|
|
|
|
|
Streetstar Festivalen 2009, 30-31 Januari 2009! STHLM
Get ready for...
STREETSTAR FESTIVAL 2009 !!! January 30-31. 2009
FRIDAY JANUARY 30. - BREAKING MASTERS
Location: The Breaking try-outs take place in Solna Centrum. The Juste Debout try-outs and Breaking semi finals and finals take place in Solnahallen.
Crew Battle
Toprock (7 to smoke): 4 invited and 4 open spaces
Ultimate B-boy - Abstract vs Focus!
Judges: PoeOne, Alien Ness, Freeze
Scandinavian Juste Debout Try Outs
Judges: TBA
SATURDAY JANUARY 31. - SCANDINAVIAN JUSTE DEBOUT
Popping 2 vs 2 Locking 2 vs 2 Hiphop 2 vs 2 House 2 vs 2
Judges: TBA
REGISTRATION Sign up for the battles by emailing registration@streetstar.se! Write your name, nick name/crew name, country, email and which battle you would like to enter.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
This year we arrange package tours from different citys in Sweden.
The package tours includes: Travel, accommodation and 2-day ticket for the festival.
Please contact the following ”citys” for more information.
MALMÖ Contact: Alex Cetina, renegade_fp@hotmail.com
GÖTEBORG Contact: Zerjon Abeba, zerjo@hotmail.com
JÖNKÖPING Contact: Stina Eckeskog, stinaeckeskog@hotmail.com
KARLSTAD & VISBY Contact: Robert Söderström, ribbit_87@hotmail.com
(Inlägget ändrat av Rachel 2008-11-12 10:50:22)
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Yea! Fan va ja längtat ;D
|
|
|
yeah nice:=)
-congenital skills . Uppsala - Sthlm
bboy-nasty g
|
|
|
Siiickness
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Woow cool, har Abstract och Focus gått med i Ultimate B-boys Crew? Eller är det ett skämt? Om inte, en av dom tyngsta värvningarna genom tiderna.
Spread the love/Cypher1
2 cool 4 newschool
|
|
|
Ne då, du måste ha missförstått det, de inom kategori ultimate b-boy, kan även vara en show case battle mellan just dom!
|
|
|
kommer han som målar på tröjor vara där igen? Lite oviktigt men ändå ;)
|
|
|
Hey, istället för solo tävlingen så kommer vi ha ULTIMATE B-BOY BATTLE Focus (Flo-Mo Crew, Finland) VS Abstrak (Skill Methodz Crew, US) 8 Rounds Mer battles TBA
Det är dock crew battles som vanligt. Inbjudna till toprocks Flaco (Ghost Cru, Sverige) 2 time winner Moysex (Dynasty Rockers, Spanien). Ynot (Rock Steady Crew, USA). Floor Phantum (7 Gems, Zulu Kingz, USA).
Kommer också vara workshops med Alien Ness och Poe 1, Zulu Kingz. Abstrak och Venum, Skill Methodz. More TBA
Mer info om workshopsen kommer snart.
Peez
Freeze
Live it or leave it....
|
|
|
|
|
|
buss från Malmö, lund, helsingborg+ 2 nätter på hotel incl frukost + 2 dagars billjetter kommer att gå på ca 1600 kr, vi kommer att åka från malmö central station redan kl 07.30 på fredag morgon och hämta upp folk längst med vägen, lund, hbg, bussen går tillbaka söndag förmiddag, det beror lite på eventuella workshops. för anmälan skicka ett sms till 0736401920 med namn adress personnr hemtele o email. mvh alex renegade
bboy since -83, renegade since -84, dj since 85. one man army crew, freakin 40´s crew
|
|
|
Ni crews som vill anmäla er gör det till mig här eller på ghostcru@hotmail.com Max 12 Crews.... Vänta inte för länge......
Freeze Ghost Cru
Live it or leave it....
|
|
|
Ynot?!.. damn.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Shit det kommer bli fucking crazy!! Jam One på afterpartyt i år igen förra året var fett!!
|
|
|
DJ`S Jam One,Ghost Crew/MPM och Skeme Richards, NYC Section 31, Rock Steady Crew Efterfesten TBA
Live it or leave it....
|
|
|
OSH! skeme och jam one och och focus och poe och ness och floor phantum och ynot och flaco och abstract och och och!! de är ju helgalet.. jag ska boka upp mig om jag är hemma!
I'm only 19 but my mind is older..
|
|
|
Abstract o Focus (i) Ultimate, den va riktig rolig!! U made my day :o)
Tävla mot dig själv, o slipp avundsjuka o att bli knäckt...
|
|
|
vad kostar det? såg inga priser
|
|
|
Cypher1
Woow cool, har Abstract och Focus gått med i Ultimate B-boys Crew? Eller är det ett skämt? Om inte, en av dom tyngsta värvningarna genom tiderna
-HAHAHAHAHAHHA......den va bra.........peace
ULTIMATE B-BOYS 10 YEARS ANNIVERSARY
I am the Jin-Crin AKA b-boy Tired -->is all about the Crentos
|
|
|
Vilken tid på dagen börjar härligheten?
|
|
|
Ye this looks mad fresh! def going
..pz..stigmata
|
|
|
kommer man inte kunna ställa upp i ultimate bboy ?
|
|
|
bara för att vara säker. får vilket crew som helst delta i crew battlet? hur många per crew? vad kostar det? sista anmälningsdag? finns det många platser kvar?
stort tack på förhand!
|
|
|
Ultimate B-boy battlen är endast inbjudna denna gång dvs Abstract vs Focus.
Vilket crew som helst får ställa upp. Tävlingsagiften är 400 kr/crew och 100 kr/person om man bara tävlar i Toprock. Man betalar tävlingsavgiften endast en gång, så ställer man upp i både crew och Toprock betalar man inte dubbelt.
OBS! Alla anmälningar sker till registration@streetsar.se!
Sista anmälningsdag är fredagen den 23 januari!
Entré till Solnahallen: 200 kr/dag eller 300 kr/2 dagar Säljs endast i dörren i år!
Fullständig info med alla tider, workshops mm kommer inom kort!
Hip-Hop Playgrounds...
|
|
|
Juste Debout Judges:
Locking - Tony GoGo (Us) Popping - Racos (Fr) House - Which Way Sha (Us) Hiphop - El Funky Juice (Fr)
Hip-Hop Playgrounds...
|
|
|
Oh, shyyt, fett nice ju!!8'''3
|
|
|
Suup, Floor Phantom var tvungen att stanna kvar i NY Ersättare blir ELMO, STREET MASTERZ
PZ
Freeze
Live it or leave it....
|
|
|
Tjoo För alla som vill åka ifrån Västra Götaland = Göteborg m.m upp till Streetstar Jag håller på försöker att fixa sponsor så att bussarna jag tänker ordna blir lite billigare Men eftersom det kommer bli fullt i bussarna i vilket fall som hellst så skriv gärna ett intresse mail till mig på
zerjon@twistedfeet.com
Peaze Z
|
|
|
ELMO!! Riktigt nice!!
Tävla mot dig själv, o slipp avundsjuka o att bli knäckt...
|
|
|
fan va fett! riktigt fett!
och abstract vs focus!!!
shit får inte missa detta! :D
Kom ihåg att du är unik, precis som alla andra...
|
|
|
Ey, vad är priserna på detta och vad kostar workshopsen!
|
|
|
Entré till Solnahallen: 200 kr/dag eller 300 kr/2 dagar Säljs endast i dörren i år!
|
|
|
Angående workshops:Kolla den tråden.
Crew battles: ändrat med större antal crews och annan uttagning. Info TBA... PZ Freeze
Live it or leave it....
|
|
|
Jag menade priserna till hela resan om man anmäler sig via någon av dem ni skrev upp..
|
|
|
Hur stora får crewsen vara eller e d så att ett crew är ett crew oavsett storlek????
I give u the finger....
|
|
|
Streetstar?
Ni menar la Street-rån? Rånar folk på pengar bara för att de älskar dansen.
300:- spänn för 2 dagar (förra året var det 250?). Vi säger att 1000 pers kommer (Kommer antagligen vara fler) Redan där har ni 300 000 kr! Ni har säkert spons som hjälper till, t ex att ni får hyra Solnas hallen för en billigare hyra då ni har någon slags deal med dom, därför kan man inte säga att era pengar går till värsta hyran.
Minst 16 grupper ställer upp och alla betalar 400kr per grupp. Totalt blir det 6400kr 10000kr som pris pengar i breaken, dvs ni lägger ut 3600kr på breaken, om ens det?
Vet inte riktigt eran budget men ni kan lätt sätta prispengarna till minst 20000kr eller så kan ni göra "jamet" till ett 3 dagars jam men nej ni stoppar dom i era egna fickor och säg inte att ni lägger ut massa på domarna, ni hustlar dom också, ni tjänar tillbaks era pengar på deras workshoper. Vill bara inte att alla jams ska börja se ut så här. Ni kan iallafall ta bort anmälningsavgift, WACKT, det är ju dansarna som gör tävligen/showen eller vad ni vill kalla det, själv föredrar jag Street-rån.
Vilket håll man än kollar så är det bara pengar arrangörerna vill ha ut, snart kommer de vilja att man betalar en avgift för att få dansa.
Min åsikt bara, RÅN, RÅN, RÅN.
|
|
|
Ingen aning om hur det är med budget kring sånt hära, och vad saker kostar. Men det måste väll vara mera arbetare på plats som ska betalas än dommarna? Ljudtekniker, städare, DJ's, Kassa, Servering av mat? Har inte varit dära, så jag vet inte hur läget är. Sen kanske det är så att "Streetstar" siktar på att kunna arrangera mera saker än just bara det hära eventet i Stockholm för dansare i framtiden? Men jagar fortf ett kapital? Jag tror näligen det, att "Streetstar" vill växa så mycket som möjligt, för att kunna växa i fame, så mera dansare från hela världen kommer hit. Dem kanske vill börja leta efter en ny lokal, som tar mera personer? Ah, jag har ingen aning om hur mycket pengar som går till det och det. Men man får väll lita lite på att dem gör det för Svergies dans utveckling. Kanske blir billigare nästa år? Kanske blir fetare nästa år? Dem kanske arrangerar mera saker för dansare under 2009? Fast vad vet jag förutom att dem kommer ha några av Stockholms bästa House DJ's på plats i år; Mr Chi och Victor Sanchez från Groovenauts.
Love Music And Dance
|
|
|
Lilla WhyBite,
Du verkar ju inte riktigt veta vad saker och ting kostar!
Om du dansar, så kanske du ser vad som har skett med dansscenen på sista tiden ???
Vi är inte ett kommersiellt företag, utan en ideél förening. Vi är måna om och värnar om undergroundscenen, samt lyfta upp den så att andra "vanliga" människor ser det grymma i den. Vi vill genomföra ett arrangemang för att lyfta dansen och dansarna. Skulle vi haft mer bidrag eller sponsring hade vi kunnat haft gratis entré. Det skulle vara det ultimata! Tänk efter: Är det värt pengarna att få se dom grymmaste dansarna? 2 hela dagar? Vilken annan upplevelse får du för 300 kr? Två biobiljetter och popcorn?
Det är ju inte riktigt gratis att arrangera en festival i denna storlek...
Vet du vad det kostar att hyra Solnahallen, ha över 60 personal, att jobba med detta i 6 månader utan lön + mycket mera? Det verkar inte så...
Håll dig till dansen, så sköter vi arrangemanget.
Har du fler frågor och funderingar kring detta, så får du jättegärna kontakta mig privat på: martin@streetstar.se
Vi ses!
Martin C Ferretti / Streetstar
|
|
|
WhyBite
VAD har DU gjort för Hiphopen i Sverige? Har du arrangerat nått Jam i huvetaget?
Fan mannen 300 spänn är ingenting!
(Inlägget ändrat av GonzalesJr 2008-12-20 18:11:15)
Grounded
|
|
|
Det arrangeras för lite tävlingar och events i sverige så orka klaga när det äntligen kommer nått fett. om man tycker det är för dyrt så gå inte dit?
peace
|
|
|
WHYBITE!!! Först och främst,har du arrangerat ett event i denna storlek? antagligen inte,så ta din amatörbudget och stoppa upp där du är som brunast...
För det andra så handlar det om att stötta kulturen och dansen, att betala 300kr för det man får under dessa dagar är ingenting..
Känner du inte för att stötta just streetstar så fine, det är ditt val, men att komma med anklaglser och påhopp e jävligt WACKT!!
peace
|
|
|
de som tycker att de är för dyrt behöver väl inte betala, inte tvungen men då blir de ingen streetstar för de!
|
|
|
300+500 = 800 Kr. För det får jag 2 dagar med en massa dans i hög kvalitet samt att jag får delta i workshops med Poe 1, Ness, Abstrakt och Venom !
Allt detta för 800kr, det känns jävligt nice de!´Jag tycker det är OK priser. Så sluta gnäll WHYBITE, jag tycker det är okej och reser från Norrland för att gå på Streetstar !
Var tvungen att skriva vad jag tyckte !
Peace & ses på Streetstar alla som ska dit
B-boy Lion a.k.a "The last Decepticon" Exiled Crew & BATTLE CRY ROCKERZ
|
|
|
Rensat en del onödiga inlägg!
Min fråga är kommer det DVD eller liknande från arrangemanget? Ifall man inte kan ta sig dit.
|
|
|
Whybite Jag älskar dej!!! HAHA förorts snobb med fickorna utanför! ORGINEEEEEEELLT! DU har mad flawa man! keep it up! så kanske då vågar battla mej nån dag ;) Puss
Åh vad gäller diskussionen.. Martin gör din grej! Streetstar är BRA för hela jävla danssverige och DET behövs!!! Punkt Slut!
Grounded
|
|
|
Haha Word UP!! GET THE POINT! you don't miss out on these kind of events .
|
|
|
Jag undrar som Cabo: hur många kan man max vara i ett crew på tävlingen? Är det battles redan på uttagningen?
Ungefär vilken tid kommer uttagningen börja på fredagen i Solna Centrum?
Måste vi bboys/bgirls som varit med i uttagningen och betalat registreringsavgift betala inträdesavgift för att komma in till Solna hallen? (Alltså om man inte är en utav de två crews som går vidare eller är en utav de fyra toprockare)
Ifall man ställer upp på Juste Debout delen, är det en till registreringsavgift eller räcker det med att man betalar endast en gång i breaking?
Peace & love.. vill bara ha svar på frågorna här ovan.
BEATnickz Soul Warriors
|
|
|
Som någon sa så är inget gratis inte ens i sverige ;), varför klaga detta e sjukt bra för hela streetdans Sverige överhuvudtaget. Hallen är nog inte billig att hyra samt personal ljud djs betala resor för många bboys reklam telefonsamtal trycka kläder som kanske säljs bensin för arrangemanget tid (Förlorad lön och andra resurser)
Sen vem har sagt att ett arrangemang av detta slag skall göra ur egen ficka, klart som fan de vill ha in lite extra pengar och det är inget konstigt med det. Folk måste ju leva. Kan någon tänka sig något bättre än att supporta danssverige på detta vis och samtisigt få betalt.
Det är ju för fan underbart.
big up till arrangörerna
djaz, action authoritee
Djaz bazz
|
|
|
Såååå nice! Ska gå och kolla på juste debout i Frankrike ! Ser fram emot det!! Btw, Zerjon äger !
Dance first think later...futher mucker.
|
|
|
Efterfest? Ålder?
/HaM
Be brave
|
|
|
håller me dej tävlingsavgift e de wackaste som kommit in i break kulturen.! förr betalde tävlande inte ett shit men en tävling som streetstar, med hur många tävlanden som helst då kan man nog tänka om, om man har 50 pers som ska köra solo break lr va d nu man dansar så tänk ut siffrorna 200 kr pers, gratis inträde kan nog komma upp till en hög siffra när de gäller alla tävlande i alla dans kategorier.!
inträde osv för en icke dansare e rena rånet.! typisk 08
The ReaLDeaL Family HipHop Akademien Göteborg The Original VästKust RockerZ The Choosen one's
|
|
|
Bussresa från Göteborg till Streetstar 30 jan till 1 feb
Tjoo Allihopa !!!!
Sorry att det har tagit lite tid. Nu kommer det första preliminära priset.
Det kommer gå för tillfällighet 2 bussar ifrån Göteborg fredag den 30 jan kl 06 00
Hem ifrån Stockholm Söndag den 1 feb kl 06 00
Göteborg den ena är
Zerjon o Nina ifrån Young Art Kulturförening i samarbete med Kulturungdom som arrangerar Ni som bor i ytterområdena utanför..säg till om ni vill ha plats så kan vi åka förbi er också Ex Borås m.m
Den andre är Twisted Feets Dance Academy som går in o sponsrar en buss
Jag väntar fortfarande pengar för en tredje buss men jag får svar om det i slutet av veckan
Ett Paket pris på 600 kr = Bussresa + 2 dagars biljett + Boende Gymnastik sal(sovsäck) 400 kr = Bussresa + 2 dagars Biljett 200 kr = Bussresa för för tävlande ( tillkommer 200 kr om ni vill ha boende
Det finns hotell om någon vill sova men då kostar det 400 kr / natt / pers , 300 kr /natt dubbelrum/pers
Bussarna håller på blir fulla så kontakta
zerjon@twistedfeet.com 0736 92 23 39
Peace Z
(Inlägget ändrat av Rachel 2009-01-13 03:35:17)
|