Bboy riskerar att bli utvisad från Sverige , namninsamling *läs detta*

Vår Hiphop - Breaking

Bboy riskerar att bli utvisad från Sverige , namninsamling *läs detta*

Hej.
En upcoming bboy och hans familj riskerar att bli utvisade från Sverige. De har bott i Kiruna
i 5 år. Ge ert stöd så han och hans familj får stanna !!!!!

Fyll i ert namn på:

http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=5788

Tack för ert stöd !

Pz// Jouni

Exiled Crew
Luleå

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
En han bra eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Funkenteller, det är väl ganska uppenbart att topicen inte handlar om hans skillz ? Skärp dig..
bboylion, lite mer info hade inte skadat som t ex varför är du benägen att hjälpa han, är det en vän etc .. varför riskerar hans familj utvisning etc..
Konsumtionskulturen är ett fördärv.
Varför inte? Med tanke på rubriken så är det väl tänkt att vi ska ha mer sympati pga att han är b-boy, då vill jag veta om han är bra eller inte.
Och varför tycker du det spelar nå´n roll om han är bra eller inte då det är han & hans familjs utvisning som är det centrala ? Dumt.
ILLINI_DUDE

Jag lärde känna han i somras. Han kom som danselev på ett dansläger som jag arrangerade. Hörde under sommaren att han riskerade att bli utvisad och det är klart att man försöker hjälpa till så gott man kan.

Det är hans kompisar i Kiruna som är jätte engagerade i denna fråga. Här är texten de skrivit för namn insamlingen:

För er som inte vet vem Eddy är så är han från Vietnam, 19 år har bott i sverige i 5år. Han bor här med hans föräldrar och hans syster. Eddy ska nu gå sista året på gymnasium. Eddy har spelat fotboll i A laget. Han är nu ledare till breakdance gruppen Until the end. Danslärare till småbarn i alla ålder. Hans mamma har haft cancer och psykiska problem. Hela familjen har mått väldigt dåligt under de 5åren i sverige. Familjen flydde pga föräldrars arbete, de var politiker som var emot kommunister. Eddy och hans syster, Anna har en framtid här i sverige. De dansar och går skola. Så snälla hjälp!
----------------------------------------------------------------------------------------

Ert engagemang kan hjälpa honom att få stanna, så varför inte hjälpa till när det bara tar några sekunder att göra de.

Peace Jouni
Jag skrev på. Jag vet av egen erfarenhet hur jobbigt det kan vara för Vietnameser..har själv fått erbjudanden om att gifta mig med Vietnamesiska tjejer bara på papperet för att dom ska komma därifrån och få uppehållstillstånd här. Och jag vet hur tight dom håller ihop sina familjer .. hoppas dom får stanna :)
Och varför tycker du det spelar nå´n roll om han är bra eller inte då det är han & hans familjs utvisning som är det centrala ? Dumt.

Du har verkligen missat poängen totalt. Det spelar ingen roll för mig över huvud taget, det var därför jag skrev den kommentaren från början för jag tyckte rubriken var så dum. Varför ens nämna att han är b-boy? Det hade räckt med "Min vän riskerar att bli utvisad, hjälp!".
OK. Men jag utgår inte alltid ifrån att foruminlägg är ironiska.
Producent

2011-09-09 14:51

om det vore det centrala skulle väl inte tråden ligga i detta forumet. rätta mig om jag har fel...

Hoppas han får stanna!

Hur många underskrifter behöver han?

Pz Luv n Unity
Tävla mot dig själv, o slipp avundsjuka o att bli knäckt...