|
|
|
|
|
IPM-JAM, Svenska mästerskapet i Breaking!!!
IPM-JAM 10YRS!

Svenska mästerskapet i breaking 6-7 november.
Följande klsser kommer kunna tävla:
-Herrar/Masters 30 +
-Tjejer/Bgirls
-Killar/Bboys
-Grupp/Crew
-Barn/rookie, upp till 14 år
-International/bboy/bgirl, ända kravet är att man är bosatt i ett annat land.
-Powermoves tävling
-Toprock tävling
-------------------------------------------------------------------------------------
Plats: Västerås konserthus Datum: 6-7 nov
Mer info www.powermoves.se
//IPM-GRUPPEN//TOUCH OF CLASS//SOULWORKS//
(Inlägget ändrat av Rachel 2009-10-24 01:17:57)
(Inlägget ändrat av Rachel 2009-10-24 01:21:06)
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
FRESH!!!
dommare?
THE ROYAL LEFTOVER FAM FROM THE GREAT CITY OF GOTHENBURG! VÄSTKUST ROCKERZ!
|
|
|
Grymt en snabb fråga!
Hur är dagarna uppdelade? uttagning ena dagen och tävling andra eller kör man vissa tävlingar ena dagen osv.??
Ungefärliga tider?? Är det Fm eller Em eller Kväll?
PEACE
Bring me a sledgehammer and I make it fit.
|
|
|
Det preliminära programmet för...IPM-JAM, Svenska mästerskapet i Breaking!
Fredagen den 6 november kl.18.00-22.00 -med reservation att det kan dra över tiden beroende på deltagar antal-
Uttagningar för:
-Herrar/Masters 30+/Solo
-Tjejer/Bgirls/Solo
-Killar/Bboys/Solo
Lördagen den 7 november kl.13.00-20.00 -med reservation att det kan dra över tiden beroende på deltagar antal-
Finaler för:
-Herrar/Masters 30+/Solo
-Tjejer/Bgirls/Solo
-Killar/Bboys/Solo
-Grupp/Crew
-Powermoves tävling
-Toprock tävling
-International/bboy/bgirl, (kravet är att man är bosatt i ett annat land)
-----------------------------------------------------------
Anmälan görs & info kommer snart på powermoves.se
-----------------------------------------------------------
Skandinaviens häftigaste urban- & hiphop-festival 2009!
INCREDIBLE POWER MOVES (IPM) firar 10 år tillsammans med er och hiphopens energi i form av Breaking, Rap, Beatbox, konst, musikglädje och live acts. Programmet består av två dagars jam och festival som bjuder på upplevelser i världsklass. I år kan alla delta och uppleva Sveriges mest prestigefyllda danstävling "IPM BREAKING SM 2009".
HOSTS: ADL & AARON DEEJAYS: KIDSKRAAM & JAMONE JUDGES: BBOY ATA + fler RAP: PROP DYLAN, MIND KAOS, CADDYLAC, LOW B, KÖZA, DJ BUSYBOY, FATCAP CREW med flera SHOWCASE: DANCETEAM LINDAHEMRELL
|
|
|
Först vill jag säga fett ni arrangerar det,Låter det som ett fräscht SM! Best of luck till er .
Men känns lite jobbigt att det är 2 dagar . Först med solo sen nästa dag för battlen .
Finns det ngn sovplats tillgänglig ?
Citat från varenda träning '' Ajj , Jag hatar Breakin! ''
|
|
|
jag kommer att fixa bussar från malmö, göteborg och stockholm. håller på att fixa ett hotell i västerås,
det kommer oxå att vara ett stormöte där ALLA breakare ska vara med och prata om breakingens situation i sverige och vad vi kan göra för att göra det bättre. jag har redan pratat med de flesta om detta och nu när vi har chansen i västerås så är det dax... mvh renegade
ps orsak till 2 dagar är att annars blir det ett 16 timmars event. när vi hade sm i malmö 2005 så var det 140 deltagare.
bboy since -83, renegade since -84, dj since 85. one man army crew, freakin 40´s crew
|
|
|
Jag tycker upplägget är bra till viss del.
men jag anser inte att t.ex solotävlingen ska sträcka sig över två dagar för dem flesta vill ställa upp i Solo men även med sitt crew. Det kan bli ett för tight schema. För att man som solo bboy/ bigrl ska göra sitt bästa vore det bättre med varsin dag.
Tror det blir mer maxade battles om det delas upp.
Hellre Solo tävlingarna bgirl och bboy fredag och sedan crew lördag tillsammans med rookie och 30+.
Någon som håller med??
Fett med diskussions panel! behövs!
PEACE
|
|
|
Håller med.
Vore bra om ni tog hänsyn till det. :0)
pz
Tävla mot dig själv, o slipp avundsjuka o att bli knäckt...
|
|
|
BRA DÄR MOORE!
MOORE 4 PRESIDENT!
THE ROYAL LEFTOVER FAM FROM THE GREAT CITY OF GOTHENBURG! VÄSTKUST ROCKERZ!
|
|
|
så.. det kan alltså bli 4 olika SM mästare i år..?
Grounded
|
|
|
Powermoves, toprocks, Masters, bgirls, rookies, solo och crew! Shiet det kommer ta ett tag hehe.
Ultimate gjorde ett jättebra jam för dansarna nu i helgen, fanns frukt och dricka + möjlighet att låsa in sina grejjor.. Försök ha det i så stor åtanke som möjligt. Speciellt med tanke på att man kommer vara där så lång tid.
Antar att konserthuset ligger i centrum, men annars är det ju viktigt att det finns lätta sätt att få tag i mat och sånt..
Hoppas alla grupper kommer och reppar, dags att få igång scenen nu!
Peace
Skill Bill - Göteborg
Jag gillar några av sakerna du gör
|
|
|
YO!
Grafix online.........www.powermoves.se!!
---------------------------------------------------------------
Vi planerar för fullt och kan till viss ändra i programmet, vi gillar natuligtvis era synpunkter och ska kolla vad vi kan göra.
Jag meddelar er att RENEGADE/Alex kommer fixa med transport från Malmö, Göteborg och stockholm samt boende för de som önskar, håll er uppdaterade och kolla siten.
Evenemanget ligger mitt i centrum med stora utrymmen för ombyte, dusch, warmup osv.
Peaceout Rockers!
|
|
|
Håller med Moore om att sätta solo ena dagen o crew andra.. Jag jobbar och kan bara ta ledigt max en dag så det skulle vara nice på så sätt.
Sen om man kör solo så bygger man ju upp energin under hela kvällen.. Känns konstigt om man skulle gå vidare o bygga upp energin igen. Nu syftar jag inte på att palla dansa två dagar utan att man har en stämning snarare.
Aja fett att ni arrangerar SM detta år.
Pz ---------- THE GIVE BACK TO THE STREETS På söndagen den 8e november (dagen efter SM) så kommer det hållas ett jam på Lava (lilla scenen) med insamling av konservburkar, liggunderlag, sovsäckar eller jackor. Insamlingen är till för våra vänner som har gatan som sitt hem. Jamet är tänkt som väldigt soft med Dj och slagverk. Avrunda veckan med cyphers i gott syfte.
Mer info kommer snart. /Mel ----------
SkyHighRockers
|
|
|
Jag håller med Moore... Ett event som pågår i mer än 4-5 timmar gör att man blir en tunnbrödsrulle lagom till finalen, och det är knappast publikvänligt att sitta sådär länge. Försök få till varje tävling i ett streck. Ett förslag: Lägg crewtävlingen som den senaste, och höjdpunkten, på lördagen, och likadant med Solo på fredagen. Ha junior och senior tidigare på dagen, och låt på så sätt de tävlande fokusera och slippa ladda om var tredje timme i 2 dagar... Då kan man fokusera på den tävling man vill satsa på å slippa vänta... vänta... vänta...
För varje timme som går kommer folk bli mindre laddade, så är det tyvärr.
Lycka till!!! Peace...
"It's time to philosophize with the hammer and crush some illusions..."
|
|
|
DON-BARTOS HEEEELT RÄTT.!!!
DON-BARTOS 4 President ahah
The ReaLDeaL Family HipHop Akademien Göteborg The Original VästKust RockerZ The Choosen one's
|
|
|
WORD DON BARTOS!
Exakt som han säger beta av varje kategori, dvs en i taget.
För om det är uttagning och sen väntan semi och massa andra kategorier emellan blir det bara jobbigt.
SM 2006 i Halmstad var grymt på det. Först HELA solo tävlingen sen HELA CREW tävlingen osv. MYCKET MYCKET BÄTTRE.
Bra upplägg med Solo bboy / bgirl fredag t.ex sedan Crew Lördagen.
|
|
|
WORD! Att beta av varje katogori låter mkt bra.
pz
|
|
|
Yo! Jag förstår vad alla menar med att det blir jobbigt att ha allt på samma dag, men för min del skulle jag gilla o ha det så. På så sätt kommer det bli fler cirklar den andra dgen. Delar man upp tävlingen på två dagar så finns det risk att det enda man ser i två dagar e folk som strechar och värmer upp för battles o endast jammar för att träna o värma upp. Jag förstår att alla vill vinna o köra fett bra på tävlingarna men glöm inte att cirklar e en väldigt stor del utav den kulturen vi håller på med. Jag gillar när folk ger allt i cirklarna o jag tror att det e svårt för alla o göra det när man har ställt in sig på en tävling. Därför, kör så mycket tävling som möjligt ena dagen så kan man ha en dag för o jamma, chilla med folk o träffa vänner utan att se att alla e fett fokuserade på endast en sak..
Peace
"we didn't have educaion, we had inspiration. if I was educated i'd be a damn fool" Bob Marley
|
|
|
sm är inte bara en tävling utan oxå en chans att iallafall en gång om året träffa alla från hela sverige på ett och samma ställe. ta chansen och ha kul, ni vet fred, kärlek och ha kul tillsammans...............
bboy since -83, renegade since -84, dj since 85. one man army crew, freakin 40´s crew
|
|
|
Bra sagt Sideshow.. Håller med.. Blir för mycke koncentration kring tävlingarna.. Cirklarna e helt klart roligast.
Tävlingar en daaaaaag.
Pz
SkyHighRockers
|
|
|
det tar för mycket tid att ha alla tävlingar en dag det kan ta upp mot 12 timmar. det kommer att vara mellan 150 till 200 deltagare och det är jättemycket..........
|
|
|
|
|
|
en fråga, kommer toprock battlen vara 7 to smoke? Ha gärna det. Annars blir det lätt korta battles, med många pauser, bättre att dra allt ihop på en gång
I'm only 19 but my mind is older..
|
|
|
YO PEOPLE!
Vi håller med om era åsikter och tankar. Det kommer antagligen bli några ändringar i programmet. Vi åter snart med det nya programmet!
|
|
|
FLYER ON THE RUN...  //IPM-GRUPPEN//TOUCH OF CLASS//SOULWORKS//
|
|
|
kan inte se flyern:S
|
|
|
Jag har fyllt femton lite drygt en vecka innan innan det äger rum, kan jag inte ställa i rookie då eller kan man få vara en vecka yngre för 2dagar??
|
|
|
Rookie tävlingen är upp till 14 år. Vi måste ta hänsyn till de andra som kommer tävla i den klassen. Om det nu är en vecka det gäller kan vi såklart göra ett undantag. Välkommen!
|
|
|
FLYSTEP - ställ upp med bboys 15 år och uppåt ist... tänk att se det som utvecklande. kommer inte komma något negativt ur det! som sagt, handlar inte bara om att vinna.. du har framtiden för dig. se det som motiverande och utvecklande att få köra med äldre och mer erfarna! Just a thought ... Peace out!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
POWER MOVES nya program
Fredag
18.00 Start DJ-BUSYBOY 18.30 MIND KAOS & CADDYLAC 19:00 Uttagningar/Tryouts Breaking -Bboy/Herr solo -Bgirl/Dam solo -30+ solo 21:00 Finaler 22:00 IPM-Husbandet 23:00 Slut
Lördag
12:00 Diskussions panel 12:40 Premiär för filmen ”Power Moves” 13:30 Rookie, Toprock och Powermoves uttagningar 15:00 Finaler ( 7 to smoke) 16:00 KÖZA & LOW B 16:30 Paus 18:00 Uttagningar/Tryouts Breaking -Crew 19:30 Showcase LINDA HEMRELL 20:00 Semifinaler 20:45 Finaler 21:15 Jam med IPM-husbandet 22:30 Slut
--------------------------------------------------------------------------------------
Registrering till SM i Breaking sker snarast till: soul-works@hotmail.com OBS! Märk mailet med "SM fredag eller lördag"
Anmälningsavgiften ligger på 100 kr/person (avgiften avser 2-dagars entré).
1. Glöm inte att skriva vilken klass det gäller (t ex. Bboy solo, 30+) 2. Namn: 3. Stad: 4. Grupp: Alla gruppmedlemmar 5. Breaknamn: (T ex. Machine) 6. Telenummer
--------------------------------------------------------------------------------------------
JUDGES ATA, Ghost Crew (FIN) ROMEO, Defdogz (FR) RENEGADE, Malmö allstars (SWE)
-----------------------------------------------------
-Med reservation för ändringar-
|
|
|
Jodå klart! Jag ställer i den klassen jag kan! Klart det vore fett med 15+ ville ändå bara kolla om det var jätte noga med gränsen... aja vi får se när vi kommer dit! :)
|
|
|
Woooow detta schema ser stressigt ut när man väl kmr va där tror ja, med allt de som ska va med så tror ja inte att jamet krm ta slut kl 22:30 sikta snarare på midnatt haah
The ReaLDeaL Family HipHop Akademien Göteborg The Original VästKust RockerZ The Choosen one's
|
|
|
Yo Rockers!
Som informationen säger "med reservation för ändringar i programmet".
OBS!!!
Registrering till SM i Breaking sker snarast till: soul-works@hotmail.com OBS! Märk mailet med "SM fredag eller Lördag.
1. Glöm inte att skriva vilken klass det gäller (t ex. Bboy solo, 30+) 2. Namn: 3. Stad: 4. Grupp: Alla gruppmedlemmar 5. Breaknamn: 6. Telenummer
|
|
|
"Grupp: alla gruppmedlemmar" menar det antal, eller allas namn
|
|
|
Dogbite! Vi menar namn på följande medlemmar i gruppen/crew. Det är bara och fråga om det finns fler oklarheter. Cya! //IPM-GRUPPEN//TOUCH OF CLASS//SOULWORKS// Länk till http://www.powermoves.se
|
|
|
BILJETTER PÅ TICNET!
Du har möjlighet att boka din/dina biljetter på ticnet.se:
Länk till http://www.ticnet.se/html/evinfo.htmI?CNTX=20866051&l=SE&C=
Länk till http://www.ticnet.se/html/evinfo.htmI?CNTX=20866350&l=SE&C=
Varmt välkomna till IPM-Jam, Svenska mästerskapet!
(Korrigerar att Lou, Meno, Skeme Richards inte står på lineupen.)
|
|
|
Viktigt för alla som ska Battla/tävla!
Registreringen sker i Västerås konserhus foajen, avgiften är 100 kr (kontant)
För tävlande fredag: Kl.16:00 (undantag för resande från malmö och göteborg med tiden)
-Bboy/Herr solo -Bgirl/Dam solo -30+ solo
För tävlande lördag: Kl.11:00
-Rookie/ungdom max 14 år -Toprock -Powermoves -Crew
(Allt detta besvär för att det ska flytta på bra med tävlingarna).
Dont be late...peaceout!
|
|
|
hahaha ska tävlande betala WACK.!!!
|
|
|
Uppdatering!Det finns nu en ny FRESH uppladning på hemsidan: Länk till http://www.powermoves.seTävlingsavgiften avser 2-dagars entré om det är till någon tröst, tyvärr kostar det en hel del att göra evenemang av detta slag. Vi hoppas såklart att ni får ett bra SM med bra innehåll. Anmälningar börja röra på sig.......................................... //IPM-GRUPPEN//TOUCH OF CLASS//SOULWORKS//
|
|
|
Sup y'all.!
SOULWORKS jag vet att de kostar men om du nu har haft den budgeten o gö det till ett 2dar sm så ska de nog inte va problem ifall tävlanden går in gratis, det är ju en annan sak om du ska använda dom till vinstpengar :)
Dom som tävlar är där för att vinna och att det ska bli ett respektfullt sm med många bra battles. Publiken är där för en jävla bra show och riktigt bboying, med andra ord vi underhåller dom kollar they pay not we,
But it dosent matter i'll be there no matter what.!
its all about Peace, Love and understanding.!
|
|
|
När kan man börja anmäla sig ???? har varit inne på powermoves.se Men hittar inte nåt där.. Pz
Everyday is an Opportunity
|
|
|
Registrering till SM i Breaking!
Sker snarast till: soul-works@hotmail.com
OBS! Märk mailet med "SM fredag eller Lördag.
1. Glöm inte att skriva vilken klass det gäller (t ex. Bboy solo, 30+) 2. Namn: 3. Stad: 4. Grupp: Alla gruppmedlemmar 5. Breaknamn: 6. Telenummer
----------------------------------------------------
Viktigt info för alla som ska Battla/tävla!
Registreringen sker i Västerås konserhus foajen, avgiften är 100 kr (kontant)
För tävlande fredag: Kl.16:00 (undantag för resande från malmö och göteborg med tiden)
-Bboy/Herr solo -Bgirl/Dam solo -30+ solo
För tävlande lördag: Kl.11:00
-Rookie/ungdom max 14 år -Toprock -Powermoves -Crew
(Allt detta besvär för att det ska flytta på bra med tävlingarna).
Dont be late...peaceout!
|
|
|
Värt o tillägga: 100kr för tävlande bägge dar. 120 för en dag för åskådare, 200 för bägge dar för åskådare. Så ingen tror att priserna e detsamma. Läs på Länk till http://www.powermoves.se/
|
|
|
...Snart exploderar det i Västerås konserthus!
...Anmäl er nu om ni inte gjort det!
...soul-works@hotmail.com
Länk till http://www.powermoves.se
|
|
|
När kommer d finnas tid för cyphers på fre?
pz
|
|
|
det kommer att finnas tid för cirkel dans, om man vill ha ett billig hotel så har jag det. vänligen skicka ett sm med namn och hotell.
det behövs fler anmälningar till både göteborgs och malmö bussen. bussen från malmö blir av men göteborgsbussen måste det komma in fler anmäningar. skicka ett sms med stad, namn, adress o personnr till 0736401920
det kommer att finnas breakstuff att köpa på sm, headspin beenies, dvd´r. cds, fatlaces, tshirts, mocknecks mm.mm
mvh renegade
|
|
|
På lördag MÅSTE alla breakare vara på stormötet kl 12.00. Vi har bara 1 timme på oss att prata.
Jag tycker att breakingen idag är precis som på 80 talet, "var ska vi träna idag?" "vi vill fixa ett jam. kan vi få lite pengar?" samma bullshit nu som då.
INGEN kommer att fixa något till oss, det är bara VI som kan göra det. Om VI ska växa och kunna fixa ett bra SM t.ex. så måste ALLA hjälpa till. Det ska inte vara att bara en eller ett par av oss kämpar för att det ska fungera. Det kostar fruktansvärt mycket pengar att arrangera sm eller andra events, stora som små. De som fixat ett event vet vad jag skriver om.............
Det finns så mycket VI kan göra tillsammans. mvh renegade
|
|
|
YO! Det kommer finnas utrymme för cyphers, ni bestämmer själv när ni vill köra...lokalen är stor. Om ni är intresserade av försäljning eller liknande under SM, tag kontakt på soul-works@hotmail.com märk med "Försäljning" IPM-JAM/SM rekommenderar att ni tar konakt "Renegade" om hotel samt resa. Den officiella klubbkvällen kommer att hållas @ KONRAD nightclub Länk till http://www.konrad.se///IPM-GRUPPEN//TOUCH OF CLASS//SOULWORKS//
|
|
|
fett att ni fixar detta menatt bboys ska betala är fett fucking WACK
|
|
|
WOOORD NEWBORNS CREW.!!!
|
|
|
|