Streetstar BREAKING MASTERZ 2011 crews n Toprocking
Registered crews for Streetstar 2011 Flowjob, Germany n Russia Nordic Seals, Sweden Real Deal Family, Sweden Kharkov City Bratz, Ukraine Ass Kickers, Poland M,O,T,Austria Rain Crew, UK Octagon Crew, Sweden 4 Funk Crew, Latvia (2nd place 2010). Bow Down Bitch, Poland n Czech Republik Soulmavericks, Uk Subskillz Crew, France Electroduendes, Spain Funk Fanatx, Russia Creative Family, Russia Ghetlow Faces, France Exiled Crew, Sweden Svot Ludl Crew, Russia Bari Got Flava Crew, Italy Blackouts More TBATop Rocking Samuni, Germany P-Tech, Sweden B-boy Genius, Sweden Jigy, Poland Notorius, A,L,E, Spain Mefo, Poland Bongo, Austria Frague, Austria Sk, Austria Clint, Uk Explosif, Uk VO, Uk Rock 1 Lee, Latvia De La Cruz, Sweden Italipino, Uk Wild G, Uk Gervase, ? Nemesis, USA No-Ta, Russia Fezy, Uk Ther, Spain Chey, Spain Lil Mambo, Spain Wartec, Finland Eifina, Italy I am Rock, Russia Crazynams, France Musiflow, France Lion, Sweden Sevenski, France Willski, France Swing, France More TBA Hope to see yall out there. Freeze Ghost Cru Essentials
Live it or leave it....
Bara 4 svenska crews?
Live it or leave it....
är moore med i tba crew?
RICOSTJÄRT ROCKÄRS
Ha ha förmodligen. Octagon pallade inte med honom längre LOL.
Live it or leave it....
Grounded will be there 2 ; )
Dåligt dömda crew battles!! Octagon skulle ha gått till final och subskillz crew sborde ju a vunnit finalen me tanke på hur jävla fett dom körde! :o
The choice is yours
Delay, jag kan förstå hur du känner. Om inte din åsikt som är baserad på x antal år av vår dans stämmer överens med några som är djupt respekterade av hela världens b-boy´s från alla generationer. Både för vad de kan, men också för deras djupa kunskap. Ex Laos en av de få som har tagit fransk breaking till en helt annan nivå. Upplärd av Actual Force. Crazy Smooth har varit medlem i samma grupp som Megus, Boogie Bratz. Är nu medlem av Breaks Crew och Dynasty Rockers. Ken Fury, Supreme Beings och Executioners. Upplärd av Kwik Step och Wayne Blizz. En fråga som går till alla som vräker ur sig kommentarer om vad de tycker. Undrar ni aldrig varför ni tycker olika än i detta fallet domarna? Kan det vara så att ni inte har en djupare kunskap eller är jag helt fel ute? Fuck it lets keep it real.. Who the fuck are U ????? Freeze Ghost Crew Essentials
Live it or leave it....
Han är en pojke med en åsikt tydligen, och då detta är ett forum så.. Be han utveckla varför han tyckte att utgången av tävlingen skulle vara annorlunda, så kanske han inser att domarna är domare av en anledning...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
congenital skills körde också...
StinkRock, jag hade gärna svarat på frågor av Delay. Men det känns som att han inte hade den iden med sin post. Självklart får han ha sin åsikt i detta forum. Liksom jag. Å andra sidan så är det nog mellan Delay som antagligen är en ung kid och mig. Undrar han ngt så är det bara att fråga istället för att döma. Kanske borde man vara lite mer ödmjuk när man är ung. Vi får väl se vad han gör... Freeze Ghost Crew
Live it or leave it....
Tack för att du lade upp videon Akillles. Jag vet vilka dom är och det är därför jag bryr mig. Sen kanske mitt sätt att bry sig inte är som era andras. PZ Freeze Ghost Crew
Live it or leave it....
Hängde mest upp mig på att du skrev - "En fråga som går till alla som vräker ur sig kommentarer om vad de tycker." Även om jag håller med dig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"Kanske borde man vara lite mer ödmjuk när man är ung." Eller så kan man ju tänka att du som är vuxen och förhoppningsvis mognare borde kunna tänka ett steg längre och inte ta det så personligt. Du vet "ta det med en nypa salt...."
Johanowsky tro mig det sista jag gör är att ta det personligt. Men jag tänker heller aldrig ta den här kulturen med en nypa salt. Därmed står jag fast vid min åsikt. Freeze
Live it or leave it....
Sorry om jag lägger mig diskussion men intressant. Med en nypa salt så menar han nog inte kulturen utan mer hans sätt att uttrycka sig och vad han säger. När har man rätt att säga sin åsikt och vem avgör vem som har mest kunskap? Detta är bara en teoretisk fråga utan några som helst tankar på att jag vet mer eller kan mer. Ödmjukhet för dansen är a och o, annars tar man sig aldrig vidare. Samtidigt som man enligt mig borde vara ödmjuk för personer i omgivningen, support the culture, Break Sverige är för litet för att folk ska hata på varandra för småsaker. Dommare dömmer, sedan kan man alltid ha åsikter om hur de gör det men faktum kvarstår att de är dommare av en anledning, de vet vad de håller på med. De flesta bboys har nog även varit med där man fått domslut emot sig, det suger men man får gilla läget och hem och träna. lite tankar....
Djaz bazz
Det är ett forum så varsågod. Sorry om jag lägger mig diskussion men intressant.Det är ett forum så varsågod Diaz. Med en nypa salt så menar han nog inte kulturen utan mer hans sätt att uttrycka sig och vad han säger. Måså vara, men diskussionen gäller kulturen och dansen. När har man rätt att säga sin åsikt och vem avgör vem som har mest kunskap? Man har alltid rätt att säga sin åsikt. Vem avgör vem som har mest kunskap ? Detta är bara en teoretisk fråga utan några som helst tankar på att jag vet mer eller kan mer. Ödmjukhet för dansen är a och o, annars tar man sig aldrig vidare. Exact! det är inte frågan om vem som kan mest utan vad man gör med det man har och hur man använder det. Samtidigt som man enligt mig borde vara ödmjuk för personer i omgivningen, support the culture, Break Sverige är för litet för att folk ska hata på varandra för småsaker. Hatar inte på ngn ifrågasatte inlägget. Som sagt man borde vara ödmjuk för personer i sin omgivning. Är man inte det så bör man få höra det. På samma sätt som jag får höra det när jag ifrågasatte Delays åsikt och svarade på ett burdust sätt. Som kan tolkas hårt. Domare dömmer, sedan kan man alltid ha åsikter om hur de gör det men faktum kvarstår att de är dommare av en anledning, de vet vad de håller på med. Inte alltid kanske men ofta. Jag omformulerar mitt inlägg till Delay. Varför tycker du det var dåligt dömda crew battles? Vad baserar du sättet du dömer på? Såg du alla battles från dag ett också? Tänkte du på att många repeterar sig eller kanske kopierar andras rörelsemönster? Tänkte du på transitions, flow, riktningar, vinklar, orginalitet, form, stil, svårighet. kreativitet, musikalitet, finess etc ? Eller satt du bara och njöt i stunden? Vilket jag gillar att göra. Hatar att bedöma när jag inte dömer. Gillar att bara njuta av det jag ser. Det är oftast stor skillnad på att vara publik och domare. PZ Freeze
Live it or leave it....
jag har väl inte varit med så länge i kulturen som man tydligen måste för att få ha en åsikt, men jag håller med om att vissa battles var dåligt dömda, speciellt finalen. och det är tråkigt att det alltid verkar bero på samma saker också, t. ex att en av domarna är med i crewet som tävlar, det lite mer "kända" eller populära crewet vinner alltid, de som är från usa istället för europa går alltid före, osv.. jag vet inte om det är en slump men det känns som att det oftast går till så. särskilt i sverige!!
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
Cmon, klart du får ha en åsikt grafflix. Du liksom alla andra får säga vad du vill och vi andra får svara vad vi vill. Lite ideer. Det kan vara så att vissa dömer för sin crew eller dömer för de populära crewsen som finns. Jag har själv upplevt det och blivt utsatt för det. Sen finns det de som inte sysslar med sån BS... Som har integritet och inte bryr sig om att det är medlemmar ur sitt eget crew eller kända dansare. Eftersom du inte säger namn så antar jag att du menar Ken Fury. Well Jag hade inte tillåtit att frankie körde om jag inte hade litat på att ken är objektiv. Sen kan det vara så att populära eller kända crews är populära och kända pga av ett skäl. Att dom kan det dom gör. Att de är från usa är skit samma. Sure, vissa battles kan ha varit dåligt dömda. Jag såg inte alla. Bara finalen. Men jag vet att se battles i efterhand inte är rättvist för ngn då det finns saker som inte kommer med på film. Ofta när man ser battles i efterhand så ser man inte alla battles som vissa crews gör i en hel tävling. Vilket är viktigt då en del folk repeterar mycket. En annan sak att ha i tanke är att domarna är där och gör ett jobb. Dom analyserar allt de ser efter sin förmåga och kunskap. Det gör sällan publiken med samma fokus som domarna. Personligen kan jag inte hålla med om finalen. Men det spelar ingen roll. Alla ser vi på dansen på olika sätt. Grafflix bryt ner battlen runda för runda och motivera den. Så skall jag göra samma sak. Jag tror det kan bli en kul grej. Vi kanske lär oss ngt båda två. Vill bara visa att vi ser dansen på olika sätt. PZ Freeze
Live it or leave it....
Tjooooo B-Boys! D känns som d spretar rätt ordentligt i HipHop svängen (som vanligt) D mesta handar ju om vad man vill göra med d! Alltså... är det en B-Boy tävling av och för B-Boys som vill se "the real deal" där man ser till alla moment som Homeboy Freeze pratar om ovan behöver man inte förklara för åskådarna vad man tittar efter (då alla är insatta) men allt som oftast när d è event som Super jam tex där det är en massa "vanliga" mäniskor som inte är lika insatta har jag själv funderat över varför man inte förklarar kort för publiken va d handlar om, vad dommarna tittar på/efter osv. Nånstans blir d fel budskap när många går ifrån tävlingen o tror att fel gäng vann :-O Lite som när man ser bedömnings sporter på TV! Att sedan många av er har olika åsikter ang vad o vem som vann kan man ofta härleda till ålder o erfarenhet men också till de som "går igång" på power V-/S övriga! Sätt med "gamla" ögon skall jag passa på o "känga" lite på er alla ;-) Jag anser att var/hur vi än dansar så är det en form av underhållning för en publik vi pysslar med och de flesta i svängen har en tendens att se för mycket till tekniskt svåra moves och inte till genomförandet! Altså att bara gå in o köra sitt power move utan att "sätta upp sin runda snyggt, genomföra den med sin egen "twiast" o sedan hämta hem poängen è kass! Precis som när lockare/poppare levererar en fet runda men hela tiden tittar i golvet med NOLL utstrålning :-( Freeze: D va en konstruktiv ide du hade på slutet där du ville gå igenom runda för runda o motivera, det tror jag skulle va kanon intressant och lärorikt för många :-) Dax o somna om tror jag ;-) Piiiiiiiz! M-Jay IC-Rockers 4 ever!
First Move -82, Crazy Moves -83, Double M Crew -84-85<br> IC-Rockers 85-89, Popping & DJ Comeback -06.
Freeze, ja jag såg alla breakbattles, och jag har sett finalen igen och jag förstår varför subskillz förlorade, men jag håller med grafflix om hur domarna dömde, det finns ingen film av octagon battlet tror jag men det var verkligen dåligt dömt dom skulle ha gått vidare..
The choice is yours
Grafflix bryt ner battlen runda för runda och motivera den. Så skall jag göra samma sak. Jag tror det kan bli en kul grej. Vi kanske lär oss ngt båda två. Vill bara visa att vi ser dansen på olika sätt . det hade varit en kul grej men jag har inte orkat se battlen en gång till. detta är inte för att jag är lat eller feg för att säga "fel" men jag pallar bara inte.. :PAtt sedan många av er har olika åsikter ang vad o vem som vann kan man ofta härleda till ålder o erfarenhet men också till de som "går igång" på power V-/S övriga! ja eller hur. alla som är unga gillar bara power, alla gamla gillar bara sixtep.. bla bla.. när ska folk fatta att power är en del av breaking då? och i en tävling så handlar det väl ändå om vem som gör bäst ifrån sig, inte vem som kan cleanast footwork som de lärt sig från Storm's DVD. nu snackar jag dock inte bara om streetstar finalen för jag vet att Subskillz slarvade endel men ändå.
Power är en del av breaking som du säger men inte allt, så jävla tråkigt när bboys ser breaking som enbart power. Dock är power sjukt fett när man kombinerar det med annat och inkluderar det i dansen. En bboy som kör bra power men inte har de andra momenten kan inte vinna ett battle, enligt mig. I grund och botten handlar det om att den som kör bäst set är den som skall ta hem vinsten. Hur dömmer man power mot footwork, floorwork, style, osv? På sidan av för er som inte sett den, from mambo to hiphop
Djaz bazz
ang klippet.. alla som ger exempel på en kommersiell breakare som gör ett move, säger spinning on his neck! ..Har hört det ett flertal gånger. Föreställ dig det movet! inte nudda med huvet, bara nacken! FETT!
RICOSTJÄRT ROCKÄRS
Precis som du skriver B-Boy_Djaz kunde inte sagt d bättre själv ;-) Grafflix: Lika tröttsamt när många alltid tar för givet att man inte gillar Power bara för att man som Djaz säger vill se en helhet. Nån som bara går in o sätter 98varv headspinn e givetvis grym på d men d e inte dans i mina ögon. Btw va d lite så d va i början i sverige o för hoppningsvis har vi väll idag kommit lite längre? Alltså om Pelle snurra 4 varv på ryggen va Kalle bättre bara för han gjorde 8 varv! Keep on doing it!
First Move -82, Crazy Moves -83, Double M Crew -84-85<br> IC-Rockers 85-89, Popping & DJ Comeback -06.
En bboy som kör bra power men inte har de andra momenten kan inte vinna ett battle, enligt mig. men en bboy som bara kör footwork och ingen power kan vinna? så brukar det iaf vara och det är isåfall lika dåligt tycker jag.
men sen är det ju klart att man inte bara ska köra en sak heller, det vet jag ju också. men det känns som att folk hatar på folk som bara kör power (eller mkt av det) men inte på dom som bara kör footwork och inget annat
En bboy som kör bra power men inte har de andra momenten kan inte vinna ett battle, enligt mig. men en bboy som bara kör footwork och ingen power kan vinna? så brukar det iaf vara och det är isåfall lika dåligt tycker jag. Grafflix det finns en skillnad i det uttalandet. 99% av alla som kör power gör det inte till musiken och eftersom det är en dans så blir det svårt att vinna. Det säger sig självt. Det betyder inte att power inte uppskattas för det. Men det är som sagt en danstävling där man dansar till musiken i alla rörelser. Är det en tävling i B-Boying så borde den som är komplett och har allt, ha lättare att vinna över de som bara fokuserar på power eller floor rocking. PZ Freeze
Live it or leave it....