på det härra lilla utdraget från "DJ Quik: Visualism - The Art of Sound Into Vision" där DJ Quick pratar om Skip-walk/B-walk/Blood-Walk.

http://youtube.com/v/XFA7jJS4MME
Love Music And Dance

2008-09-13 09:46
du har så rätt IceBerg...det var ju onödigt och inget illa menat.

CazaNova
eftersom cripwalk just är förknippat med gängsymboler och gangsterism så är det svårt att kunna göra det på ett seriöst sätt. men det går att flippa det och göra det snyggt...

...var det inte så att de första som började rocka b-boying var gängmedlemmar...även om dansen i sig självt inte var något som representerade det livet...

läs can´t stop, won´t stop...finns översatt till svenska. bra bok om hiphop och dess kultur.
"How are you supposed to move forward as a individual if you’re not original" -phonetic

2008-09-15 11:42
du irriterar alla toprockers förstår du inte det! men i själva verket så¨ser breaking ut som en enda stor cripwalkorgasm, det kan ni höra er för med vilken stor breakdancestjärna som helst
påtryck av intryck, jag känner ett svagt surr i bakhuvudet, konstaterar att det kommer att försvinna med jordens undergång

2008-09-16 00:09
Que?
Love Music And Dance